Volledige versie bekijken : Mogelijke thema's voor de maand november 2014
LesC
25 oktober 2014, 09:28
De oktober-challenge (thema: traag) is vannacht in alle stilte afgesloten met 43 geldige inzendingen. Ik heb er enkele -- maar dat lijken er gelukkig steeds minder te worden -- moeten weigeren, omwille van inbreuken op de reglementen (waarbij "archieffoto" nog steeds op kop staat).
Je kunt nog stemmen en/of becommentariëren tot het einde van de maand; ik zie dat de eerst ingezonden foto nog maar 22 scores gekregen heeft, dus dat mag nog verdubbelen (de andere foto's uiteraard ook!).
Voor november stel ik de volgende drie opdrachten of thema's voor. Het thema met de meeste voorkeurstemmen wordt de november-opdracht. De enquête gaat op 30 oktober dicht, dus je hebt vijf volle dagen de kans.
1) Vergankelijk(heid)
2) Het weer
3) Verborgen
Hopelijk vind je iets naar je gading! :G
bouk
25 oktober 2014, 10:20
......
1) Vergankelijk(heid)
2) Het weer
3) Verborgen
zeker, denk dat ik zelfs mee ga doen.
grt,bouk.
marie-anne
25 oktober 2014, 10:22
zeker, denk dat ik zelfs mee ga doen.
grt,bouk.
Dan weet ik waarvoor je gestemd hebt Bouk! :p
bouk
25 oktober 2014, 10:24
Dan weet ik waarvoor je gestemd hebt Bouk! :p
dat kan niet, ik heb nog niet gestemd.
grt,bouk.
marie-anne
25 oktober 2014, 10:31
dat kan niet, ik heb nog niet gestemd.
grt,bouk.
... zult stemmen dan maar... :D
Senne-vdb
26 oktober 2014, 11:33
Gestemd, zowel in de challenge als in de poll hierboven. Ik vind het eigenlijk alle drie leuke thema's, dus zou het niet erg vinden als november, december en januari op deze manier al vaststaan. :p
LesC
26 oktober 2014, 12:11
Bedankt, Senne, en anderen die al een stem hebben uitgebracht. De opdrachten die het niet halen, gaan terug in mijn database en komen er in de komende maanden vast weer een keertje uit!
bouk
27 oktober 2014, 10:25
... zult stemmen dan maar... :D
done.
grt,bouk.
Eenbes
28 oktober 2014, 08:46
De oktober-challenge (thema: traag) is vannacht in alle stilte afgesloten met 43 geldige inzendingen. Ik heb er enkele -- maar dat lijken er gelukkig steeds minder te worden -- moeten weigeren, omwille van inbreuken op de reglementen (waarbij "archieffoto" nog steeds op kop staat).
Je kunt nog stemmen en/of becommentariëren tot het einde van de maand; ik zie dat de eerst ingezonden foto nog maar 22 scores gekregen heeft, dus dat mag nog verdubbelen (de andere foto's uiteraard ook!).
Voor november stel ik de volgende drie opdrachten of thema's voor. Het thema met de meeste voorkeurstemmen wordt de november-opdracht. De enquête gaat op 30 oktober dicht, dus je hebt vijf volle dagen de kans.
1) Vergankelijk(heid)
2) Het weer
3) Verborgen
Wissel deze dan in willekeurige volgorde.
Het val mij steeds op dat de meest bekeken foto's vaak de minste commentaren hebben gekregen, dat zijn dus de eerste ingezonden foto's.
Eenbes
28 oktober 2014, 08:51
Niets is vergankelijker als een momentopname van een foto.
De rest van de genoemde thema's herhaalt zich.
Jos Vanhengel
29 oktober 2014, 13:46
... De rest van de genoemde thema's herhaalt zich.
Ik denk dat de moderator blij zal zijn met nieuwe thema's die hem toegestuurd worden. :)
LesC
29 oktober 2014, 14:27
Ik denk dat de moderator blij zal zijn met nieuwe thema's die hem toegestuurd worden. :)
Zeer juist, Jos! :)
LesC
30 oktober 2014, 09:16
Veertig stemmen zijn er uitgebracht, en exact de helft daarvan kiest voor "Verborgen". Dat wordt dus het thema voor november 2014, maar hoewel je al mag beginnen nadenken, wordt het startschot pas op 1 november gegeven.
Intussen kun je nog enkele dagen de huidige Challenge (thema: Traag) volgen, scoren en/of becommentariëren. Dank om de Challenge telkens met mij mee vorm te geven en leven in te brengen.
Zoals hierboven al gesuggereerd, en waarschijnlijk elders al gezegd, heb je thema's die je interessant vindt, mag je me ze gerust bezorgen. Ik probeer altijd wel onderwerpen te kiezen die:
- nog niet aan bod geweest zijn;
- kunnen uitgevoerd worden met een simpele point&shoot t.e.m. de ingewikkeldste dSLR;
- soms te maken hebben met de tijd van het jaar;
- af en toe een meer 'fotografische' opdracht (zoals camerastandpunt, tegenlicht...)
- thema's die buiten de prijzen vallen (zoals deze maand "het weer" en "vergankelijk") gaan opnieuw de database in en kunnen in de komende maanden weer bovengespit worden. Thema's die al driemaal weinig tot geen respons gehad hebben (bv "Dieren"), gaan voor langere tijd de koelkast in.
(dus als je die voorwaarden, en misschien zijn er nog, mee in acht wil nemen... Dank bij voorbaat)
Izzy HaveMercy
30 oktober 2014, 13:33
Trouwens, toch ook weer een BEDANKT!!!! om elke maand met deze challenge in de weer te zijn.
Ik amuseer me er best mee, het is leerrijk en steeds een kleine of zelfs grote uitdaging.
Merci! :G
IZ.
bouk
30 oktober 2014, 13:36
een mooie uitdaging:
verborgen.
cryptisch, duister, geheim, geheimzinnig, heimelijk, mystiek, occult, onbegrijpelijk, onbekend, onuitgesproken, verholen
bedekt, beloken, ondergronds, onzichtbaar, verdekt, verdoken, verholen, verscholen, verstopt, weggedoken
latent, slapend
stiekem, stil
grt,bouk.
Eenbes
30 oktober 2014, 22:01
Dat bedoel ik niet: het 'weer' herhaalt zich; 'verbergen' of verborgen herhaalt zich en een moment (opname) is vergankelijk.
Ik vind de voorgestelde thema's goed van de komende maand al heb ik voor vergankelijkheid gekozen.
LesC
30 oktober 2014, 22:02
Dat bedoel ik niet: het 'weer' herhaalt zich; 'verbergen' of verborgen herhaalt zich en een moment (opname) is vergankelijk.
Ik vind de voorgestelde thema's goed van de komende maand al heb ik voor vergankelijkheid gekozen.
Mooie zinspelingen, maar blij dat je niet afhaakt! :G
LesC
1 november 2014, 11:26
Trouwens, toch ook weer een BEDANKT!!!! om elke maand met deze challenge in de weer te zijn.
Ik amuseer me er best mee, het is leerrijk en steeds een kleine of zelfs grote uitdaging.
Merci! :G
IZ.
Jij bent bedankt, Izzy. Voor mij blijft het plezant, zolang er voldoende animo is, fair play, en voldoende deelnemers (zowel op het veld als aan de kant). Heb nog thema's genoeg, maar ben altijd wel benieuwd te horen of ik niet in herhaling val, of de onderwerpen te moeililjk zijn, of te gemakkelijk...
bouk
1 november 2014, 11:38
hebben we naakt al gehad..?
of scheepvaart.
of sport.
of wilt.
of wild.
of kleine DOF.
grt,bouk.
LesC
1 november 2014, 11:49
Dank, bouk. Ik neem de thema's op.
Naakt is zeker nog niet aan bod geweest, maar het moge duidelijk zijn dat dit niet alleen om modellenshoots mag gaan. Ik verwacht veel (naakt)slakken. :D
Scheepvaart is in principe aan bod geweest in het algemenere thema "Verkeer", maar kan zeker als apart thema naar voren worden geschoven. Een beetje sneu voor mensen die wat verder van wat water af wonen.
Sport (of spel) is al een paar keer aangeboden, staat er voorlopig op voor volgende maand, maar dat kan nog veranderen.
Wilt (ik ben fan van de overleden Britse auteur Tom Sharpe, die in vele van zijn boeken een zekere Wilt als hoofdfiguur heeft: http://www.bol.com/nl/p/wilt/1001004002416906/ , maar ken ik verder niet, tenzij: jij wilt, hij/zij wilt... :)
Wild is zeker geschikt, en zoals ik ze graag heb: multi-interpreteerbaar.
Kleine DoF, moet ik 'ns nakijken. Staat me iets van voor, maar is in die zin een beetje tegen mijn principes dat het met elke camera zou moeten kunnen genomen worden.
PS: het laatste thema (beperkte DoF) is in februari 2009 behandeld: http://archive-challenge.belgiumdigital.com/list_image_v20f42.html?challengeid=93&sort=average
Da's al wel een eeuwigheid geleden, niet?