Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits

    Ik kocht onlangs een Canon eos 70D.
    Ik heb een flits Metz mecablitz 50 AF-1 digital. Die werkte perfect op de 450D
    Op mijn nieuwe camera doet die flits gekke dingen. Ze flitst als het niet moet, een paar keer met een tussentijd van ongv. 5 sec. Als ze moet flitsen doet ze het niet.
    Bij Konijnenberg kreeg ik geen oplossing (Omdat het tegen sluitingsuur ging?).
    Weet hier iemand of die flits compatibel is met mijn camera.
    Ik las ergens iets van firmware. Moet ik daar iets mee doen?

    dank u

  • #2
    Re: Flits

    Je moet de firmware voor je camera waarschijnlijk updaten, want volgens de compatibiliteitstabel zou het wel moeten werken.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Flits

      Dank je wel.
      Het was ongeveer dat. Het was de firmware van de flits. We hebben die geüpdatet en ze werkt prima.
      me happy.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Flits

        Dan heb je geluk dat je de firmware van die flitser zelf kan vernieuwen, vroeger werden flitsers en lenzen van third-party fabrikanten soms gewoon onbruikbaar als je een nieuwe camera kocht.
        Bij sommige recente Sigma lenzen kan je de firmware ook vernieuwen, dat is ook een stap in de goede richting (maar je moet er wel een "dock" voor kopen, er zit nog geen USB aansluiting in de lens).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Flits

          Dat is nu eens wat ik het grootste nadeel vind aan Canon.
          Al hun protocols zijn geheim en worden door Canon NIET doorgegeven aan fabrikanten die add-ons willen maken zoals lenzen, flitsen, etc...
          Ik heb er ook problemen mee gehad bij mijn sigma lenzen en heb ze allemaal mogen wegsmijten want sigma weigerde zelfs tegen betaling om ze up te daten naar mijn nieuwe body. Nu koop ik geen sigma meer (eigen schuld)
          Koop nu nog enkel Canon materiaal maar kost me wel iets meer maar ik heb de zekerheid dat het binnen 10 jaar nog altijd zal werken.

          Mensen die met Nikon bodys zitten hebben dat probleem niet omdat Nikon zijn protocols wel beschikbaar steld aan andere fabrikanten.

          Hoe het bij sony en pentax zit weet ik niet.
          Jij hebt geluk dat Metz zijn klanten niet in de kou laat staan.

          Comment


          • #6
            Re: Flits

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Dat is nu eens wat ik het grootste nadeel vind aan Canon.
            ik vind dat ik als een merk uitbreng, dat ik dan ook graag de toebehoren zou kunnen verkopen, en dat niet elke winkel op den hoek, ne 3th party kan aanbieden.
            canon moet toch canon promoten ?? en eerlijk, ik zou gene sigma op mijne canon willen, want dat weet toch iedereen dat bij de volgenden body, je eraan hangt met je lens .
            en als ze dat toch willen doen ,moeten zij maar volgen met updates, hoef ik niet te doen : het werk en alles weggeven, zodat een ander merk er mee kan gaan lopen.

            Comment


            • #7
              Re: Flits

              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              canon moet toch canon promoten ??
              Ja dat klopt. En het is aan Sigma en andere merken om problemen op te lossen als die zich voordoen.
              Dat Sigma weigert om xafke te helpen met de lenzen, vind ik ronduit schandalig.

              Canon zou commercieel wel andere manieren kunnen zoeken om hun eigen lenzen en accessoires aan te prijzen. Protocols onder licentie aanbieden bijvoorbeeld, of gewoon innovatiever zijn dan de rest en features aanbieden die nergens anders te vinden zijn. Als je Canon materiaal alleen moet kopen omdat het beter met ander Canon materiaal communiceert, en niet omdat het gewoon het beste is, dan schort er toch iets volgens mij.

              Bij concurrentie tussen bedrijven onderling is dit soort protectionisme de norm, maar als je consumenten in de kou laat staan, kan die arrogantie wel eens afgestraft worden. Alles voor de bottom line, nietwaar... van beide kanten.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment

              Working...
              X