Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's lichter in Photoshop CS ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's lichter in Photoshop CS ???

    Ik heb al aan verschillende mensen gevraagd maar niemand heeft die nieuwe versie van photoshop.
    Ik ondervind telkens dat foto's daar veel lichter op staan
    wanneer je ze opgeslagen hebt en ze ergens anders opent dan is alles opeens veel donkerder en ik heb daar geen verklaring voor. Ik weet intussen wel dat het alleen bij JPEG het geval is.
    ik heb photoshop 7 maar extra geinstalleerd want ik heb al gemerkt dat het verschil in helderheid/contrast bij sommige beelden erg verschillend is...



  • #2
    Dat is heel vreemd, dat onderscheid tussen de 7 en CS heb ik nog niet opgemerkt.
    Heb de 7 ge-deïnstalleerd, dus kan dat niet echt meer checken.
    http://pieterbie.skynetblogs.be

    Comment


    • #3
      Hallo creXis
      ik heb even een testje gedaan.ik heb een bestaande foto genomen en die gerenamed naar bestandnaam, adobe7.jpg en deze weer in adobe7 save als gedaan,daarna heb ik de bestaande foto weer gerenamed naar adobeCS in in adobeCS save als gedaan, dus ik nu 2 foto waarvan 1 in adobe 7 is opgeslagen, en ik heb 1 foto die is opgeslagen in adobeCS en als ik deze 2 foto,s in de viewer van acdee bekijkt dan heb ik totaal geen verschil,hoop dat je hier wat aan heb,ik zal er gelijk een voorbeeld bij zetten



      MOD als dit niet is toegestaan dat er 2 foto,s als voorbeeld
      dan mogen ze wel weg
      Groetjes NoName
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • #4
        Hallo creXis,

        Het is best mogelijk dat je een ander monitorprofiel gebruikt dan voorheen ...
        Dat was bij mij in elk geval zo.
        Na de nodige aanpassingen is alles weer perfect.
        Zoek naar je monitorspecifieke profiel en gebruik dat. Normaal zou het dan opgelost moeten zijn ...

        Jaja

        Originally posted by creXis
        Ik heb al aan verschillende mensen gevraagd maar niemand heeft die nieuwe versie van photoshop.
        Ik ondervind telkens dat foto's daar veel lichter op staan
        wanneer je ze opgeslagen hebt en ze ergens anders opent dan is alles opeens veel donkerder en ik heb daar geen verklaring voor. Ik weet intussen wel dat het alleen bij JPEG het geval is.
        ik heb photoshop 7 maar extra geinstalleerd want ik heb al gemerkt dat het verschil in helderheid/contrast bij sommige beelden erg verschillend is...



        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Originally posted by jaja
          Hallo creXis,

          Het is best mogelijk dat je een ander monitorprofiel gebruikt dan voorheen ...
          Dat was bij mij in elk geval zo.
          Na de nodige aanpassingen is alles weer perfect.
          Zoek naar je monitorspecifieke profiel en gebruik dat. Normaal zou het dan opgelost moeten zijn ...

          Jaja

          Originally posted by creXis
          Ik heb al aan verschillende mensen gevraagd maar niemand heeft die nieuwe versie van photoshop.
          Ik ondervind telkens dat foto's daar veel lichter op staan
          wanneer je ze opgeslagen hebt en ze ergens anders opent dan is alles opeens veel donkerder en ik heb daar geen verklaring voor. Ik weet intussen wel dat het alleen bij JPEG het geval is.
          ik heb photoshop 7 maar extra geinstalleerd want ik heb al gemerkt dat het verschil in helderheid/contrast bij sommige beelden erg verschillend is...



          Kan je eigenlijk die monitor profiles ergens downloaden of welke gebruik ik best (ik heb een Lacie electron19blue IV) ?
          Canon 300D | Canon EF-S 18-55 | SIGMA 28-300 f3.5-6.3 | Speedlight 420EX
          Canon IXUS 800IS
          Lidnummer: BD0152BE |
          http://tomvandenberk.be

          Comment


          • #6
            het beste is om je monitor hardwarematig te calibreren (met een spyder of zo). Kosten niet echt zoveel meer, maar als je dat niet ziet zitten, dan kun je het nog doen via adobe gamma (zit standaard in photoshop...)
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              @noname => raar, de 2e pic ( de onderste dus) is op mijn 17" TFT helderder...???

              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

              Comment


              • #8
                Originally posted by Haai8
                @noname => raar, de 2e pic ( de onderste dus) is op mijn 17" TFT helderder...???

                Tja, ik meen dat ook te zien hoor.... ook op mijn 17 inch tft !
                Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                Comment


                • #9
                  Of zal het aan de 17" tft's liggen (heb er ook één en ook hier is de 2e lichter/helderder...

                  Heb hetzelfde probleem overigens als creXis, dus ben wel benieuwd...heb met Adobe Gamma wel gecalibreerd, maar toch verschil tussen scherm en afdruk


                  Originally posted by Haai8
                  @noname => raar, de 2e pic ( de onderste dus) is op mijn 17" TFT helderder...???


                  www.lowspark.nl

                  Comment


                  • #10
                    Die profielen van TFT's beïnvloeden heel veel ... ik weet nu niet of het met alle merken zo is.
                    Een foto openen in ACDSee is goed en in PS is die veel donkerder ...
                    Even in de monitorsettings (niets in PS zelf veranderd) bij Color Management het profiel verwijderd, PS opnieuw opgestart en nu ziet die er overal even goed (bleek/donker) uit ...
                    Nadeel is als hij er in PS donkerder uitziet dat je de neiging hebt om hem helderder te maken en zo op te slaan ... dan is die idd nog bleker in andere programma's.
                    Ik krijg de beste resultaten zonder een profiel toe te wijzen, zelfs Adobe gamma laat ik niet opstarten.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by mauske
                      Originally posted by Haai8
                      @noname => raar, de 2e pic ( de onderste dus) is op mijn 17" TFT helderder...???

                      Tja, ik meen dat ook te zien hoor.... ook op mijn 17 inch tft !

                      Gezichtsbedrog denk ik doordat een bleke bovenkant onder die donkerdere onderkant staat ...
                      Doe eens volgende test :
                      - 2 foto's opslaan
                      - openen met bijv. ACDSee in full screen (geen invloed van iets anders)
                      - switch nu tussen foto 1 & 2 met de page up en page down toetsen en je zal geen verschil merken tussen de foto's ...

                      Ik heb geen verschil kunnen constateren op mijn 17" of 19" TFT via deze test
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Hier geen verschil te merken op een laptop tft...
                        ______________________________________
                        Johan Leuyckx
                        Nikon D70 + 50mm 1.8D + 18-70mm AF-S DX
                        www.leuyckx.be

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by VerSeg
                          Originally posted by mauske
                          Originally posted by Haai8
                          @noname => raar, de 2e pic ( de onderste dus) is op mijn 17" TFT helderder...???

                          Tja, ik meen dat ook te zien hoor.... ook op mijn 17 inch tft !

                          Gezichtsbedrog denk ik doordat een bleke bovenkant onder die donkerdere onderkant staat ...
                          Doe eens volgende test :
                          - 2 foto's opslaan
                          - openen met bijv. ACDSee in full screen (geen invloed van iets anders)
                          - switch nu tussen foto 1 & 2 met de page up en page down toetsen en je zal geen verschil merken tussen de foto's ...

                          Ik heb geen verschil kunnen constateren op mijn 17" of 19" TFT via deze test
                          Op deze manier ben ik ook gaan kijken naar de foto,s.Ik heb wel mijn monitor met colerspyder goed gezet ,maar ik denk niet dat dat de reden is waarom ik geen verschil zie,ik heb ook nu weer goed geken naar de foto,s maar ik zie geen verschil

                          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                          www.langenacker.nl

                          Comment

                          Working...
                          X