Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's naar tablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's naar tablet

    Hallo iedereen,
    Ik heb mij een tablet (Samsung tab S) aangeschaft.
    Is het mogelijk ? en hoe doe ik dat dan het best ? om op vakantie foto's van mijn camera (Canon 60D) over te zetten naar mijn tablet?
    groetjes
    jan

  • #2
    Re: foto's naar tablet

    Ik denk dat de grootste vraag hier "waarom" is.

    Om direct aan familie, vrienden te tonen ter plaatse?
    Als backup?
    Als enige bewaarplaats?
    Om te bewerken?
    Om van daaruit te posten op sociale media?
    ...?

    Ik denk dat bijna elke reden een andere manier heeft.
    D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

    Comment


    • #3
      Re: foto's naar tablet

      Om ze ter plaatse te bekijken op het tablet, ev. om op te slagen indien mogelijk en moest nodig zijn.
      grt

      Comment


      • #4
        Re: foto's naar tablet

        De meeste tablets hebben niet echt een grote opslagcapaciteit, je zal er dan toch een geheugenkaartje (meestal micro SD) in moeten steken als je de foto's daarop wil opslaan (de maximale capaciteit van die kaartjes is ook beperkt).

        Heeft die tablet een USB aansluiting?
        Als dat het geval is, dan kan je er de camera op aansluiten (als er alleen een micro-USB aansluiting is, dan zal je moeten zoeken naar het juiste kabeltje, of een adapter van USB naar micro-USB).
        En het besturingssysteem van de tablet moet dan ook in staat zijn om te "communiceren" met de camera om zo de foto's over te kunnen zetten.
        Je zou ook een kaartlezer kunnen gebruiken (met de juiste USB aansluiting voor de tablet), dan kan je de foto's vanaf het geheugenkaartje van de camera bekijken (en kopiëren naar het geheugen van de tablet) .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: foto's naar tablet

          Mijn Asus Transformer (TF300) heeft een apart keyboard met SDslo en USB aansluiting. Tijdens vakanties zet ik mijn foto's als backup van SD naar tablet (zo lang ik genoeg plaats heb) en naar USB. De JPGs kan ik bekijken maar de RAW niet (is voor mij ook niet belangrijk).
          Alles hangt dus van de aansluitingen af.

          BTW, foto's die ik via een remote app maak worden rechtstreeks op de tablet opgeslagen (en bekeken). Dit terzijde
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: foto's naar tablet

            Je kan ook Dropbox gebruiken om je foto's op te slaan.
            Dan kan je ze bekijken overal waar je een internet verbinding hebt.
            Meestal doe ik het ook zo.
            Rudi

            Comment


            • #7
              Re: foto's naar tablet

              Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
              Je kan ook Dropbox gebruiken om je foto's op te slaan.
              Dan kan je ze bekijken overal waar je een internet verbinding hebt.
              Hangt van het volume af. Dropbox kan vol geraken. Succes als je een paar 100 foto's wil uploaden met een brakke dataverbinding of aan een roamingtarief in het buitenland.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: foto's naar tablet

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Hangt van het volume af. Dropbox kan vol geraken. Succes als je een paar 100 foto's wil uploaden met een brakke dataverbinding of aan een roamingtarief in het buitenland.
                Volume is geen probleem als je er voor betaald, ik heb 1TB ter beschikking, voor €99 per jaar.
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: foto's naar tablet

                  Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                  Volume is geen probleem als je er voor betaald, ik heb 1TB ter beschikking, voor €99 per jaar.
                  De vraag was om foto's tijdens de vakantie over te zetten naar een Samsung tablet.
                  Aangezien de 60D niet op internet kan is in dat geval dropbox al moeilijk Ook geen idee of de TS €99 wil besteden aan DB en internet tijdens vakanties varieert ook wel eens in kwaliteit en kosten.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto's naar tablet

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    De vraag was om foto's tijdens de vakantie over te zetten naar een Samsung tablet.
                    Aangezien de 60D niet op internet kan is in dat geval dropbox al moeilijk Ook geen idee of de TS €99 wil besteden aan DB en internet tijdens vakanties varieert ook wel eens in kwaliteit en kosten.
                    Over dat laatste heb je gelijk. Maar je kan de Samsung tablet toch aan een PC hangen, zodat ie herkend wordt als externe opslag.(geheugenkaart van de 60D eerst in de computer plaatsen.)
                    Je kan dan je foto's op de tablet kopieëren. Ook kan je de de foto's op je PC in Dropbox plaatsen en ze zo op je tablet bekijken.(nadat je
                    de bestanden van dropbox naar de tablet hebt gekopieerd.)
                    Rudi
                    Last edited by rudimaes; 20 oktober 2014, 16:44.

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto's naar tablet

                      Werkt zo een sd kaart met ingebouwde wifi niet?

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto's naar tablet

                        Ik heb mij een kabeltje aangeschaft, aan de ene kant een micro usb voor tablet, aan de andere kant een sd card reader.
                        Werkt zonder probleem, kan nu mijn foto's op reis op mijn tablet bekijken, wat toch aangenamer kan zijn dan op het cameraschermpje.
                        Jpeg geen probleem (ingebouwde viewer voldoet), ben nu aan het uitkijken naar een app die ook overweg kan met raw bestanden.
                        Er zijn er verschillende, daarom mijn vraag of er leden zijn die hier ervaringen mee hebben (gratis of betalend), een viewer volstaat. (voor android)
                        grt
                        jan

                        Comment


                        • #13
                          Re: foto's naar tablet

                          Op mijn Ipad air (128GB) werkt dat ook probleemloos met RAW bestanden, dat ding haalt er zelf het jpg bestand uit, en dat zonder app, gewoon importeren.
                          Werkt zowel met SD connectie rechtstreeks van het kaartje als via WiFi met de Fuji X-T1, dan heb je uiteraard de gratis Fuji app nodig waarmee je ook alle functies van je camera kan bedienen.
                          Enige probleem is dat je de foto's alleen maar meer kan verwijderen via ITunes met de Ipad aan je computer, in de Ipad zelf heb je deze mogelijkheid niet als het van een externe bron komt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: foto's naar tablet

                            Ik heb mij de app Raw Vision (android) aangeschaft, werkt perfect voor datgene dat ik het wil gebruiken,
                            wel de betalende versie (4 euro), anders zit er een watermerk in het midden van de foto's op het scherm en ook reclame.
                            grt

                            Comment

                            Working...
                            X