Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfstandig worden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zelfstandig worden

    Beste

    ik dacht dat het topic zeker al aan bod gekomen zou zijn
    en misschien is dat ook zo en kijk ik erover
    maar hoe dan ook: ik stel het nog eens.
    wie hier is zelfstandig fotograaf?
    of nog beter fotograaf in bijberoep
    ik zou graag als zelfstandige vestigen, in bijberoep en als persfotograaf of digital imaging maar ik zit nu al dagen te surfen om precies de gaatjes in het net te vinden
    tips zouden dus welkom zijn
    aub

  • #2
    In dit topic http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=50096 vind je een aantal "beroeps"... Misschien kun je hen aanspreken...
    Je hebt er wel blijkbaar ook al in gestemd
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      het beste kan je zelf even naar de belastingdienst gaan om daar informatie aan te vragen.
      In nederland zijn er zoveel regeltjes dat je er helemaal gek van wordt.
      Ik betaal meer als een kwart terug, inkomsten belasting en BTW.
      In nederland adviseren ze je om lid te worden van de BFN of de fotografenfederatie.

      Hier is het zo dat je een kvk nummer moet aanvragen en een BTW nummer krijg je zelf al heel snel.

      Maar volgens mij gelden er weer veel andere regels in belgie en nederland...
      mvg
      gabriella
      Canon 300D en 350D
      canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
      canon 20-35 usm

      Comment


      • #4
        Anneke,

        Je hebt ten eerste een diploma fotografie nodig om 't beroep te willen uitoefenen... Ik werk zelf als graf. ontwerper en toen ik mijn btw-nummer ging aanvragen wou ik zoveel noteren van dingen die ik zou willen doen. Ik vroeg ook of ik als fotograaf mocht bijverdienen, maar dat ging niet. Dit is een apart geval en hiervoor heb je dus een diploma nodig die je ook via avondschool kunt bekomen... (in Turnhout (A'pse Kempen) en in A'pen zelf kun je avondschool fotografie volgen (kan 3jaar zijn !.

        Tim W.
        Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

        Comment

        Working...
        X