Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Set voor productfotografie schoenen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Set voor productfotografie schoenen

    Beste leden van belgiumdigital

    Aangezien dit mijn eerste bezoek is aan belgiumdigital, zal ik mijzelf even voorstellen.
    Ik ben Sebanja van der Mull, 24 jaar en woon in Rotterdam(Nederland). Ik ben nu geruime tijd bezig met het verkopen van sneakers via ebay en marktplaats. Nu is het zo dat ik het stukken professioneler wil aanpakken en ben dus al fanatiek bezig met het designen van een website.
    Echter hoort er bij een professionele website mooie strakke foto's van de producten die ik verkoop.

    Mijn doel is om foto's te creëren die vergelijkbaar zijn met de site: www.flightclub.com(geen spam). Ik ben al een tijdje bezig met het researchen van het aanbod qua verlichting, opnametafels etc, maar krijg telkens andere adviezen. Dus voordat ik ook maar een aankoop wil gaan doen, dacht ik dat jullie experts wellicht mij van goede advies kunnen voorzien.

    Ik beschik over een Sony Nex 3 en heb een budget van pakweg 350-400€.
    Naar mijn weten heb ik nodig: statief, opnametafel en 3x continu verlichting.. wellicht dat ik dingen over het hoofd zie?
    Cool blue raadt mij het volgende aan: Falcon Eyes Continu Lichtset LH-ESB5050K3 3x40W, Falcon Eyes Opnametafel ST-0613T en tenslotte de Hama Statief Star 63. Wat zijn jullie meningen daarover?

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het adviseren van producten zodat ik op een professionele manier foto's kan schieten van schoenen.

    Dankjewel!

  • #2
    Re: Set voor productfotografie schoenen

    Mijn topic zit wel in de juiste categorie?

    Comment


    • #3
      Re: Set voor productfotografie schoenen

      Al die fotos op de website die je aangaf zoals ook op zalando en vele anderen zijn quasie allemaal gemaakt in een lichttent of gelijkaardige opstelling.
      Zeker bij glimmende oppervlakken zoals glanzende schoenen is het een must met een tent te werken.
      Continu licht is totaal overbodig, flitsen werken veel beter maar je zal er wel minstens 2 nodig hebben. De lampen die jij voorsteld zijn totaal onbruikbaar. VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL te zwak.
      Een statief is zeker handig maar ook een goede camera en lens.
      Vrees dat je budget wat laag is.

      Langs de ander kant moet je ook redeneren dat indien je professioneel wil overkomen je ook professioneel zal moeten inzetten.
      En ik denk niet dat je pakweg 2000 euro niet kan terug verdienen.

      Comment


      • #4
        Re: Set voor productfotografie schoenen

        Oke hartelijk dank voor je antwoord! Het probleem is echter dat ik geen flitslicht kan aansluiten op mijn sony nex 3 camera, of heb ik dit nu verkeerd? Ik wil het semi-professioneel aanpakken, zodat ik toch enigzins hoogwaardige kwaliteit foto's kan schieten.. Dus kortgezegd raad u mij continu verlichting af? Dit terwijl fotozaken mij dit allemaal aanraden, doordat er geen flitslicht op kan worden aangesloten.. En wat vinden jullie van de Sony Nex 3 camera voor product fotografie?

        groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Set voor productfotografie schoenen

          Kan ik soep eten met een vork? ja dat kan maar je snapt em wel.
          Die sony nex 3 is een goed toestel hoor maar niet geschikt voor die toepassing.

          Veel verkopers raden je alles aan wat je wil horen. Het zijn verkopers voor iets heh, je moet echt al in speciaalzaken gaan om echt goed advies te krijgen.
          Mediamarkt en andere dozenschuivers weten totaal niet waarover ze praten en dat is hun zorg ook niet, hun doel is je naar de mond te praten en zoveel mogelijk te verkopen.

          Ik (hum) spreek uit ervaring met gelijkaardige productfotografie en weet dat het niet evident is om echt goed uit te pakken. Er komt veel bij kijken en kennis van zaken zal zeker noodzaak zijn. Maar ook het juiste materiaal. Merk doet er niet zoveel toe.

          Als dit allemaal iets te ver wordt kan je eventueel overwegen iemand in te huren om het klusje te klaren.

          Comment


          • #6
            Re: Set voor productfotografie schoenen

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            ..........

            Als dit allemaal iets te ver wordt kan je eventueel overwegen iemand in te huren om het klusje te klaren.
            een goed advies.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Set voor productfotografie schoenen

              Toch wil ik dit klusje zelf gaan doen.. wat zijn jullie meningen over deze set? http://www.bonjourfoto.nl/Productfot...rlichting.html
              Ik kan ook wel wat bewerken met photoshop eventueel, maar wil toch graag zelf foto's schieten van mijn schoenen..

              Comment


              • #8
                Set voor productfotografie schoenen

                De licht opbrengst van deze set zal hier de beperkende factor zijn vrees ik, die dingen zijn echt niet zo helder als ze beweren.
                Je kan natuurlijk met lange belichting werken, maar toch zou ik eerst ergens polsen of je zo een set hier of daar even kan testen.
                Last edited by Guest42; 24 oktober 2014, 21:20.

                Comment

                Working...
                X