Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Degelijke fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Degelijke fotoboeken

    Vorig weekend op de trouwbeurs mooie foto/demoboeken gezien van de aanwezige huwelijksfotografen.
    Prachtig mooi formaat, volledig platliggende pagina's, perfect kaften, ...

    Een beetje gezocht, vakolor biedt zulke albums aan.
    Iemand nog andere mogelijkheden voor dit soort/type albums?
    www.fluidr.com/photos/fotofilip3

  • #2
    Re: Degelijke fotoboeken

    Ik ben heel tevreden bij Albelli ...

    Comment


    • #3
      Re: Degelijke fotoboeken

      www.top-fotoalbum.nl is wat mij betreft met voorsprong de beste als het op prijs/kwaliteit aankomt, als het echt goed moet zijn en wat mag kosten is Asukabook gewoon top.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Degelijke fotoboeken

        fotoalbum.be (of nl) is goed, zeker als je het op (hoogglans) fotopapier laat afdrukken, perfect vlak open te leggen op elke pagina, belangrijk als je ofwel panorama-foto's hebt, of je foto's over de beide pagina's verdeelt.
        In principe zou dat hetzelfde moeten zijn van CEWE al is mijn laatste ervaring met CEWE niet de beste (kreeg hoogglans papier (=hoogwaardige magazine-kwaliteit) ipv fotopapier)... let in elk geval wel op, bij wie je ook fotoboeken gaat bestellen, dat je alle instellingen een voor een afloopt! Vaak zal men immers sowieso je foto's "verbeteren" (belichting aanpassen, contrast, rode ogen...), als je dat niet wil moet je dat wel meestal aangeven...
        mvg,
        Luc
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: Degelijke fotoboeken

          Ik dacht dat ik redelijk recent nog wat in Shoot gelezen had, maar als ik naar de site ga kijken, dan is dit artikel alweer een jaar oud: http://www.shoot.be/art/152021/je%2d...%2dvergeleken/

          Ik ben zelf niet echt voor afdrukken, maar soms kun je daar niet buiten (of wordt er gewoon om gevraagd). Ik vind de fotoboeken van Apple erg geslaagd (en makkelijk, vanop de Mac in iPhoto of Aperture), maar voor een simpel 'kiekjesboek' (familiebijeenkomst) heb ik onlangs gewoon beroep gedaan op de service van Kruidvat (zelfde drukker als CEWE?). Wat ik totnogtoe daar liet afdrukken viel allemaal goed mee, zeker prijs/kwaliteit. Nu, dat zal een heel ander categorie zijn dan de fotoboeken waarvan hier sprake is. Ik zal morgen of overmorgen weten of de kwaliteit voldoende is om op te sturen naar mijn Engelse familie, die enkele weken geleden op bezoek waren.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Degelijke fotoboeken

            Profotonet levert ook mooi materiaal af dat al een beetje in de buurt komt van Vakcolor ....
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

            Comment


            • #7
              Re: Degelijke fotoboeken

              Toch één van de mooiste en degelijkste ASUKABOOKS

              Comment


              • #8
                Re: Degelijke fotoboeken

                Hallo,

                In de laatste SHOOT staat een vergelijkende test ...

                jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Degelijke fotoboeken

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Hallo,

                  In de laatste SHOOT staat een vergelijkende test ...

                  jaja
                  Dacht wel dat ik het in Shoot gelezen had, daarom schrok ik ook dat het artikel op de website al een jaar oud is.
                  Het recentste artikel over Fotoboeken is gepubliceerd in Shoot, jaargang 6, nummer 33. Inmiddels is hier vandaag nummer 34 in de bus gevallen!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Degelijke fotoboeken

                    Ben recentelijk overgestapt van Profotonet naar Vakcolor.
                    mijn kast kan niet meer dicht van de fout gedrukte boeken.
                    Service in onberispelijk maar de kwaliteit daar worden soms fouten gemaakt.
                    Niet kwa kleur die is perfect, belichtingsfoutjes, lijm en snijfouten,

                    De mogelijkheden bij Vakcolor zijn heel wat groter.
                    Een basis album bestaat daar dus niet, niet voor vakantie kiekjes dus, wel voor trouwalbums en dergelijken.
                    Kaften en covers zijn zeer uitgebreid? de lat ligt daar duidelijk een stukje hoger dan bij Profotonet
                    Foto afdrukken, canvas en dibond komen nog steeds van daar.
                    Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                    Comment

                    Working...
                    X