Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto labo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto labo

    Publiciteit maken mag waarschijnlijk niet, maar waar kan ik het beste een panorama foto laten afdrukken?
    Ongeveer 1 meter lang. Het ene labo is het andere niet !
    Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
    http://fotoalbum.godderis.be

  • #2
    Re: Foto labo


    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Foto labo

      Ok, dat is rap.

      Het is moeilijk om de juiste lichtsterkte weer te geven in een foto om af te drukken. Het ene scherm is het andere niet. Ik heb al vaak ondervonden dat de foto's er op ieder scherm anders uit zien. Hopelijk houden zij daar rekening mee en sturen ze dat eventueel bij.
      Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
      http://fotoalbum.godderis.be

      Comment


      • #4
        Re: Foto labo

        U moet niet hopen dat ze het zullen bijsturen. U moet zelf op onderzoek uitgaan en een labo zoeken dat die dingen bijstuurt, volgens uw instructies.
        Of u moet een onafhankelijke fotograaf zoeken die uw foto klaar maakt om te printen. Dan moet er wel een correcte communicatie zijn met het labo waar die laat printen.
        Uiteraard zal dat printklaar maken van uw foto niet gratis zijn.
        Het hangt er maar van af voor wat het moet dienen, hoe hoog uw lat ligt qua beeldkwaliteit.

        Comment


        • #5
          Re: Foto labo

          Ikzelf heb goede ervaringen met Profotonet en met Milo Profi.
          Cewe ken ik niet, maar gezien je geen profiel krijgt van hun printers (alleszins heb ik het nog niet gevonden op hun site) vallen die bij mij al af omdat je nooit zeker bent van de uiteindelijke kleuren, maar ze zijn wel iets goedkoper dan profoto en MP.

          Bij Profotonet kan je gebruik maken van hun printprofiel om je foto's voor te bereiden op print dus ben je zeker van correcte kleuren. De kwalieteit en service is ook héél goed. Die mannen staan echt achter hun product.

          Milo Profi is duurder maar als het om groot formaat prints gaat zijn ze bij de beste. Ze kunnen ongeveer op alles printen en hun kwaliteit staat buiten kijf. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Ze begeleiden je daar trouwens doorheen het hele proces van ontwikkeling tot print moest je dat willen.
          FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

          Comment


          • #6
            Re: Foto labo

            Het gaat over deze foto:



            Ik heb de vraag gesteld bij Profonet en kreeg direct een duidelijk antwoord:

            Bij Profotonet wordt in principe afgedrukt zoals door de klant wordt aangeleverd, omdat onze klanten inderdaad veelal zelf hun afbeeldingen beoordelen / nabewerken.
            Als u niet zeker bent of uw scherm juist ingesteld staat, zou u "optimalisatie" kunnen aanvinken.
            Dit houdt in dat onze machines uw foto’s automatische corrigeren op kleur, helderheid en contrast. Bij veel afdrukcentrales is optimalisatie standaard.
            Optimalisatie kan bij bewerkte foto's de sfeer / bedoeling van de afbeelding wegnemen, door tot standaard waarden te corrigeren.
            Zacht bedoelde opnamen kunnen dan een te hard contrast krijgen en low key foto's ineens doortekening op plaatsen die u liever donkerder had gehad.
            Een goed ingesteld beeldscherm is dus zeker als u zelf bewerkt echt aan te raden.
            Meer informatie over het juist beoordelen van foto’s vindt u hier:

            Ik heb de link van uw afbeelding even bekeken en ik denk dat optimalisatie hier niet nodig is.
            U heeft nu mooie doortekening in de wolkenpartij en de zonnestralen zullen mooi te zien zijn.
            Wellicht dat u de voorgrond nog een tikje lichter kan halen, en dan is deze mooi voor afdrukken naar mijn mening.
            Echter is licht / donker ook een deel perceptie en smaak, wat inschatting hierover op nuance vlak wel een beetje tricky maakt.
            Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
            http://fotoalbum.godderis.be

            Comment


            • #7
              Re: Foto labo

              Wel dan zou ik het doen zoals ze aangeven.
              Eventueel kan je eerst een testafdruk laten maken op een klein formaat op dezelfde papiersoort. Dat doe ik nogal eens als voorbeeld om aan mensen te laten zien.
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

              Comment


              • #8
                Re: Foto labo

                Foto Schelfhout? www.fotoschelfhout.be

                Comment


                • #9
                  Re: Foto labo

                  De automatische optimalisatie kan er wel eens naast zitten, probeer in bijvoorbeeld Photoshop Elements eens de automatische kleurcorrectie uit, soms zit die er heel ver naast.
                  Dat kan ook gebeuren als je bij een afdrukcentrale kiest om de foto's automatisch te laten "verbeteren"...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto labo

                    Oorspronkelijk geplaatst door brocot Bekijk bericht
                    Het ene scherm is het andere niet. Ik heb al vaak ondervonden dat de foto's er op ieder scherm anders uit zien. Hopelijk houden zij daar rekening mee en sturen ze dat eventueel bij.
                    Dan is calibratie een noodzaak.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto labo

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Dan is calibratie een noodzaak.
                      Dat is één van de redenen waarom ik altijd tegen klanten zeg: kom de foto op mijn scherm bekijken voordat ik de afdruk maak.

                      Deze foto 100 x 40 geprint op Permajet oyster of glossy 271....... zie handtekening, maarja, Nieuwpoort is wel een beetje ver.

                      PJW
                      Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                      Comment

                      Working...
                      X