Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio Flitsset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio Flitsset

    Na een aantal jaren wat minder actief te zijn geweest in de fotografie, wil ik graag mijn hobby weer op gaan pakken.
    Ik ben me aan het oriënteren op het gebied van studiofotografie en wat hiervoor aangeschaft moet worden.
    Onze zolder wil ik ombouwen tot studio, de ruimte is ongeveer 2,5 meter X 5 meter. De set gaat gebruikt worden voor het fotograferen van honden.
    Wie kan me op weg helpen, eventueel met links naar geschikte sets en/of tips geven waar op te letten.
    Hoeveel watt lampen zijn voor dit doel aan te raden? Is het noodzakelijk een 3e flitser te gebruiken om de achtergrond spierwit te maken en de hond als het ware 'los van de achtergrond komt?

    Alvast bedankt voor de reacties!

  • #2
    Re: Studio Flitsset

    Een flits op de achtergrond is noodzakelijk om de deze spierwit te maken. Anders moet datzelfde licht op je hond vallen en die zal nog witter zijn aangezien de lichtintensiteit afneemt met de afstand.

    Vind 5m krap voor spierwitte achtergronden. Overstraling gaat dan je probleem zijn.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Studio Flitsset

      Bedankt voor het antwoord. Dat is zeker iets om over na te denken. Wat zouden andere opties kunnen zijn om een vergelijkbaar resultaat te krijgen? Ik neem aan dat er vast meer mensen zijn die een studio hebben in een zelfde 'kleine' ruimte.

      Comment


      • #4
        Re: Studio Flitsset

        Met een lastolite HiLite achtergrond zou het kunnen. (of je 'model' voor een softbox plaatsen)
        Win je wat ruimte.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Neem eens contact op met de jongens van www.de-aap.nl. Zij organiseren inloopdagen, hebben exprtise en helpen je op een prettige manier.

          'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

          Comment

          Working...
          X