Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslag fotos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opslag fotos

    Hallo,
    Ik ben dringend aan een nieuwe desktop toe maar voor het ogenblik heb ik ongeveer 18000 fotos die
    een beetje overal in mappen staan.Mijn vraag is nu wat het beste is om ze op te slagen(externe harde schijf-
    kaartjes)zeker voor ze een langere tijd te kunnen bewaren en nadien te bewerken of om een show mee
    te maken.

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: Opslag fotos

    Als je er zeker van wil zijn dat de foto's niet verloren gaan dan mag je ze nooit op maar één drager bewaren.
    Je zet ze bijvoorbeeld op de harde schijf van een computer (of laptop) + op een externe schijf die je alleen maar aansluit om er foto's bij te zetten (of om ze te recupereren als er iets mis is gegaan met de computer of laptop).
    Als je nog meer zekerheid wil, dan gebruik je nog een andere externe harde schijf die je op een andere plaats bewaart (tegen diefstal of brand bijvoorbeeld).

    Alle foto's groepeer je in een map met submappen waardoor je een structuur krijgt zodat je de foto's gemakkelijk terug kan vinden.

    Als je nog geen back-up hebt gemaakt, stel dat dan niet uit, want je kan niet voorspellen wanneer een harde schijf defect raakt (er kan ook een andere reden zijn waarom je computer "kuren" krijgt).
    Je zal zeker niet de eerste zijn die alle foto's verliest omdat er geen back-up is gemaakt...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Opslag fotos

      Hartelijk bedankt voor deze informatie

      Comment

      Working...
      X