Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bestelling bij Konijnenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bestelling bij Konijnenberg

    Ik wil een bestelling plaatsen via www.fotokonijnenberg.be maar als de betaling wil afronden ziet het betaalscherm er wat goedkoop uit.
    Misschien ben ik wat paranoïde maar tegenwoordig met al die namaak websites weet je maar nooit.
    Heeft er iemand hier ervaring mee? Het is de eerste keer dat ik er iets bestel dus ik vind het alleen een beetje vreemd dat ik ook het wachtwoord van mijn bankaccount dien in te geven, bij andere bestellingen (bv bij Coolblue) ziet het ING betaalscherm er totaal anders uit.


  • #2
    Re: Bestelling bij Konijnenberg

    mail dit eens naar broer konijn.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Bestelling bij Konijnenberg

      Ik had dit ook even gevraagd aan iemand die al online via konijnenberg had besteld maar die vond dit ook maar vreemd.

      Comment


      • #4
        Re: Bestelling bij Konijnenberg

        Ik heb al een eerste ervaring met die Sofort gehad.
        Toen vond ik ook dat ze wel veel wilden weten en had ik argwaan.
        Nu is het zo dat in mijn geval ik mijn bestelling kon afronden door te betalen via sofort maar dan op verschillende manieren.
        Ik had de optie "mastercard" eerst genomen maar dat stond me nadien dan niet aan en heb ik de sessie verbroken
        Toen ik opnieuw mijn bestelling aanmaakte heb ik dan gekozen voor betalen via "debetcard" en kon ik via sofort gewoon afhandelen met mijn MAESTRO card.
        Heb 2 keer moeten inloggen en zo, vond het allemaal zeer amateuristisch en verdacht maar finaal is er toch geen heibel van gekomen en kreeg ik mijn bestelling aan huis.

        Om eerljk te zijn, twas de eerste keer dat ik via sofort "gedwongen" werd te betalen maar het zal ook de laatste keer geweest zijn.

        Opzoeking op google en zo gaven niets dubieus terug maar ik heb toch geen vertrouwen in die firma. Sorry.

        Comment


        • #5
          Re: Bestelling bij Konijnenberg

          Ik vertrouw het zaakje toch niet echt, ik heb ook al veel verhalen gehoord van mensen die bij Konijnenberg hadden besteld en dat er nogal vaak bestellingen stuk geleverd worden.
          Het beste is om eens persoonlijk langs te gaan, zelfs al is Turnhout 1u40 rijden van waar ik woon

          Comment


          • #6
            Re: Bestelling bij Konijnenberg

            Oorspronkelijk geplaatst door Antoine Bomon Bekijk bericht
            Ik vertrouw het zaakje toch niet echt, ik heb ook al veel verhalen gehoord van mensen die bij Konijnenberg hadden besteld en dat er nogal vaak bestellingen stuk geleverd worden.(
            dat heeft niets met de vraag van ts te maken.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Bestelling bij Konijnenberg

              Om te beginnen moet er bij zo'n transactie altijd al een "https" in de link staan (met een "s"), als die er niet staat, dan kan je er al zeker van zijn dat er iets niet klopt.

              Ik denk dat je bij Fotokonijnenberg ook kan kiezen om te betalen met een overschrijving, het duurt dan wel wat langer (sommige banken doen er een paar dagen over om het geld op een rekening van een andere bank te krijgen), maar dan moet je zeker geen wachtwoorden doorsturen naar een onbekende "tussenpersoon" zoals Sofort.
              Als je het niet vertrouwt dan kan je het dus op die manier regelen.
              Bij betaling met een kredietkaart rekenen ze daar wel een extra kost (percentage), die probeer ik ook altijd te vermijden, want zeker als je er iets koopt dat wat duurder is dan kan die kost flink oplopen.


              En als je iets geleverd krijgt dat beschadigd is, dan neem je best zo snel mogelijk contact op met de verzender.
              Als je al ziet dat de verpakking beschadigd is, maak daar dan foto's van voor je ze opent,

              Als ik 1 uur en 40 minuten met de auto moet rijden om iets te halen, dan doe ik dat alleen maar als dat erg dringend is.
              De minder dringende zaken laat ik wel thuis leveren, dat is goedkoper dan zelf zo ver te rijden, want je moet ook nog terug komen (dan heb je dus al meer dan 3 uur in de auto gezeten, en als het druk is kan dat zelfs nog veel langer duren).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Bestelling bij Konijnenberg

                Ik heb al aantal keer en op verschillende websites met sofort betaald maar heb wel nooit mijn paswoord moeten ingeven.

                Comment


                • #9
                  Re: Bestelling bij Konijnenberg

                  Het ligt er wat aan; Als het om hoge bedragen gaat zoals een body of dergelijke, raad ik toch aan om even naar ginder te rijden. Bespaart je achteraf een hoop miserie. Als het om wat accesoires gaat kun je het wel riskeren, maar sofort ziet er idd wat goedkoop uit, en ik zou het niet vertrouwen Maar ik heb zelf geen ervaring met sofort
                  Life through a lens..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bestelling bij Konijnenberg

                    geen probleem hoor, je logt gewoon in bij je bank.
                    doe je bij home banking toch ook, je password ingeven.
                    maar het blijft een raar fenomeen dat zo'n bedrijf dit vraagt.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bestelling bij Konijnenberg

                      Ik doe de meeste bestellingen via een overschrijving, meestal wordt het binnen 4 dagen vanuit Nederland geleverd.
                      Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bestelling bij Konijnenberg

                        Bij vorige online betalingen die ik heb gedaan via andere websites zoals oa Coolblue daar vroeg men nooit achter het wachtwoord van mijn bankaccount en zag het betaalscherm er ook compleet anders uit.
                        Ik heb net gebeld en de producten die ik wil die hadden ze toch allemaal op voorraad. Aangezien het om een redelijk grote bestelling gaat ga ik liever alles zelf gaan ophalen, just to be sure.. (zelfs al moet ik bijna 1u40 rijden)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bestelling bij Konijnenberg

                          Ik vind het ook verdacht. Heb onlangs iets besteld bij Konijn en met overschrijving betaald. Ik ben bij de bank van de post, wat gekend is als traag en toch, zaterdag gestort en woensdag had ik mijn pakje. Ik vind dat toch een redelijke termijn. En toch wel veiliger. Ik zou dit wel melden aan de firma Konijn.
                          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bestelling bij Konijnenberg

                            Zoals in het spotje van de banken: "Als je twijfelt moet je stoppen"
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bestelling bij Konijnenberg

                              Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                              geen probleem hoor, je logt gewoon in bij je bank.
                              doe je bij home banking toch ook, je password ingeven.
                              maar het blijft een raar fenomeen dat zo'n bedrijf dit vraagt.
                              Het paswoord van je bankaccount wordt bij mij toch nooit gevraagd.
                              Enkel het rekeningnummer en het identificatienummer via de kaartlezer/codegenerator.

                              Je paswoord is strict persoonlijk en niemand anders dan jij hoeft dat te weten.
                              Groetjes,
                              Dominic

                              Comment

                              Working...
                              X