Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit foto's op FB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteit foto's op FB

    Op welke resolutie zet je het best een foto op Facebook. Heb ondervonden dat bewerkte foto's in LR met een zeer goede kwaliteit na het verkleinen naar een resolutie van 1350 px in de hoogte er maar zwakjes overkomen op FB. Wel formaat gebruiken jullie en wat zijn jullie bevindingen van geplaatste foto's op FB.

  • #2
    Re: Kwaliteit foto's op FB

    ik zet zelden rechtstreeks mijn foto's op fb
    via een link naar mijn foto site waar dat die fotos wel tot hun recht komen
    plus dan blijven de rechten van de foto's zeker bij mij, als je fb hun privacy eens door leest dan zal je zien dat ze het niet te nauw nemen met de rechten van foto's
    elke foto die jij op fb plaatst mogen zijn ook gebruiken voor verschillende doeleinden

    Comment


    • #3
      Re: Kwaliteit foto's op FB

      Hoe goed je de foto's ook maakt, als ze op Facebook terechtkomen zien ze er altijd veel slechter uit.
      Daarom plaats ik op Facebook ook altijd een link naar mijn website als ik foto's heb gemaakt op een evenement.
      Het gebeurt dat de organisatoren dan zelf een paar foto's van mijn website halen om ze te laten zien op Facebook, en dan zie je duidelijk dat ze daardoor véél slechter worden.

      Als je foto's in een goede kwaliteit wil laten zien op het internet, dan is Facebook daarvoor geen goede keuze.
      Ook bij een aantal gratis websites waar je foto's kan zetten doen ze hetzelfde, de kwaliteit van de foto wordt verlaagd om op die manier de bestandsgrootte te verkleinen zodat de datatransfer binnen de perken blijft.
      Bij Smugmug komen de foto's online zoals ik ze heb doorgestuurd, maar dat kost dan wel minimum 40 dollar per jaar (wat ik eigenlijk niet te veel vind, want als ik zelf een website laat maken, en die moet laten onderhouden, dan is dat een heel pak duurder).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Kwaliteit foto's op FB

        Wat ik wel al heb ondervonden is dat een foto gemaakt in jpeg zonder bewerking op fb geplaatst een goede kwaliteit heeft. Een opname in raw, bewerkt en omgezet naar jpeg is de kwaliteit veel minder.
        @ Black B@ndit: bedankt voor de tip over smugmug. Heb de proefversie nu staan en overweeg om deze om te zetten naar een betaalde versie. De weergegeven foto's daarop zijn echt goed. Bedankt.

        Gr, Daniel.

        Comment


        • #5
          Re: Kwaliteit foto's op FB

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          Wat ik wel al heb ondervonden is dat een foto gemaakt in jpeg zonder bewerking op fb geplaatst een goede kwaliteit heeft. Een opname in raw, bewerkt en omgezet naar jpeg is de kwaliteit veel minder.
          ...
          Dan moet ge iets grondig verkeerd doen want ik zie totaal geen verschil (ik zie trouwens niet in hoe dat zou kunnen, jpg is het eindresultaat hoedanook en dat is een standaard beeldformaat) ... zoals gezegd: FB pruts maar wat met uw fotos om plaats te besparen. In die optiek weet je dat je geen reusachtig grote bestanden moet posten ..

          Comment


          • #6
            Re: Kwaliteit foto's op FB

            FB is toch ook niet bij uitstek een plaats om je foto's te showen.
            gebruik het meer als ondersteuning van een onderwerp of zo.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Kwaliteit foto's op FB

              Ik plaats ze toch liever op FB dan hier

              Comment


              • #8
                Re: Kwaliteit foto's op FB

                Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
                Ik plaats ze toch liever op FB dan hier
                omdat...?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Kwaliteit foto's op FB

                  Bij veel fotografen hjeeft BD niet zo een goede weerklank, als ik erover praat in de fotoclub waar ik lid van ben. Ha die ruziemakers, ik vind persoonlijk dat dit nog meevalt.
                  Ik zal BD altijd verdedigen, omdat ik heir graag kom lezen, soms zeer interresant. Posten doe ik minder.
                  Dan de foto's waarom plaats ik zehier niet meer, ofwel krijg je geen commentaar of toch zeer weinig, kritiek kan je ook krijgen, kritisch mag, maar dan opbouwende kritiek. Wat hier niet altijd het geval is.
                  Ik heb het gevoel dat die fotobeoordeling een beetje voor een kleine groep is, die onderling wel commentaren en dergelijke geven, maar als je geen echt ingewijde bent val je toch uit de boot.
                  Plaats ik foto's op FB krijg ik commentaren van mensen die me kennen en ze zijn wel eerlijk genoeg als je foto niet goed is zeggen ze het ook. Dus voor mij heeft het meer zin om ze op FB te zetten dan hier.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kwaliteit foto's op FB

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    omdat...?
                    grt,bouk.
                    er ten eerste weinig op wordt gereageerd
                    ten tweede de reacties zijn dikwijls alles behalve veelzeggend zeker van een paar personen
                    en zo zijn er nog wat redenen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kwaliteit foto's op FB

                      Ik plaats mijn foto's op maximaal 1400 pixels in de breedte.
                      Er zit een enorm verschil op de kwaliteit als je de foto's gewoon bekijkt, of wanneer je ze maximaliseert op fb.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kwaliteit foto's op FB

                        Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                        Ik plaats mijn foto's op maximaal 1400 pixels in de breedte.
                        Er zit een enorm verschil op de kwaliteit als je de foto's gewoon bekijkt, of wanneer je ze maximaliseert op fb.
                        Zoek eens op "facebook photo sizes" ... 2014 heeft wat veranderingen in petto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kwaliteit foto's op FB

                          Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
                          ...Plaats ik foto's op FB krijg ik commentaren van mensen die me kennen en ze zijn wel eerlijk genoeg als je foto niet goed is zeggen ze het ook. Dus voor mij heeft het meer zin om ze op FB te zetten dan hier.
                          OK..ik begrijp je hoor.
                          zit zelf ook op FB.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kwaliteit foto's op FB

                            Moderator Note: Uitdagende commentaren verwijderd. Wil nog vermelden dat het forum er voor iedereen is! Ik hoop dat het hierbij blijft.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kwaliteit foto's op FB

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Zoek eens op "facebook photo sizes" ... 2014 heeft wat veranderingen in petto
                              Info gevonden erover maar of dat veel zal helpen weet ik nog niet. Vandaag een serie foto's gezien op FB genomen met Nikon D810 en ze zijn super. Kan toch niet aan het toestel alleen liggen maar dank dat er een mogelijkheid bestaat tussen welk
                              programma dat er gebruikt wordt om het formaat van de foto aan te passen. Heb het tot nu altijd met PS6 gedaan en ga nu eens enkele andere testen. Special een tijdelijk account aangemaakt op FB enkel om dezelfde foto te plaatsen die is aangepast aan het
                              formaat van 2014 px met verschillende software.

                              Comment

                              Working...
                              X