Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gevraagd: Canon 5D II colorchecker bestand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gevraagd: Canon 5D II colorchecker bestand

    hallo

    Ik zit nu voor langere tijd in het buitenland en ik heb blijkbaar moeite om mijn cameraprofielen in cameraraw te importeren. Met andere woorden: het gaat niet. Ik heb die Cameraprofiles al op 3 verschillende plaatsen teruggezet maar ze verschijnen niet in cameraraw. De laptop die ik raprap gekocht heb is een ramp, dus het zal daar aan liggen.
    Nu wou ik vragen of ik iemand zijn dng of raw bestand van een Canon 5D mark II kan krijgen met de foto vd colorchecker kaart. Dan kan ik via colorchecker software misschien wel weer die settings terugkrijgen.
    Ik weet dat het stom is om iemand anders zijn 5D II bestand te gaan vragen maar ik denk dat het beter is dan de ingebouwde Camera Standaard (niet dat ik veel verschil ga zien met dit flutscherm *roll eyes* *laptops.. nek-omwring-gebaar*).

    Eventuele hulpverleners kunnen mijn emailadres via pm krijgen

    Bedankt alvast
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

  • #2
    Re: gevraagd: Canon 5D II colorchecker bestand

    Geen antwoord op je vraag, maar ik heb in het verleden gesukkeld met die cameraprofielen; noch Adobe noch Photoshop family bleken me te kunnen helpen.
    Nu weet ik exact waar ze moeten zitten (maar da's op Mac; ik vermoed dat het bij Win/PC vergelijkbaar is):
    Mac> Library> Application Support> Adobe> CameraRaw> CameraProfiles> Camera> Canon EOS 5D Mark II (<-- ik had de 7D nodig hier)
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment

    Working...
    X