Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KEUZE MAKEN videobewerkingssoftware

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • KEUZE MAKEN videobewerkingssoftware

    Een moeilijke keuze voor een leek, welke videobewerkingssoftware kiezen? Cyberlink power director 12 ultimate - Proshow producer 6 of Sony moviemaker of Vegas. Vegas is wel heel duur, bied deze dan zoveel meer? Het gaat hem ook een beetje om de minst moeilijke om aan te leren .

    Kan men mij hie een beetje raad geven ? Ik had Magix maar dat crasht veel te veel alhoewel het eenvoudig was om mee te werken.

    Dank bij voorbaat,

    Denis

  • #2
    Re: KEUZE MAKEN videobewerkingssoftware

    Moderator Note: Verplaatst van Software naar Video Technisch, waar men je beter gaat kunnen helpen, denk ik.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: KEUZE MAKEN videobewerkingssoftware

      Na Photoshop Elements ben ik overgeschakeld naar Edius 7. En ik ben daar heeeel tevreden mee. Snel en eigenlijk nooit crashen.
      Een heel logische interface. Alle soorten bestanden, van vele verschillende camera's, kan je door elkaar gebruiken. En daarna , overzichtelijk, exporteren in het formaat dat je het beste past.
      Je kan de licentie gebruiken op twee toestellen + een back-up.
      Wel duur. Maar 'k ben wel voor jaren gerust......

      Deze kostenfrei downloaden .pdf kan nuttig zijn bij je keuze.
      Zie pagina 4/9 bij SCHNITT-SOFTWARE.

      De Magix Video Pro X6 is wel beter aangeschreven dan de Video Deluxe.
      Algemeen is de Sony Vegas ook een van de betere. Dat blijkt uit deze lijst.

      'k Heb, als extra op een andere laptop, ook Corel Video Studio Pro Ultimate. Maar het zal nog een tweetal maanden duren voordat ik er "ervaring" mee heb. Dat zal te laat zijn voor jou....
      Last edited by Skitch; 2 september 2014, 22:27.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: KEUZE MAKEN videobewerkingssoftware

        Ineens vollenbak voor Adobe Premiere Pro gaan. Heerlijk programma, geen beperkingen naar mijn mening.
        Ik denk dat er ook een Elements versie bestaat, misschien is deze inleidend gemakkelijker.

        Maar het eerste programma dat ik gebruikt heb, was Premiere. Mits de juiste tutorials, ben je er op een paar uur sowieso mee weg. (Ik raad Lynda.com aan)

        Vergeet ook niet, eens je een programma onder de knie hebt en de workflow gewoon bent, is overschakelen altijd een heikel punt.
        Dus meteen met een 'futureproof' programma beginnen werken, is wel handiger.
        http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

        Comment


        • #5
          Re: KEUZE MAKEN videobewerkingssoftware

          Premiere Pro is in mijn mening het meest gebruiksvriendelijke montage programma. Werk zelf ook met Avid MC en Final Cut Pro...
          Ik zou altijd voor premiere gaan, ook al omdat het alle formaten zonder problemen aankan en de prijs is redelijk.

          Comment


          • #6
            Re: KEUZE MAKEN videobewerkingssoftware

            Zelf zou ik ook voor Adobe Premiere gaan.Dit om de eenvoudige reden dat hier veel plug ins voor bestaan.
            Tevens is dit programma volledig 64 bit.
            Wil u iets goedkoper zou ik voor Magix Premium versie gaan.
            Magix is sind de laatste versie ook 64 bit en werkt nu snel.
            De mogelijkheden van 64 bit worden echter nog niet volledig benut.
            In mijn systeem zit 16 Gb. geheugen en Magix gebruikt maximum 4 Gb. hiervan.
            Studio 18 heeft net als zijn voorgangers veel vastlopers.
            Adobe Premiere Elements is ook een goede keuze.
            Best wat u kan doen is een proefversie van het gewenste programma downloaden en uitproberen.
            Weet wel dat de trials meestal beperkt zijn in uitvoeren of dat niet alle codecs kunnen gebruikt worden.

            Veel succes bij uw keuze

            wama

            Comment


            • #7
              Re: KEUZE MAKEN videobewerkingssoftware

              Video studio x7 van Corel is een alleskunner die goedkoop en stabiel is.

              Comment


              • #8
                Re: KEUZE MAKEN videobewerkingssoftware

                ik heb zelf Sony Studio. Het werkt bij momenten slechter dan Movie Maker.

                Comment


                • #9
                  Re: KEUZE MAKEN videobewerkingssoftware

                  Omdat ik veel met het besturingssysteem Linux werk was ik op zoek naar een videobewerkingsprogramma voor dat besturingssysteem.
                  Het videobewerkingsprogramma Lightworks is er sinds kort ook voor Linux (het is er vrij recent pas voor de Mac maar al veel langer voor Windows), maar ik heb gemengde gevoelens bij het gebruik van dit programma.

                  Laat ik even voorop stellen dat ik gebruik maak van een Linux versie die door de ontwikkelaars van Lightworks niet ondersteund wordt/tot nog toe nooit ondersteund is bij het ontwikkelen van nieuwe versies. Het zou dus best kunnen dat in besturingssysteem Ubuntu/Lubuntu/Xubuntu en Linux Mint 17 de resultaten aanmerkelijk beter zijn.

                  Het is stabieler dan het voor Linux gratis verkrijgbare Kdenlive, dat bij mij met het simpelste dat ik erin tracht te doen crashed, maar heeft bij mij in Linux wel af en toe rare tekenfouten (als in vensters die niet naar de voorgrond komen als je ze aanklikt e.d.) en soms crashed Lightworks om onnavolgbare reden bij bijvoorbeeld een bewerking als kleurcorrectie.

                  Wat ik zelf (komend vanaf Adobe Premiere Pro CS5) een groot nadeel vind is de beperkte ondersteuning van de verscheidenheid aan containerformaten, codecs en verversingssnelheden, de filosofie van Lightworks is er dan ook vooral op gericht om met de broadcaststandaard soorten video's overweg te kunnen.
                  Dit laatste in acht nemend heb ik (gebruik makend van Lightworks 11.5.2) erg veel weergave en verwerkingsproblemen (vastlopers, crashes of extreme vertraging van de gebruikte computer) bij het gebruik van AVCHD bestanden.
                  Converteren naar DVCPRO100 werkt in de meeste gevallen, maar het is wel een extra stap die bovendien tijdrovend kan zijn bij lange bestanden.

                  Versie 12 is een maand geleden uitgekomen, die heb ik nog niet geprobeerd maar de verwachting vanuit de ontwikkelaars is dat een aantal problemen op het gebied van bijvoorbeeld de verwerking van AVCHD bestanden opgelost zou moeten zijn.

                  Om alles op een rijtje te zetten.
                  Voordelen:
                  + Vergeleken met Adobe Premiere Pro CS5 (als je de basisfunctie van een standaard nieuws-montage in ogenschouw neemt) is het pakket met z'n 140 euro voor een jaarlicentie goedkoop (de Buy Outright optie waarmee je in het bezit komt van een licentie voor het gebruik van die specifieke hoofdversie lijkt me hoe dan ook niet voordelig)
                  + Lightworks komt uit de film-industrie en heeft een gedegen basis van (als ik het me goed herinner) ongeveer 25 jaar.
                  + Vergeleken met Adobe Premiere Pro CS5 (zonder After Effects) is de kleurcorrectie in Lightworks ontzettend uitgebreid.
                  + Ik monteer sneller met Lightworks dan met Adobe Premiere, terwijl ik Lightworks nu ongeveer 3 maanden gebruik tegenover de 3 jaar Adobe Premiere Pro CS5.

                  Nadelen:
                  - Steile leercurve, in tegenstelling tot Adobe Premiere is het geen kwestie van slepen-en-neerzetten. Voor mij geld wel: heb je het eenmaal door dan ga je als een speer.
                  - De stabiliteit laat voor mij nu eigenlijk nog te wensen over.
                  - Een veel minder omvangrijke ondersteuning van verschillende videoformaten en codecs en beeldverversingssnelheden.
                  - Het door elkaar gebruiken van 50fps en 25fps beelden is niet altijd zo "vanzelfsprekend gemakkelijk", ook het maken van een "schone slow-motion" met 50fps beelden die vertraagd worden naar 25fps is stukken omslachtiger/oogt onmogelijk ten opzichte van Adobe Premiere Pro CS5.

                  Comment


                  • #10
                    Re: KEUZE MAKEN videobewerkingssoftware

                    Kijk eens naar Blender VSE.

                    Comment


                    • #11
                      Re: KEUZE MAKEN videobewerkingssoftware

                      Cyberlink power director. Is prima voor mijn doeleinden. Adobe mee gewerkt, maar te duur voor occasioneel gebruik.
                      Steve Van Hoyweghen
                      https://stevevanhoyweghen.wordpress.com/

                      Comment

                      Working...
                      X