Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VQB wint de augustus Challenge, en dat is voor de tweede keer op rij! Proficiat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • VQB wint de augustus Challenge, en dat is voor de tweede keer op rij! Proficiat

    De augustus Challenge, thema: reflectie, was erg spannend. De allereerste inzending (de kleine poelkikker van Senne-vdb) gaf die eerste plaats pas af in de laatste week aan de lepeltjes van VQB, en dan nog veranderde de positie van dag tot dag. Over die lepeltjes, en met name de mogelijke "zware bewerking", is er op het Challenge-forum zelf gediscussieerd. Dat heb ik liever niet, en dat heb ik bij twee foto's duidelijk gemeld. Als er twijfel bestaat, contacteer de Challenge Mod. Voor diegenen die mijn Mod emailaccount niet kennen, dat wordt vermeld in het reglement dat iedereen dient te kennen:

    Mijn adres: moderator.challenge@belgiumdigital.com
    Ik ben dan ook via dat adres gecontacteerd. Het blijft natuurlijk altijd moeilijk: wat mag en wat mag niet, en ik weet dat mijn voorganger Spooky hier ook vaak problemen mee had. Voor mij kon dit wel, en wat VQB met de foto gedaan heeft, valt bij mij niet onder de z.g. "zware bewerkingen". Terwijl Spooky in een dergelijk geval af en toe mij contacteerde in het verleden, heb ik niet direct iemand tot wie ik me kan wenden in geval van twijfel. Ik twijfelde persoonlijk nogal aan een andere foto, en die inzender is door mij gecontacteerd. Nadat ik de originele opname gezien had, kreeg ook die foto mijn goedkeuring.

    De belangrijkste reden voor deze clausule in de reglementen, en ik heb dat al meermaals herhaald (ondermeer ook toen ik de vraag kreeg of HDR mag of niet; KLIK) is dat de Challenge op de eerste plaats een FOTOwedstrijd is, geen fotoBEWERKINGSwedstrijd.

    Maar dus nu de officiële uitslag:
    VQB met zijn "Lepeltjes" dus voor de tweede keer op rij de 1ste plaats met een gemiddelde score van 7,5. Ik contacteer hem ivm de prijs die maandelijks door onze sponsor CEWE wordt toegekend. VQB wordt ook gecontacteerd door de Shoot redactie, voor publicatie in het tijdschrift.
    Senne-vdb (en dat lijkt mij een nieuwkomer?) met zijn "Kleine Poelkikker" op de tweede plaats en een score van 7,38.
    Tantine (en da's zeker geen nieuwkomer; VQB zal Tantines record van 4 op een rij nog moeten breken!) met "Splash!" op de derde plaats en een score van 7,03.

    Vooraan nog bekende namen, maar ook onbekende. Mooie inzendingen, heel verschillend en geen enkele met het beeld dat ik persoonlijk voor ogen had (Google eens op "Narcissus" ).
    Mijn gelukwensen aan de eerste drie, aan alle deelnemers, maar mijn dank ook aan diegenen die elke maand opnieuw trouw hun stem uitbrengen, of een woordje commentaar bij de inzendingen plaatsen.

    Het thema voor september is al gekend: de wind.
    Dus laat je deze keer maar eens flink uitwaaien!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: VQB wint de augustus Challenge, en dat is voor de tweede keer op rij! Proficiat

    mooie winnaar en creatief zeker de beste.
    maar vond het meer "vanzelfsprekende normale weerspiegelwerk" ook mooi hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: VQB wint de augustus Challenge, en dat is voor de tweede keer op rij! Proficiat

      Terechte winnaar.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: VQB wint de augustus Challenge, en dat is voor de tweede keer op rij! Proficiat

        Deze winnaarsfoto had voor 11/10 gekregen als het mogelijk was.
        Jammer, ik ben vergeten punten geven.

        Proficiat toch aan alle deelnemers, er zaten juweeltjes bij!
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: VQB wint de augustus Challenge, en dat is voor de tweede keer op rij! Proficiat

          Proficiat aan VQB

          Comment


          • #6
            Re: VQB wint de augustus Challenge, en dat is voor de tweede keer op rij! Proficiat

            Was ondertussen al uit het hoofd verloren dat ik hiervoor had ingezonden, blij verrast dat ik met m'n allereerste deelname toch een tweede plaats wist te veroveren! VBQ natuurlijk gefeliciteerd met een verdiende eerste plaats, van een simpel object als een lepel zo'n kunstige foto maken is niet iedereen gegeven.

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Senne-vdb (en dat lijkt mij een nieuwkomer?) met zijn "Kleine Poelkikker" op de tweede plaats en een score van 7,38.
            Zeker en vast nieuwkomer wat deze challenge betreft, en op het forum lees ik meer dan ik post.
            www.500px.com/sennevdb________________________________________________

            Comment


            • #7
              Re: VQB wint de augustus Challenge, en dat is voor de tweede keer op rij! Proficiat

              Bedankt aan allen die mij feliciteerden en in het bijzonder aan hen die voor mijn foto gestemd hebben. Eveneens proficiat aan de zilveren en bronzen medailles. Maar nu ... let's make some wind !!!

              Comment


              • #8
                Re: VQB wint de augustus Challenge, en dat is voor de tweede keer op rij! Proficiat

                En de Challenge-winnaar sleept deze keer ook een HoF-plaats in de wacht: nogmaals proficiat.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: VQB wint de augustus Challenge, en dat is voor de tweede keer op rij! Proficiat

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  En de Challenge-winnaar sleept deze keer ook een HoF-plaats in de wacht: nogmaals proficiat.
                  zou altijd zo moeten zijn..?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: VQB wint de augustus Challenge, en dat is voor de tweede keer op rij! Proficiat

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    zou altijd zo moeten zijn..?
                    grt,bouk.
                    Nee... toch niet, al is dat ooit wel het geval geweest. Vandaag de dag wordt de winnende HoF-foto voorgedragen door de Challenge Mod, en komt de genomineerde foto bij de lijst van andere nominaties, waaruit dan de tien beste geselecteerd worden. Het hangt dus af van de uiteindelijke kwaliteit (niet elke Challenge winnaar is HoF-waardig), maar ook van de concurrentie (zowel aantal nominaties als kwaliteit) van de week. Trouwens, het staat mij vrij om andere voor de Challenge ingezonden foto's voor te dragen, al kan ik dit jaar geen voorbeeld aanhalen waar dat gebeurd is. Omdat ik met de Challenge al werk genoeg heb, houd ik me niet echt bezig met al wat HoF (en meestal zelfs Fotohoek) aangaat. Daarvoor heb ik collega's.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment

                    Working...
                    X