Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD kaart werd niet meer herkend door pc of camera -> hersteld!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD kaart werd niet meer herkend door pc of camera -> hersteld!!!

    Enkele weken geleden kwam ik tot de ontdekking dat de SD kaart (16 Gb) waar al de foto's van de bevalling van mijn dochter en haar eerste maanden opstonden, niet meer werkte. Hij werd niet meer herkend door de camera of door de pc. VERSCHRIKKELIJK! Die foto's zijn me zo dierbaar. Er staan ook de laatste foto's van mijn inmiddels overleden grootmoeder op.
    In alle staten belde ik naar onze fotograaf. Hij zou een programma over het kaartje laten lopen om zo de foto's te recupereren. Wanneer hij klaar was, zou hij mij een sms'je doen. Een week later stop ik bij zijn winkel en had hij verschrikkelijk nieuws. Hij kreeg niets van het kaartje af. Oh, help!
    Mijn buurman is een leraar informatica. En ook hem, raadpleegde ik. Jammer maar helaas, hij kon er ook niets mee zolang de pc het kaartje niet herkent.
    Na wat googelen, kwam ik dan bij een Duitse firma terecht: http://recoverfab.com/ . De recensies waren veelbelovend.
    Mijn man was sceptisch en vertrouwde het niet maar ik wilde kost wat kost onze foto's terug.
    Dus met een klein hartje vulde ik het bestelformulier op de site in. Ik kreeg onmiddellijk een mail (stond wel bij de ongewenste berichten) met verdere gegevens.
    Ik verzond mijn Sd kaartje op woensdag naar Duitsland, vrijdag kreeg ik een bevestigingsmail dat hij het had ontvangen en zaterdags kreeg ik de offerte en een screenshot van de foto's die hij kon recupereren. Dit was 98% van de foto's en video's!! Je kan heel het proces volgen via de site en moet pas betalen nadat je de foto's van het screenshot kon bekijken. Nadien kan je je foto's downloaden en indien je je kapot kaartje terug wenst, stuurt hij het op mits bijbetalen. Het heeft natuurlijk wel zijn prijs maar voor mij was het dat dubbel en dik waard!!!!!!
    Dus voor al diegenen die in de tranen zitten omdat ze foto's kwijt zijn die ze héél dierbaar zijn, probeer eens of Recoverfab je kan helpen. Je betaalt pas wanneer ze je foto's konden recupereren.

  • #2
    Re: SD kaart werd niet meer herkend door pc of camera -> hersteld!!!

    Of je maakt gewoon onmiddelijk enkele back-ups...
    If you've got a problem... take it up with my butt cause he's the only one who gives a crap!

    Comment


    • #3
      Re: SD kaart werd niet meer herkend door pc of camera -> hersteld!!!

      CONVAR heeft al enkele keren mijn kaartjes "gered" met de PC-Inspector. Helemaal gratis.
      Het duurt lang voordat alles gelezen is, maar de meeste foto's/video's en ander bestanden komen meestal terug.
      Oorspronkelijk geplaatst door m4nTiS Bekijk bericht
      Of je maakt gewoon onmiddelijk enkele back-ups...
      Dat is de allerbeste methode.
      Last edited by Skitch; 30 augustus 2014, 21:56.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: SD kaart werd niet meer herkend door pc of camera -> hersteld!!!

        Laat je die foto's altijd zo lang op het geheugenkaartje staan zonder er een back-up van te maken? (op minstens twee verschillende harde schijven, anders heb je nog geen reserve als er wat mis gaat).

        Elk type geheugen gaat ooit wel eens stuk (geheugenkaartje, geheugenstick, harde schijf, cd, dvd...), de foto's bewaren op maar één drager is dus een heel groot risico.
        Ik heb de indruk dat SD geheugenkaartjes zowat de minst betrouwbare zijn van alle soorten geheugenkaartjes.
        Maar dat er daarvan zoveel stuk gaan kan ook liggen aan het feit dat er daarvan ook meer worden gebruikt dan van andere soorten.
        Voor alle soorten geheugen geldt dat je die nooit mag onderbreken terwijl er gegevens op worden weggeschreven, als je het kaartje uit de camera haalt terwijl die nog foto's aan het wegschrijven is, dan is er een heel grote kans dat alles onleesbaar wordt.0
        Dat is volgens mij de meest voorkomende fout die met geheugenkaartjes wordt gemaakt.
        Als je een geheugenkaartje of geheugenstick uit de computer haalt, gebruik dan altijd de functie om die veilig te verwijderen, op die manier vermijd je zulke problemen.
        Bij de camera kijk je eerst of het ledje van het geheugenkaartje niet knippert, is dat wel het geval, wacht dan eerst tot alle data weggeschreven is.

        Je hebt geluk dat ze die foto's nog hebben kunnen recupereren, maar ik denk dat het niet goedkoop zal geweest zijn.
        Daarom kan je nu best meteen investeren in een goede back-up (foto's op de harde schijf in de computer zelf + een back up op minstens 1 externe schijf).
        Externe harde schijven zijn niet duur, koop er wel die ruim groot genoeg zijn, dan kom je er langer mee toe.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: SD kaart werd niet meer herkend door pc of camera -> hersteld!!!

          We zijn blij met alle gebruikerservaring, ook wat het recupereren van verloren foto's betreft, maar persoonlijk vind ik het verdacht dat iemand zich registreert om een bepaalde site aan te prijzen. Lijkt mij teveel op SPAM, maar ik kan me uiteraard vergissen.
          Meestal is het zo dat iemand radeloos hier hulp komt vragen, en dat men je hier verwijst naar bepaalde software, of naar een firma zoals je zelf aanprijst.

          Een geheugenkaart is niet de plaats om je foto's te laten staan. Zorg dat je ze na de shoot transfereert naar je computer, en dat zelfs dan nog een backup op een ander opslagmedium gemaakt wordt. Als je ziet dat beide versies (op je computer/op een ander opslagmedium) correct functioneren, formatteer dan je geheugenkaart in de camera.
          Maar dat heeft Bart al veel beter uitgelegd...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: SD kaart werd niet meer herkend door pc of camera -> hersteld!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            We zijn blij met alle gebruikerservaring, ook wat het recupereren van verloren foto's betreft, maar persoonlijk vind ik het verdacht dat iemand zich registreert om een bepaalde site aan te prijzen. Lijkt mij teveel op SPAM, maar ik kan me uiteraard vergissen.
            .................
            Dit was ook mijn eerste gedacht. Maar ik toom mijn syndroom van Kraepelin in, voor de zekerheid.
            Syndroom van Kraepelin : dank zei Google weet ik nu ook weer wat dat is.

            PS: 'k Heb dus nog NIET op die link geklikt hé.
            Last edited by Skitch; 1 september 2014, 00:13.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: SD kaart werd niet meer herkend door pc of camera -> hersteld!!!

              Ik heb de link wel aangeklikt (omdat ik met Mac werk, ben ik vrij gerust), en ook ge-Googled wie en wat Kraepelin is.
              Met een wetenschappelijke opleiding die volgde op 6 jaar Jezuïetencollege, heb ik een gezond wantrouwen maar ook een open geest gekweekt. Ik neem niets als vanzelfsprekend aan, maar zal trachten via vrij onderzoek achter de waarheid te komen.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: SD kaart werd niet meer herkend door pc of camera -> hersteld!!!

                Spam, dat is ook het eerste waar ik aan dacht.

                Als ik die prijzen zie, dan weet ik wel dat ik met m'n bijberoep véél te weinig aanrekende voor data recovery!

                Comment


                • #9
                  Re: SD kaart werd niet meer herkend door pc of camera -> hersteld!!!

                  Hallo,

                  Als dit ook nog eens de eerste post is in dit forum, dan kan je het eigenlijk al weten ...

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment

                  Working...
                  X