Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photokina 2014

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photokina 2014

    Hallo,

    even een vraagje over de Photokina beurs dit jaar.

    is het als amateurfotograaf de moeite om deze beurs te bezoeken en wat kan ik er zoal verwachten?
    of is deze beurs echt gericht voor professionelen?

    ook zie ik dat een dagticket op zaterdag of zondag een stuk goedkoper is dan door de week
    enig idee wat hiervan de reden is?

    alvast bedankt

    groetjes

    stijn

  • #2
    Re: Photokina 2014

    Oorspronkelijk geplaatst door coningx Bekijk bericht
    Hallo,

    even een vraagje over de Photokina beurs dit jaar.

    is het als amateurfotograaf de moeite om deze beurs te bezoeken en wat kan ik er zoal verwachten?
    of is deze beurs echt gericht voor professionelen?

    ook zie ik dat een dagticket op zaterdag of zondag een stuk goedkoper is dan door de week
    enig idee wat hiervan de reden is?

    alvast bedankt

    groetjes

    stijn
    Persoonlijke impressie: Nee blijf weg.
    100 miljard mensen die door elkaar krioelen voor de één à twee echte nieuwigheden (voor ons stervelingen althans) die er zijn. Van de grote merken dan toch. Of Phase One een nieuwe sensor heeft voor 25000 € zal je niet interesseren. Denk ik :-/
    Of Taiwan-photo een nieuw type flitslicht heeft ook niet. Tis de laatste jaren meer CeBit dan fotografie.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Photokina 2014

      Hallo,
      Voor ons zeker een aanrader.
      We gaan er dit jaar al voor de 4 de keer naartoe, nemen ons fototoestel mee en komen naar huis met hele leuke en speciale foto's.
      Je beslist zelf wat je wil zien en niet. Bekijk vooraf waar welke stand is en neem je tijd.

      Groetjes

      Etienne en Marleen
      Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

      Comment


      • #4
        Re: Photokina 2014

        bedankt voor de reacties!

        ze zijn wel best tegenstrijdig

        er zijn precies nog niet veel mensen hier naartoe geweest aangezien er niet zoveel reacties komen

        Comment


        • #5
          Re: Photokina 2014

          En nu de ultieme tip.

          Veel exposanten breken hun stand op de laatste dag, een paar uur voor de officiele sluiting, al af.
          Veel demo materiaal wordt gewoon achtergelaten als afval. Dé moment om iets interessants mee te pikken.

          YMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Photokina 2014

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            En nu de ultieme tip.

            Veel exposanten breken hun stand op de laatste dag, een paar uur voor de officiele sluiting, al af.
            Veel demo materiaal wordt gewoon achtergelaten als afval. Dé moment om iets interessants mee te pikken.

            YMMV
            Als we dan met z'n allen deze tip opvolgen komen we nog ruzie aan het maken wie deze "afval" mee mag nemen.

            Ik ben er zelf meerdere keren geweest en meestal met wat mensen van onze fotoclub,
            het is dan een gezellig uitje (voor ons slechts 70 km.) en er is toch wel van alles te zien.
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

            Comment


            • #7
              Re: Photokina 2014

              zeker de moeite, ik ga dit jaar voor de 3de maal en zal komende jaren waarschijnlijk ook wel blijven gaan.

              Comment


              • #8
                Re: Photokina 2014

                aangezien er toch meer positieve reacties zijn, zullen we ook maar is een kijkje gaan nemen dan
                is toch maar 1,5 rijden uiteindelijk

                iemand soms nog een idee waardoor het prijsverschil komt?

                mvg

                Comment


                • #9
                  Re: Photokina 2014

                  Het prijsverschil zal er waarschijnlijk zijn vanwege de vele "zakelijke" bezoekers door de week en de "hobby" fotografen in het weekend.
                  Het zelfde geldt voor de hotelkamers in de buurt. In het weekend goedkoper dan door de week.

                  Overigens betalen de "zakelijke" bezoekers bijna nooit voor dit soort beurzen omdat zij via hun contacten (exposanten op de beurs) gratis toegangsbewijzen kunnen krijgen.
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photokina 2014

                    Toffe beurs, ga daar als voor de 4de keer naartoe en zal in de toekomst ook blijven gaan
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                    Comment

                    Working...
                    X