Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uurprijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uurprijs

    Beste

    ik heb een aanvraag voor verschillende interieurs/exterieurs van woningen van een architect te fotograferen.
    Ik heb mijn uurprijs en vaste kosten en alles. dus dat is niet de vraag.
    Maar geef je de uurprijs door aan hen en geef je een schatting van het aantal uren dat je denkt nodig te hebben in de offerte?
    Als je dan later toch een uur langer gewerkt hebt, is het dan nog doenbaar dat je dit uur erbij rekent?

    of geef je gewoon 1 prijs aan hen waar alles inzit en als je dan langer moet werken, spijtig, maar dat is dan verloren voor jou?

    Ik twijfel hierover.
    Voor huwelijk werk ik met 1 vaste prijs waar alles inzit.
    Maar voor zo een architecturale shoot heb ik nog minder prijs-ervaring (die deed ik tot nu toe gratis owv de interesse)

    bedankt!
    You only live once...

  • #2
    Re: uurprijs

    Ik zou een vaste prijs geven, al dan niet met vermelding van het aantal uur dat je denkt nodig te hebben.
    Wanneer je alleen een uurprijs geeft hebben klanten soms het gevoel dat ze een blanco cheque tekenen.

    Comment


    • #3
      Re: uurprijs

      Als BID manager voor een automatiseringsbedrijf en fotograaf in bijberoep, zou ik je ook adviseren van een vaste prijs op te geven.

      De prijs kan je ook opdelen in bv.
      - Verplaatsing
      - Shoot
      - Nabewerking

      Een deel van je risico's kan je uitsluiten in de begeleidende tekst.
      Ik denk dan bv. aan doorrekenen van wachttijden doordat iemand zijn afspraak niet nakomt.
      Goed omlijnen hoe ver de nabewerking gaat (daar loop je het grootste risico denk ik).

      Have fun en suc6!
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

      Comment


      • #4
        Re: uurprijs

        thanks!

        ik ga het dan zo doen, per deel opsplitsen.
        de nabewerking "beperkt" zich tot de basis bewerking voor de klant.
        dus geen speciale dingen.
        dus dat is op zich goed in te schatten.

        bedankt!
        You only live once...

        Comment

        Working...
        X