Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom Skitch?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom Skitch?

    Dat vind ik dus wel erg extreem, Mod! Voordat mensen de kans krijgen te reageren op de beweegredeen van een gewaardeerd BD-er gooi je de topic op slot! Dat is nu precies de reden van het (hopelijk) tijdelijke vertrek van Skitch.
    En ja, ik zet dit ook in Showcase, omdat dit de meest bezochte forum is van BD, welk ik een warm hart toedraag. (ik weet dat Cross-posten niet is toegestaan, dus we gaan hier verder...?)

    Laat hierover nou eens een discussie op gang komen! (Vervolg hier in Algemeen?)
    Groets, Gerhard
    Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

  • #2
    Eerlijkheidshalve mijn mail naar Moderator Test, Thor:

    Beste moderator Test. 't Is natuurlijk wel een beetje mijn fout dat ik in showcase een topic begonnen was dat daar niet thuishoorde. Ik had mijn antwoordje en de vraag om het te verplaatsen al getypt, maar het topic werd (vroeg)tijdig gelocked.

    Ik zag Skitch al zijn eerdere postings verwijderen en had 'm al een mailtje gestuurd omdat ik vermoedde waar het probleem precies zat. Ik vond het gewoon bijzonder jammer om een vaste waarde zo zijn verleden te zien uitwissen. Omdat hij op de mail niet antwoordde en ik 'm vooral in showcase zag verwijderen, heb ik me daar even tussengegooid. Niet van mijn gewoonte... vergiffenis voor mijn vermetelheid. Ik dacht gewoon: "nood breekt wet".

    Om morgenvroeg te moeten opstaan met een lijst door Skitch gedelete postings had een redelijk grote teleurstelling geweest. Voor mij, maar ik denk ook voor anderen met mij.

    Respect voor wat jullie hier doen, hoor... 't is ongetwijfeld niet gemakkelijk modereren op een forum in volle expansie ... en met een hoop eigenzinnige persoonlijkheden bij elkaar!

    Groetzaam,
    vicberger
    Persoonlijk vind ik het dan ook niet echt een discussie waard. Ik denk dat Skitch en de moderator(s) er samen wel kunnen uitkomen. 't Is te zeggen, ik denk niet dat we daar verder iets gaan toe kunnen bijdragen door er over te "discussiëren". Ik denk dat Skitch daar zelf ook niet zo 'n fan van is.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #3
      Originally posted by vicberger
      Eerlijkheidshalve mijn mail naar Moderator Test, Thor:

      "knip"

      Persoonlijk vind ik het dan ook niet echt een discussie waard. Ik denk dat Skitch en de moderator(s) er samen wel kunnen uitkomen. 't Is te zeggen, ik denk niet dat we daar verder iets gaan toe kunnen bijdragen door er over te "discussiëren". Ik denk dat Skitch daar zelf ook niet zo 'n fan van is.
      Ik begrijp je, vicberger. Uiteindelijk hoeven we idd niet te discussiëren over de voorvallen tussen een Mod en een BD'er, maar mss over het feit wat Skitch aanhaalde, de achteloosheid waarmee soms met slotjes gegooid wordt en dergelijke.
      Ik hou mij aan de regels zoals in een VZW gesteld worden, dus ook aan de forum-regels. Maar dit is niet het eerste geval dat ik voorbij zie gaan.
      Aan jouw BD-nummer te zien, ben je net als ik nog pas lid geworden. Misschien dat dat de reden is dat we het zonde vinden dat iemand als Skitch 'even' verdwijnt.
      Laten we hopen dat slotjes indien nodig, ook in overleg geplaatst worden, en niet als machtsmiddel zullen worden aangewent.
      Groets, Gerhard
      Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

      Comment


      • #4
        Hij is niet de enige die recentelijk vertrokken is.....

        Alleen begrijp ik niet goed waarom, als hij er dan toch even genoeg van heeft (met alle respect daar kom ik niet tussen) toch nog al die moeite doet om zo'n oude posts te wissen....
        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

        Comment


        • #5
          Laten ik het eens analyseren:
          - Skitch post een of meerdere té grote foto's.
          * Hij wordt daarop gewezen door de moderator.
          - Skitch verkleint de foto.
          - Skitch maakt 2e topic op een dag aan in Showcase.
          * Hij wordt daarop gewezen door de moderator.
          - Skitch verdedigd zich door te zeggen dat, als gevolg van zijn werkzaamheden, zijn uren anders lopen dan de gebruikelijke dagindeling en vindt dat de moderator aan reglementitis lijdt.
          - Skitch verwijderd de foto in de 2e topic.
          * Moderator zet er een slotje op omdat er nu geen foto meer in staat.
          - Skitch maakt bekend dat een tijd wil weg blijven op het forum.
          - Skitch verwijderd een aantal eerdere postings.

          Stel dat de moderator Skitch niet had gewezen op de té grote foto's of op de 2e posting op een dag in showcase. De kans bestaat dan dat een andere forumlid, als hij wordt berispt, boos wordt op de moderator omdat deze voor bepaalde personen een uitzondering maakt. Dat laatste maak ik als moderator wekelijks mee. Als ik schrijf 'pas alsjeblieft je topic aan', krijg ik een mail: 'en hij dan?'

          Als Skitch zich aan de regels had gehouden was er niets aan de hand geweest.

          Een moderator die hem daar op wijst wordt reglementitis verweten en vervolgens vallen een aantal forumleden over hem heen, in plaats van Skitch te wijzen op zijn flauwe gedrag.

          Iedereen wil uitzonderingen:
          - Is dat nu zo erg dat mijn foto's een paar pixels te groot zijn.
          - mijn dag loopt zijn synchroom met die van jullie, daarom post ik twee keer binnen 24 uur in showcase.
          - ik weet dat cross-posting niet mag, maar dit is erg belangrijk.
          - Ik mag mij niet bemoeien met de vraagprijs in Koopjeshoek, maar hier kan ik niet tegen vandaar dat ik het toch doe.
          - Oke, de titel van mijn vraag is wat kort, maar dat is om te prikkelen en wat zeur je toch, de omschrijving staat toch in de topic.
          - enz, enz.

          Comment


          • #6
            Tis niet te eerste keer dat ik dat hier zeg
            Om te koeioneren en gekoeioneerd te worden ga ik werken en daarna als ontspanning ga ik me wat ammuseren op BD en daar vind ik meer en meer mensen die 24 op 24 willen blijven koeioneren.

            Comment


            • #7
              Originally posted by mila
              Tis niet te eerste keer dat ik dat hier zeg
              Om te koeioneren en gekoeioneerd te worden ga ik werken en daarna als ontspanning ga ik me wat ammuseren op BD en daar vind ik meer en meer mensen die 24 op 24 willen blijven koeioneren.
              Je gaat niet inhoudelijk in op wat ik schrijf. Ik krijg de indruk dat je dat ook niet wil om dat je niet op basis van argumenten kan reageren, maar wel het vuurtje opstoken. Grote rode letters om te schreeuwen dat is waarschijnlijk het enige wat je kan.

              Ik wil hier best een open discussie hebben, maar alleen op basis van redelijke argumenten. Weerleg eens wat ik in bovenstaande topic schrijf.

              Comment


              • #8
                algemeen :
                het begint hier stilaan op een ouwe wijven-club te trekken ... Niet enkel dit topic, maar de laatste weken zijn er zo wel meer schermutselingen geweest ...

                just my 2 cents
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

                Comment


                • #9
                  Op die commaneukerij hierboven ga ik niet in.
                  Wat ik er van vind en hoe domme moderators te vermijden zie verder in dit topic

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Perrush
                    begint hier stilaan op een ouwe wijven-club te trekken ...

                    just my 2 cents
                    Heleba....laat de wijven er eens buiten he....
                    Momenteel is het gewoon een forum met mannen in de peno-pauze, en dat is nog erger dan een stel ongestelde 'wijven'.
                    ***Canon 300D * kitlens * ...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Annetje

                      Momenteel is het gewoon een forum met mannen in de peno-pauze, en dat is nog erger dan een stel ongestelde 'wijven'.

                      Hallo,

                      Leuk gezegd ... ik heb mij nog niet in zulke discussies gemengd ... ik zal nog wat tijd hebben zeker, alvorens ik ook tot die groep ga behoren ...

                      Groetjes.

                      Comment


                      • #12
                        Het is altijd spijtig dat er BD-ers besluiten om (tijdelijk) het forum op te geven. Bijzonder jammer wordt het als men daarbij ook nog eens zijn hele geschiedenis op BD gaat wissen.

                        Tja, de regeltjes hé, daar hebben we het allemaal moeilijk mee. Staat er een bord naast de weg "70km/u" rijden we lekker 78 km/h, want eerder flitsen ze toch niet

                        Als we vandaag 250Kb foto's stiekum laten passeren, posten ze volgende maand 300Kb foto's.
                        Vandaag mag je drie foto's in één topic per dag posten. Dat zijn 21 foto's per week. En toch krijgen we mails in de aard van "dit weekend zijn we even weg, mag ik dan op vrijdag 3 topics starten met ieder 3 foto's?"
                        Nog zo eentje:" ik ben hier al drie jaar lid en heb xxxx postings, wat lig jij nou te zeuren over een foto die 50 pixels te breed is?". Ik stel voor dat je per jaar BD-lidmaatschap, 10% extra pixels mag posten

                        Der zijn hier maar enkele regeltjes, hele eenvoudige zelfs. Hou je eraan en het leven wordt voor iedereen veel gemakkelijker. Iedereen kan een foutje maken bij het starten van een topic, dat neemt niemand je kwalijk. Corrigeer gewoon de fout als een Moderator je erop wijst, en zoek er geen complottheorie achter.

                        Willy
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Ik begrijp het allemaal niet meer.

                          Het geval skitch even buiten beschouwing latend :

                          De ene keer start men een topic omdat er te veel gepost wordt, dat de beginners (?!) beter de forumregels moeten lezen, dat er strenger moet opgetreden worden, enz.

                          En de andere keer wordt er een topic opgestart omdat er te streng wordt opgetreden, omdat men niet tevreden is met een opmerking van de mod omdat men ZELF de regels had overtreden, ...

                          Maar als men zelf regels begint te overtreden, dan lijkt het mij vrij normaal dat na verloop van tijd iederen maar begint te posten zoals het hem of haar uitkomt en dan zijn we weer vertrokken dat het hier niet meer bij te houden is, dat men weinig reacties krijgt op de postings, enz ...

                          Iedereen gelijk voor de wet, 1 ster of 5 sterren, zo streng zijn die regels hier nu ook niet. Een kleine moeite die door iedereen geapprecieerd wordt ! Zo moeilijk is dat nu ook niet.

                          Wanneer worden de eerste BD-schoenen op de markt gebracht met verstevigde toppen zodat de tenen beter beschermd zijn ?

                          En wat skitch betreft : het terug aanpassen van oude topics om foto's en tekst te verwijderen is nu ook niet echt een stichtend voorbeeld voor wie er op het forum pas is bijgekomen.

                          't Wordt tijd dat de zomer echt begint, dat we eens verse energie kunnen opdoen en ons weer op fotograferen kunnen concentreren

                          Amen.
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Wat zijn we met z'n allen toch dikke 'ego-trippers'...
                            We willen allen een net en geordend forum, overzichtelijk en werkbaar. Maar als we zelf eventjes over de schreef gaan, hola pola... !!!
                            'k Heb vannacht de "Skitch-saga" gevolgd. Was eigenlijk best grappig, hoor... Topics in Showcase, die daar niet hoorden, topics zonder foto's. Kortom binnen het uur was het ganse forum - mede door het wilde naar boven brengen van de topics van Skitch - een wildernis. Kan je je voorstellen hoe het forum er zou uitzien na enkele dagen...

                            @ Skitch : Ik kan je frustratie begrijpen en misschien heb je zelfs een punt. Maar het omhoog halen van ontelbare topics getuigt van weinig volwassenheid... Nu, je bent daar een tijdje zoet mee geweest en misschien ben je nu wat afgekoeld

                            Wat is dat toch ! We willen orde en leefbaarheid, maar we (lees sommigen) steigeren als wilde paarden bij regels en regelgevers... Scheidsrechters, politiemannen, leraars en nu ook forummoderators zijn het kind van de rekening en de zwarte schapen van de gemeenschap...
                            Wel mannen, hier is er nog ene die jullie werk wél respecteert.

                            Maar wel van mijn topics blijven hoor, of 't zal er stuiven

                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #15
                              Mijn allerlaatste reaktie op die moderators, een discussie blijkt toch niet mogelijk want er duiken hier maar steeds meer mensen op met een sleuteltje.

                              Met zijn allen schenden we dagelijks regeltjes, reglementen en wetten, gewoon om alles leefbaar en draaiende te houden (principe van de geest en de letter van de wet).

                              Een simpel voorbeeld : (je zal geen 5 minuten moeten zoeken om het te vinden.)

                              Je komt aangereden met je wagen en er staat een voertuig geparkeerd net voor, ter hoogte of net achter een witte lijn. Je kan die wagen niet voorbijrijden zonder over die witte lijn te rijden. Ik stop, het voertuig achter mij ook en heel het achteropkomende verkeer ook want niemand mag dat lijntje overschrijden.

                              Leuke maatschappij wordt dat.

                              Comment

                              Working...
                              X