Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jpeg's worden niet getoond op website

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jpeg's worden niet getoond op website

    Ik heb deze namiddag iets raars voor. Ik kan een aantal jpeg files niet laten tonen op internet. Ik heb die gesaved afkomstig van een TIFF file die dan weer op zijn beurt afkomstig is van een RAW file. Ik voer enkele handelingen uit zoals altijd, maar de jpeg wordt niet getoond in een internet browser (wel in verkenner of PS). Als ik nu een jpeg laat maken rechtstreeks van de RAW wordt die wel getoond. Ik heb al nieuwe RAW bestanden gemaakt, dezelfde handelingen uitgevoerd en de jpeg's daarvan worden wel getoond.

    Heeft iemand een idee waar het hier foutloopt? Ik ben al een uur of twee zoet met het uittesten van verschillende handelingen maar geen resultaat. Misschien zie ik iets over het hoofd?



  • #2
    Welke programma's gebruik je, en welke RAW is het (Canon, Nikon, Fuji, ...). Niet dat ik meteen een antwoord heb, maar alle informatie kan helpen...

    Hoe groot is die JPG? Misschien is ie gewoon te groot voor je geheugen... Soms helpt het ook om je internet cache eens leeg te maken...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Of mss is ie opgeslagen in lossless Jpg? Hoewel dat alleen in Paintshop Pro kan...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Geef misschien eens een link naar de bewuste foto's?
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          RAW van Nikon, openen in Capture, dan versturen naar Photoshop en dan jpeg save for web. Handelingen die ik altijd al gedaan heb. Jpeg zijn dus kleine files.

          Ik heb hier een test aangemaakt. Heb de RAW terug van het kaartje gehaald en daarmee van start gegaan.

          Deze jpeg is rechtstreeks van een nieuwe TIFF die ik heb aangemaakt, en jpeg wordt wel getoond:
          http://users.pandora.be/fotografie/digitaal/test.jpg

          Deze jpeg is ook rechtstreeks van diezelfde TIFF maar na een aantal bewerkingen (met layers) en die jpeg toont hij bij mij dus nergens in een internetbrowser:
          http://users.pandora.be/fotografie/digitaal/macro-fly-1.jpg



          Comment


          • #6
            De 2de wordt bij mij probleemloos door IE 6.0.2800.1106.x geopend...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Bon ik heb het gevonden!

              De popupstopper in de browser is de boosdoener... vreemd...
              Dus mijn vlieg is een ongewenste reclamebanner???



              Comment


              • #8
                Originally posted by CooMa
                De 2de wordt bij mij probleemloos door IE 6.0.2800.1106.x geopend...
                Ja een kameraad meldde me het net, en toen is mijne frank euh euro beginnen vallen...


                Comment

                Working...
                X