Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij instellingen van SmugMug

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij instellingen van SmugMug

    Hallo,

    Kan iemand mij helpen "IN HET NEDERLANDS" Want ik begrijp dat technisch Engels niet van SmugMug.Ik heb het al geprobeerd in mijn stuntelig Engels maar dat verstaan ze dan niet en geven me dan een verkeerd antwoord.
    Wat ik zou willen is dat men niet zo maar mijn foto's kan afhalen van mijn site op SmugMug, dat mijn foto's niet te koop zijn.
    Wat ik ook zou willen "als er likes" en commentaar is waar ik dat kan zien.
    Mijn adres op Smugmug is yonibroedersfotografie.smugmug.com

  • #2
    Re: Hulp bij instellingen van SmugMug

    1: open de gallery die je wil aanpassen
    2: klik op "costumize" -> "gallery settings"
    3: klik op "Security & privacy" om de "right click protection" in te schakelen "ON"
    4: Klik op "shopping" om de "shopping cart" uit te schakelen (OFF)

    Als er commentaar is gegeven op een foto, dan krijg je een mailtje, je kan dan via de link de mail het commentaar bekijken en goedkeuren (als je vindt dat dat commentaar bij de foto of het album mag komen).
    De "likes", daar ken ik niets van, ik kijk wel naar de statistieken om te weten welke foto's het meest bekeken worden.

    Met de "right click protection" ingeschakeld is het iets moeilijker om de foto's er af te halen, maar het is nog steeds niet onmogelijk.
    Door op "print screen" te drukken (staat op elk toetsenbord) is het nog steeds mogelijk om de foto op te slaan (je moet die dan wel uitsnijden met een fotobewerkingsprogramma).
    Ik denk zelfs dat er programma's zijn waarmee je die foto's nog altijd van de pagina kan halen, zonder dat je daarvoor de "print screen" toets nodig hebt, het gaat dan volledig automatisch.
    Volgens mij is het dan ook onmogelijk om de foto's voor 100% te beveiligen als je ze online zet, want je kan ook een foto maken van het beeldscherm terwijl de foto daarop te zien is...

    Als je zekerheid wil dat niemand je foto's van het internet haalt, dan moet je ze niet online zetten, hou ze dan thuis op de harde schijf.
    Ik heb vroeger bij Fotopic ooit die right click protection ingeschakeld, en dan kon ik de hele week s' avonds niets anders doen dan mailtjes beantwoorden.
    Als je zoals ik geregeld foto's maakt op evenementen, dan is het ook normaal dat de mensen die op de foto's staan zelf "hun" foto kunnen downloaden, dat is ook de reden waarom er tijdens zo'n evenement een heleboel mensen komen vragen om een portretje of groepsfoto te maken. Die zetten ze dan achteraf op hun Facebook, en dat vind ik helemaal niet erg. Ik maak die foto's om ze te laten bekijken, niet om ze thuis op een beveiligde plaats op een harde schijf te bewaren (dan heeft niemand er iets aan).

    Als je bepaalde foto-albums hebt die je niet zomaar aan iedereen wil laten zien, dan kan je die beveiligen met een wachtwoord (bijvoorbeeld familiefoto's, die zijn dan wel te bekijken door familieleden die het wachtwoord kennen, maar voor alle andere bezoekers zijn die foto's beveiligd).
    Last edited by Black B@ndit; 15 augustus 2014, 15:26.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij instellingen van SmugMug

      Oorspronkelijk geplaatst door johny GS Bekijk bericht
      Hallo,

      Kan iemand mij helpen "IN HET NEDERLANDS" Want ik begrijp dat technisch Engels niet van SmugMug.Ik heb het al geprobeerd in mijn stuntelig Engels maar dat verstaan ze dan niet en geven me dan een verkeerd antwoord.
      Wat ik zou willen is dat men niet zo maar mijn foto's kan afhalen van mijn site op SmugMug, dat mijn foto's niet te koop zijn.
      Wat ik ook zou willen "als er likes" en commentaar is waar ik dat kan zien.
      Mijn adres op Smugmug is yonibroedersfotografie.smugmug.com
      Je vragen werden reeds beantwoord door BB hiervoor, maar ik begrijp ook niet goed waarom sommigen hun foto's zo willen beschermen tegen kopiëren/gebruiken door anderen !?
      Wanneer je er niet van moet leven, als je fotografie dus pure hobby is, zie ik niet in waarom ze niet door een ander zouden mogen gebruikt worden.
      Ik gebruik ook smugmug en had er in staan dat alles mocht gekopieerd worden, maar dat ik graag een seintje kreeg waar ze gingen gebruikt worden.
      Voor mij volstaat dit, en ik zou het zelfs een eer vinden wanneer ze ergens gebruikt worden . Ik weet zelfs niet of het nu nog in staat.
      Ik heb reeds een paar foto's van mij toevallig gezien op toeristische site waar een toeristische dienst reclame maakt voor hun streek, en er stond netjes bij van wie de foto was. Meer hoeft niet voor mij.
      Dat mijn vraag tot melden niet sluitend is, dat weet ik wel, maar je kan het toch maar vragen hé.
      Anders zoals BB schreef, NIKS op het www zetten, dan kan er ook niks gekopieerd worden .
      Last edited by Guest17; 15 augustus 2014, 16:09.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij instellingen van SmugMug

        Hallo , bedankt voor de reactie, zeker voor de hulp. En zoals u het formuleert van het afhalen van de foto's , zo had ik er nog niet over gedacht.
        Mij werd altijd voor gehouden dat ik ze eerst en vooral moest beschermen met mijn naam der op en al dat gedoe om alles maar te beschermen.
        Maar ik zal het voortaan maar zo eens bekijken zoals jij het voorstelt.
        Bedankt voor de goede raad en inlichting.
        Groetjes Yoni

        Comment


        • #5
          Die "BUY" knop krijg je mijn inziens niet weg, ook niet met instellingen ..

          Comment


          • #6
            Andersom, hoe krijg ik mijn foto van SMUGMUG naar Belgium Digital ?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Wolfmother Bekijk bericht
              Die "BUY" knop krijg je mijn inziens niet weg, ook niet met instellingen ..
              Die blijft zichtbaar voor jou alleen als je ingelogd bent, ook als je bij de instellingen ervoor gekozen hebt om die "BUY" knop weg te laten.
              Log even uit, dan bekijk je de foto's zoals anderen dat doen, en dan zou die knop niet zichtbaar mogen zijn.
              Last edited by Black B@ndit; 5 augustus 2023, 13:45.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Wolfmother Bekijk bericht
                Andersom, hoe krijg ik mijn foto van SMUGMUG naar Belgium Digital ?
                Open in Smugmug de foto die je hier wil laten zien, rechtsklik op de foto, en klik dan op "koppeling afbeelding kopiëren", dan plak je hier op het forum de link (koppeling) in het vakje dat je krijgt als je op "voeg beeld toe" hebt geklikt (rechtsklikken op het vakje waar de link moet komen, en dan kies je voor "plakken").
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  THX Black Bandit

                  Comment


                  • #10
                    En vandaag lukt dat dus niet meer ?! Ik zie enkel leeg vierkantje ????

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Wolfmother Bekijk bericht
                      Andersom, hoe krijg ik mijn foto van SMUGMUG naar Belgium Digital ?
                      Gebruik je de gratis versie of betalend?

                      http://www.paulvanrooy.be

                      Comment

                      Working...
                      X