Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste opdracht toelating opleiding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste opdracht toelating opleiding

    Hallo allemaal,

    Zojuist heb ik mij ingeschreven voor de MBO voltijd opleiding fotografie op de Fotovakschool in Amsterdam. Het is allemaal erg kort dag, de opleiding begint volgende week al en voor vrijdag moet ik mijn toelatingsopdracht af hebben. Het thema voor de opdracht is "Ontdek je eigen wereld". De omschrijving luid als volgt;

    Tijdens het gesprek willen wij graag een serie van acht foto’s zien die je speciaal voor het
    Intakegesprek hebt gemaakt. Het thema is >>Ontdek je eigen wereld<< Wat doe je allemaal in
    je vrije tijd naast school, werk of weekendbaantje? Speel je in een band? Sport je? Zing je in een
    koor? Is skateboarden jouw grote passie? Of steek je al je tijd in uitgaan of shoppen?
    Laat in een serie van tenminste acht foto’s zien hoe jouw wereld eruit ziet.
    Uit de fotoserie moet ook blijken waarom je die dingen graag doet. Je mag verschillende
    onderwerpen kiezen, maar acht foto’s van één activiteit mag ook. Zomaar wat foto’s is niet
    voldoende. De foto’s moeten geprint zijn op A5 formaat. Daarnaast brand je ook het
    beeldmateriaal op een cd/dvd. Neem zowel de cd/dvd als de prints mee naar het
    intakegesprek.
    Nu ben ik de laatste 2 jaar het grootste deel van de tijd op reis geweest en ook nu zojuist pas terug gekomen. Voor mij is dat hoe mijn wereld eruit ziet; Avondtuur, spanning en ontdekken. Je horizon verbreden. Hier kan ik nu geen foto's meer van maken en eerder gemaakte foto's gebruiken is natuurlijk vals spelen. Verder heb ik niet echt vee hobby's of bezigheden waar ik veel mee bezig ben. Ben nog maar net begonnen met girtaar spelen (een aantal weken, dus bak er nog niks van), vind het leuk om af en toe een uitgebreide maaltijd te koken voor vrienden en famillie en verder hang ik gewoon een beetje met vrienden. Dat is het eigenlijk wel zo'n beetje. Weet nog niet zo goed hoe ik dit precies moet gaan aanpakken. Heb de opdracht ook nog maar net binnen gekregen.

    Jongens, alle tips en advies zijn welkom!
    ---

    Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

  • #2
    Re: Eerste opdracht toelating opleiding

    Er schiet me zojuist een idee te binnen! Tijdens mijn reizen heb ik veel gelift. Een reportage serie maken over een lift reisje is misschien een goed idee. Van de week zou ik zo'n reisje kunnen maken. Hoe zou ik dit het beste kunnen uitwerken? Een foto van mezelf langs de kant van de weg met een duim omhoog. Een actiefoto van de eerste auto die voor je stopt, iets wat duidelijk maakt wat voor kick het geeft. En de aankomst bij de bestemming. Missie geslaagd.

    Vind het allemaal wel heel spannend hoor..
    ---

    Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

    Comment


    • #3
      Re: Eerste opdracht toelating opleiding

      Volgens mij heb je zelf al prima geantwoord op de vraag die je stelt.

      Gitaar spelen (op een foto hoor je toch niet hoe goed je bent), koken en liften. Even je fantasie daarbij gebruiken om e.e.a. in mooie scenes te zetten.

      Succes
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Eerste opdracht toelating opleiding

        Het word heel krap in 3 dagen!
        ---

        Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

        Comment


        • #5
          Re: Eerste opdracht toelating opleiding

          /

          /
          /
          /
          /

          Ik geef je een tip: niemand verwacht brilliante of ultraoriginele werken.- je begint aan een opleiding - als het kan des te beter - je valt op. ER ZIJN met de werken waar je mee komt, en erachter staan DAT telt.
          Mijn eerste opdracht op de Academie was: fotografeer een blok hout. AUB. Probeer het maar eens.
          YMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste opdracht toelating opleiding

            Bedankt, daar heb ik iets aan. Ga vanavond eens wat proberen ik zal het resultaat hier nog wel posten
            ---

            Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

            Comment


            • #7
              Re: Eerste opdracht toelating opleiding

              Nogmaals bedankt voor de geruststellende reactie. Ik heb besloten het thema bij liften/onderweg zijn te houden omdat reizen echt mij is. Morgen ga ik een stukje liften. Vanavond heb ik een aantal shots gemaakt waarover ik niet tevreden was, behalve éétje, en wel deze;


              Past prima in een lift serie vind ik, lekker een sheggie rollen in de berm. Vrij zijn.
              ---

              Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

              Comment


              • #8
                Re: Eerste opdracht toelating opleiding

                Heel goed, eerste stap gezet
                http://www.smuttynose.nl

                Comment

                Working...
                X