Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar te beginnen voor modelfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar te beginnen voor modelfotografie?

    Hallo,

    Ik overweeg om mij meer toe te spitsen op modelfotografie. Waar begin ik het best? Ik heb al een avondcursus 'mens & portret' gevolgd en ik vond het menselijke aspect in combinatie met het creatieve wel erg fijn. Op termijn zou het ook leuk zijn om er een centje aan te verdienen, maar daarvoor wil ik eerst de marktwaarde van mijn kwaliteiten wat aftasten en kijken welke resultaten ik teweeg zou kunnen brengen.

    Ik heb al enkele tips gelezen ivm starten met personen die je kent, dan opwerken naar het aanspreken van (amateur)modellen die je via websites kunt vinden. Heeft er iemand daarvoor een startpunt? Ik vond modellennet.be en modelmayhem.com. In de les werden de opdrachten en modellen ons aangeleverd, maar het is nog iets anders om er zelf aan te beginnen.

    Beginnen jullie trouwens eerst met het zoeken naar een leuk model, vooraleer een concept voor de fotoshoot uit te denken? Of vertrekken jullie vanuit een concept en zoeken jullie dan een model dat daarvoor zou passen?

    Ik bezit wel slechts een beperkt arsenaal aan materiaal. Een parapluutje en enkele strobisten. Ik heb momenteel ook geen ruimte voor een thuisstudio en zou dus aangewezen moeten zijn om fotoshoots op locatie.
    http://kasper.photography & Flickr

  • #2
    Re: Waar te beginnen voor modelfotografie?

    Als je je camera hebt, een favoriete lens en een reflectiescherm kan je al beginnen eigenlijk.
    Met lampen heb je natuurlijk nog meer creatieve controle, maar met natuurlijk licht en een reflectiescherm kan je al veel doen.

    Modelmayhem kan je inderdaad gebruiken, of facebook. Meestal staan er wel credits bij de foto's dus 'k durf daar wel eens rond te kijken
    wie met wie werkt wanneer 'k modellen zoek.

    Of je begint met mensen die je kent, of modellen hangt een beetje van jou af. Werken met iemand die je kent is waarschijnlijk relaxer,
    en er is ook minder prestatiedruk als er aan jouw kant iets wat minder vlot gaat.
    Maar iemand met model ervaring kan al beter poseren waardoor het vlotter vooruit gaat, en die zal ook poses aan nemen waaraan
    een "niet-model" niet eens aan zou denken.

    Gewoon mensen contacteren zou 'k zeggen. Geef in je mailtje wel meteen wat uitleg over wat je wil doen. "Hey, zin om een keer te shooten"
    zegt niet echt veel.

    Comment

    Working...
    X