Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwater behuizing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderwater behuizing

    Hallo iedereen. Eind oktober/begin november een reis geboekt naar Barbados. Uiteraard wil ik daar ook de wereld onder het wateroppervlak gaan bekijken. Nu, dat duiken en snorkelen is allemaal geen probleem, al genoeg gedaan, maar ik heb me nog nooit gewaagd aan onderwaterfotografie. Nu heb ik eens rondgekeken en de echte cases voor duiken kosten stukken van mensen en het is nu ook niet iets wat ik wekelijks ga doen...

    Maar ik vond ook dit: http://www.cameranu.nl/nl/p500942/ewa-marine-u-axp. Iemand ervaring mee? Is dit betrouwbaar (zou mijn D7100 nu niet aan een zeewatertest willen onderwerpen...)?

    En euhm, ook tips van hoe het onder water aan te pakken zijn altijd welkom

    Alvast bedankt!

    Wim

  • #2
    Re: Onderwater behuizing

    Ik heb zelf sinds kort een Dicapac WP-S10, gekocht bij Onderwaterhuis.nl. Mijn ervaring; Het werkt. 't Is niet echt ideaal want je kunt vrij slecht bij de knoppen om instellingen te veranderen. Maar het werkt op zich dus wel. Nu heb ik deze zak wel alleen gekocht voor zwembadwerk en oppervlakte-wateren. Zou ik dieper gaan dan dat dan zou ik eerder een andere oplossing kiezen. De Dicapac is dan ook maar tot 5 meter waterdicht.

    Hieronder een paar voorbeelden die ik heb geschoten tijdens mijn vakantie vorige twee weken.









    Zou ik overwegen om iets meer geld uit te geven dan kocht ik eerder een setje zoals deze, speciaal voor het onderwaterwerk. En anders misschien een onderwaterbehuizing huren voor deze gelegenheid?
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Onderwater behuizing

      Misschien een GoPro, ook na het duiken heel leuk "speelgoed".



      Behalve film ook 12MP Foto's

      Met een onderwaterbehuizing



      Tot 60 meter diep

      En de kwaliteit lijkt mij prima:
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Onderwater behuizing

        van die zak zou ik afblijven. Een toestel van die waarde gaat bij mij niet mee onderwater.
        Er zijn plenty toestelletjes die je tot 10 m kan meenemen, met owhuis tot 40m. Deze heb je reeds met owhuis voor een 500 euro.
        Ik kocht me enkele weken geleden een G12 met ow huis tweedehands voor 350, lijkt de job prima te doen. Ow huizen voor reflextoestellen kosten een veelvoud met ook de zekerheid dat ze vroeg of laat vollopen en dan mag je je toestel en misschien ook de lens afschrijven.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Onderwater behuizing

          Ik zou je sowieso willen aanraden om gebruik te maken van een lekmelder. Ik heb deze erbij gekocht. Heb deze ook vantevoren getest. Bij het minste of geringste detectie van vocht begint dit ding te gieren. Mocht je onderwaterzak- of behuizing langzaam vol lopen dan heb je met een beetje geluk nog tijd genoeg om je apparatuur uit het water te halen. Dit zal natuurlijk lastig worden als je 30 meter diep zit, maar voor snorkelwerk op hooguit een paar meter diepte moet dit toch haalbaar zijn.
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Onderwater behuizing

            Bedankt voor de reacties.
            Markel, ziet er inderdaad goed uit. Ondertussen al wat extra recensies gelezen en die zijn toch lovend. De tip van de lekmelder is wel goud waard in deze .
            Charles, ik geef je gelijk dat het inderdaad een risico is om die d7100 mee te nemen. Maar als ik de recensies zowat lees zou het toch moeten lukken. En met die hierboven beschreven lekmelder kun je toch het risico beperken. Het is ook niet dat ik vanaf nu dagelijks een 50m ga duiken om wrakken ed te gaan bezoeken. Het gaat om te beginnen over enkele duiken in zeer kalme Caraïbische zee op geringe diepte.
            Olivetti, mijn broer heeft een gopro die hij gebruikt voor parachutesprongen en duiken (ja, wat ik sporadisch eens ga doen, doet hij als vaste hobby, maar hij heeft dan ook geen gezin en kan zijn geld daar aan uitgeven ). Ik moet zeggen dat ik de foto's die daaruit komen tijdens zijn duiksessies toch maar ondermaats vind. Voor zijn sprongen en de video's daarvan, super. Maar de onderwaterfoto's doen me toch iets te veel terug denken aan de resultaten die je kreeg uit zo'n karton doosje vroeger...

            Comment


            • #7
              Re: Onderwater behuizing

              Als je begint met duiken zal je toch niet dieper mogen gaan dan 18m.



              Sent from my iPad using Tapatalk

              Comment

              Working...
              X