Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen gevraagd fotoverzekering.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen gevraagd fotoverzekering.

    op een ander forum heb ik het terloops vermeld: ik heb 2 St Petersburgse boefjes gelukkig gemaakt met mijn G3...
    ik las iets in een recente franse fotomagazine (chasseur d'images, denk ik) over verzekering van het materiaal. voor een jaar kwam het ongeveer neer op de prijs van een lens - en in geval van diefstal kreeg je de huidige waarde van je juweeltje terug
    hebben sommigen onder u daar ervaring mee? een heel jaar lijkt mij niet interessant, maar in sommige vakantieoorden is wel oppassen geblazen...


  • #2
    ik heb bij DVV een verzekering tegen alle risico's, dus ook tegen diefstal, zowel uit huis, hotelkamer als op straat (dat laatste mits er sprake is van "aanranding", ze mogen dus niet m'n toestel ongezien uit m'n tas prutsen)...
    Ik geloof dat ik iets van €38 betaal voor 1 jaar (voor een verzekerd bedrag van €1000)

    Ook Ethias biedt een alle risico's verzekering aan en dit specifiek voor reizen...

    Er zijn in het verleden al wat threads over verzekeringen geweest, dus misschien even zoeken?
    mvg,
    Dieter

    Comment


    • #3
      Ethias, voor alles en nogwat verzekerd, zelfs tegen het laten vallen.

      Het geeft toch een gerust gevoel hoor als ik er mee rondloop.

      Comment


      • #4
        Dag mannekes,

        zo'n verzekering is, denk ik tenminste, niet echt de moeite. Als ge ergens verzekerd zijt dan krijgt ge in geval van diefstal normaal slechts de huidige waarde terug. Dat wil zeggen dat als ik een paar jaar geleden een toestelleke gekocht heb voor 750€ met een lens bij voor 350€ en nog een flitserke voor 200€. totaal 1300€ dan is dat materiaal nu nog een schamele 300€ waard en dat is nu nog precies wat ge er voor terug krijgt. De huidige cataloguswaarde.
        Ondertussen heeft uw verzekering al wel veel geld gekost en moet ge nu nog een nieuw toestel kopen met een paar nuttige accesoires.
        Even tellen:
        1300(aankoop) - 300(huidige waarde) =1000€ verlies
        verzekering: 38€ x 5jaar = 190€
        nieuw toestel: ongeveer 1300€ opnieuw (toch iets degelijk)
        dat heeft u tot nu toe dus 2490€ gekost
        zonder verzekering zou het 2600€ gekost hebben
        verschil 110€
        Dat is een kleine besparing maar of het echt de moeite is...?

        Comment


        • #5
          Hier ook verzekerd bij Ethias (ook voor het vallen, ergens vergeten ...) zo'n 80€ voor 4000€ aan materiaal voor een gans jaar.
          Toch de moeite, je weet maar nooit.
          Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

          Comment


          • #6
            Ah, waarom zover lopen, als je een familiale hebt ben je ook al verzekerd, zelf fiefstal buitenhuis.
            Ik ben verzekerd bij Winterthur.
            dus, loop eens lang bij uw makelaar en vraag waarvoor je verzekerd bent met uw familiale.

            groeten

            dromer

            Comment


            • #7
              Originally posted by dromer
              Ah, waarom zover lopen, als je een familiale hebt ben je ook al verzekerd, zelf fiefstal buitenhuis.
              Ik ben verzekerd bij Winterthur.
              dus, loop eens lang bij uw makelaar en vraag waarvoor je verzekerd bent met uw familiale.

              groeten

              dromer
              Familiale??? Ben je dan verzekerd als ze je fototoestel stelen???
              Dat zou fijn zijn...
              Ik heb bij m'n brandverzekering een aparte diefstalverzekering genomen. Maar dat is alleen binneshuis. Dus als mijn camera op straat wordt gestolen ben ik er nog niets mee.

              Comment


              • #8
                Originally posted by dromer
                Ah, waarom zover lopen, als je een familiale hebt ben je ook al verzekerd, zelf fiefstal buitenhuis.
                Ik ben verzekerd bij Winterthur.
                dus, loop eens lang bij uw makelaar en vraag waarvoor je verzekerd bent met uw familiale.

                groeten

                dromer
                Dat zou nogal eens erg kunnen tegenvallen Dromer...!


                Comment


                • #9
                  Originally posted by dromer
                  Ah, waarom zover lopen, als je een familiale hebt ben je ook al verzekerd, zelf fiefstal buitenhuis.
                  Ik ben verzekerd bij Winterthur.
                  dus, loop eens lang bij uw makelaar en vraag waarvoor je verzekerd bent met uw familiale.

                  groeten

                  dromer
                  vergeet dat maar , ik heb zelf enkele jaren verzekeringen gedaan en der is (was) geen enkele familiale die zoiets dekt lees dan maar si uw klein lekkerkes !

                  Comment


                  • #10
                    Als je op straat overvallen wordt ben je verzekerd, ik zeg u dit omdat ik weet heb van een iemand die zodanig geschokt was door die overval, ( want zo kan je het noemen ) naar zijn huisarts langsging en enkele dagen ziek was.
                    En hij was bij Winterthur, heeft gedeeltelijk vergoeding gekregen.


                    dromer

                    Comment


                    • #11
                      Dromer,

                      Een familiale verzekering dekt enkel schade die voortvloeid uit "een onvoorzienbare gebeurtenis, buiten de wil om" en dekt enkel schade veroorzaakt aan derden. Als ik je toevallig op straat tegen je aanloopt en daardoor je toestel op de grond valt dekt mijn familiale verzekering je toestel tegen werkelijke waarde. Indien ik je ontmoet en we praten over je toestel en ik mag deze even uittesten, als ik die laat vallen, dan dekt de familiale verzekering niets.
                      Dan ben je nog geen stap verder.

                      Wat betreft de dekking diefstal in je brandverzekering ben je gedekt voor thuis, op kot en eventueel op vakantie in een vakantiewoning mits er sprake is van inbraak. Er moeten dus duidelijke zichtbare sporen zijn.

                      Ik denk dat het beste is om een all risico verzekering goederen af te sluiten bij een makelaar en dit in aangenomen waarde. dwz dat je toestel gedurende bvb 24 maanden geen afschrijvingswaarde afgerojjen wordt en vanaf de 24e maand 1% per maand een beetje vergelijkbaar met een omniumverzekering voor de auto.

                      Comment


                      • #12
                        Een goeie verzekering bestaat niet zeg ik altijd, je hebt nooit de tijd om de kleine lettertjes te lezen.
                        Maar, een goede makkelaar zou de juiste weg kunnen aangeven, als hij natuurlijk niet de duurste van allemaal voorschoteld, maar dat is ook een keuze.

                        dromer

                        Comment


                        • #13
                          In ieder geval toch iets om over na te denken om eens een verzekring af te sluiten voor je camera. Tenslotte groeit bij mij het geld momenteel ook niet op de rug, dus moet er niet aan denken dat er iets met de camera of lenzen zal gebeuren. Dan maar de eerste 2 jaar een verzekering erop
                          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                          Comment

                          Working...
                          X