Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beschermd beroep? Ik snap er niks meer van...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beschermd beroep? Ik snap er niks meer van...

    Ik volg de discussies op het forum over het al dan niet beschermen van het beroep als fotograaf in België al een geruime tijd... Waarom? Omdat ik er zelf ook wel mijn brood zou willen mee verdienen...

    Gisteren las ik echter in het magazine Bruid en Bruidegom van zomer 2004 (neen, ik ga niet trouwen... dat heb ik een jaar geleden al gelukkig gedaan ) een interview met de Antwerpse bruidsfotograaf Wim Tellier (ik had nog niet van hem gehoord, jullie misschien wel al) dat en ik citeer: "Om eerlijk te zijn heb ik er nooit een specifieke opleiding voor genoten. Ik ben een passionele autodidact. ..."

    Ik snap er niets meer van... Ik die dacht dat je dus echt wel een diploma nodig hebt om als bruidsfotograaf aan de slag te gaan...

    Groetjes,

    Tim
    Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

    http://www.timdebacker.be

  • #2
    Misschien is die man al zo oud dat ie al professioneel bezig is van voor dat ze het beroep beschermd gemaakt hebben ?

    Comment


    • #3
      Zwartwerk? Of zelfstandig als detailhandelaar en toch het beroep van fotograaf uitoefenen? Of het risico lopen? Of centrale examencommisie (die is er hoofdzakelijk voor autodidacten.)? Of niet willen zeggen dat het maar een diplomaken avondschool is? (Is wel geldig maar staat toch niet shiek) Mogelijkheden genoeg. En we moeten soms eens tussen de regels kunnen lezen. Zo een magazine is er toch om mensen commercieel te informeren (reclame dus).