Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje aan de Mod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje aan de Mod

    Hoe komt het dat mijn bericht ivb schermprobleem is verzet naar Chit en Chat. ?
    D7000 + 28 tot 400mm

  • #2
    Schermprobleem heeft niet direct iets met fotografie te maken.

    Comment


    • #3
      Originally posted by BD Moderator Algemeen
      Schermprobleem heeft niet direct iets met fotografie te maken.


      Ook niet met DIGITALE fotografie????
      Ik weet niet hoe jullie de foto's dan bekijken?
      Waarschijnlijk alleen op het LCDtje van jullie camera?
      Want een monitor hoort hier niet thuis?

      Tja, dit is idd een veelbesproken beperking he?
      Een monitor en een computer heb je niet nodig bij digitale fotografie. grrrrr

      Comment


      • #4
        Niet zo lelijk doen tegen mij mic Vragen over computers of bijvoorbeeld het verschieten van kleur bij een monitor (mogelijk de videokaart) horen in Chit Chat thuis. Daarbij wat is er mis met Chit Chat. Volgens mij wordt daar vaker gekeken dan in forum 'Algemeen'
        Totslot, als ik elke beslissing moet gaan verantwoorden krijg ik het nog druk. Stel dat het een twijfelgeval is, dan nog is het laatste woord aan de moderator, maar gezien de scheldmailtjes die ik regelmatig krijg, hebben nogal wat forumleden moeite met een ingreep van de moderator. Ook bij die ingrepen die overduidelijk zijn.

        Comment


        • #5
          Neenee, zeker niet, ben helemaal niet kwaad en is ook niet zo bedoeld. En, Jan, zeker op jou niet.
          Ik bedoel 't niet kwaad hoor.
          Prima werk als mods... en spijtig dat sommigen zich aan 't werk van de mods storen.

          Ik wou alleen maar (weeral) zeggen dat COMPUTERS bij digitale fotografie horen als boter op een boterham.
          Ik zeg dit weeral en zal dit blijven zeggen en verkondigen telkens ik de kans zie.. en nu had ik weer zo'n kans he?
          Merci voor deze kans.

          Ooit zullen ze 't eens begrijpen dat Digitale fotografie niet zonder de PC kan... maar het is misschien nog te vroeg om dit te verkondigen... Ooit als de tijd er rijp voor is zullen ze zeggen...
          "Tja, Mic, had eigenlijk gelijk, ik ben niets met mijn fototoestel zonder een computer".
          Maar die tijd is er nog niet... En zolang zal ik wel voor apostel spelen, helaas.

          Comment


          • #6
            Hee mensen,
            Het werk van een moderator bestaat voor een groot gedeelte uit FILTEREN. Zonder dat zou het forum een enorme warboel worden.
            Als ok diep im nijn geheugen graaf en bedenk wat ik als moderator deed was het merendeels mezelf afvragen waar een topic beter tot zijn recht kwam dan in mijn afdeling.
            Have mercy with the mod please

            Ps, als mensen sticky´s zouden lezen was ook dit topic nooit ontstaan.

            Comment


            • #7
              Ik denk m'n replay verkeerd begrepen is.
              Ik trek de beslissing van de moderator niet in twijfel.
              Die heeft groot gelijk en heeft juist gehandeld volgens de opgelegde forumregels.
              Maar ik vind het niet juist dat computers nog altijd niet tot de uitrusting van digitale fotografie horen en er hier dus niet over geschreven mag worden of niet aangeboden mogen worden in de koopjeshoek.
              En zeg nu maar weer: "Daar bestaan andere forums voor".

              Comment


              • #8
                Mic, je moet ergens een grens trekken

                Comment


                • #9
                  Dank je mic, dank je Plofkop,
                  Natuurlijk hoort een computer bij fotografie, maar als crew en moderators hebben we ervoor gekozen dat gescheiden te houden. Het is een keuze waarvoor we indertijd een aantal argumenten voor hadden
                  Met name in een forum als Algemeen komen veel twijfelgevallen voor. Soms kom ik er ook niet uit en vraag ik advies aan de andere mods. Soms neem ik de verkeerde beslissing. Soms maak ik die beslissing ongedaan. Soms krijg ik niet de kans om erover te praten, want dan wordt er niet gevraagd naar het wat en hoe, maar dan worden mij allerlei, vooral sexuele, ziekten toebedacht.
                  Als LuCC wat diplomatieker was geweest en mij een mailtje had gestuurd, dan hadden we over mijn keuze kunnen soebatten, maar hij kiest er voor om dat openlijk te vragen. Dat is zijn keuze. Die vrijheid heeft hij, maar dat betekent dat ik mij ook formeler ga opstellen. Het kan ook zijn dat hij niet weet dat ik de moderator ben en dat hij mijn mailadres niet heeft. Misschien een idee om in elk forum het BD-mailadres van de moderator te vermelden.

                  Comment


                  • #10
                    Hoi Mic,


                    Tja, dit is idd een veelbesproken beperking he?
                    Het is niet zozeer een beperking als wel een zeer bewuste KEUZE geweest om het in dit forum alleen maar over foto's en fotoapparatuur te hebben. Voor alle aanverwante dingen (pc's, monitoren, harddisks, OS-en, stroomvoorzieningen, etc, etc, etc...) is er chit chat.


                    Ooit zullen ze 't eens begrijpen dat Digitale fotografie niet zonder de PC kan...
                    Volgens mij begrijpt iedereen dat wel


                    EDIT:

                    *zucht* dat krijg je als je zit te chatten en een reply zit te formuleren....... dan duurt dat te lang en heeft ondertussen iemand anders dat ook al gepost............
                    Toch maar eens wat minder chatten.......... of minder reply-en.......... daar moet ik nog maar eens een nachtje over slapen
                    In every colour there's the light
                    In every stone sleeps a crystal
                    Remember the Shaman, when he used to say:
                    "Man is the dream of the dolphin"

                    Comment


                    • #11
                      Ach, het kan zeker geen kwaad dat de leden dit allemaal ook eens lezen J@n, nu begrijpen ze (hopelijk) beter het "waarom" en het verhaal achter een actie/handeling/optreden van een mod.

                      Idd. we moeten een lijn trekken, anders zou het nogal een boeltje worden hier op BD, en het is toch een "foto-forum"...

                      Nen 220 kabel hebben we ook nodig, een toetsenbord ook, enz...

                      Miss. word daar ooit voor zo'n zaken een appart forum voor gemaakt??

                      Comment


                      • #12
                        voor mij is het nu helemaal duidelijk,bedankt.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Respecteer de beslissing MAAR
                          op de zelfde pagina staan onderwerpen als,
                          een foto gevraagd om te bewerken mischien beter foto bewerking
                          gaat er iemand naar Top foto ?
                          3m scotch tape ?
                          A plat vendre ?
                          belachelijke regels ?
                          Spotting vliegtuigen ? eventueel tips en trucs
                          Waar D70 goedkoopst ? mischien camera en accesoires

                          Is maar een greep uit wat ook eventueel kan verplaatst worden.

                          En aan j@n hoe weet ik wie de moderator is als jullie steeds als moderator aanloggen. Aangaande "diplomatie" ik dacht dat een geowne vraag ter info toch mocht gesteld worden, heb toch geen aanval gelanceerd. Wou enkel de reden weten en met de vraagstelling zie ik niks verkeerd.
                          D7000 + 28 tot 400mm

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by LuCC


                            En aan j@n hoe weet ik wie de moderator is als jullie steeds als moderator aanloggen. Aangaande "diplomatie" ik dacht dat een geowne vraag ter info toch mocht gesteld worden, heb toch geen aanval gelanceerd. Wou enkel de reden weten en met de vraagstelling zie ik niks verkeerd.
                            -Ook mods hebben een ziel en geweten, soms reageren we (te weinig) als mod, soms uit eigen naam, naar gelang de noodzakelijkheid en/of onderwerp

                            -"steeds" aanloggen???

                            -was ook geen aanval, wij snellen gewoon ter hulp

                            - je hebt ook "niets verkeerd gedaan " hoor!

                            - onderaan en onder de afbeelding links zie je van welk forum we mod zijn, maar we zijn eigentlijk één grote famillie


                            Edit; sorry 'k had 'moeten' inloggen als mod...

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by LuCC
                              Respecteer de beslissing MAAR
                              op de zelfde pagina staan onderwerpen als,
                              een foto gevraagd om te bewerken mischien beter foto bewerking
                              gaat er iemand naar Top foto ?
                              3m scotch tape ?
                              A plat vendre ?
                              belachelijke regels ?
                              Spotting vliegtuigen ? eventueel tips en trucs
                              Waar D70 goedkoopst ? mischien camera en accesoires

                              Is maar een greep uit wat ook eventueel kan verplaatst worden.

                              En aan j@n hoe weet ik wie de moderator is als jullie steeds als moderator aanloggen. Aangaande "diplomatie" ik dacht dat een geowne vraag ter info toch mocht gesteld worden, heb toch geen aanval gelanceerd. Wou enkel de reden weten en met de vraagstelling zie ik niks verkeerd.
                              Vaak als ik ingrijp komt de betrokkene met voorbeelden die, in zijn/haar ogen, ook niet in het forum 'Algemeen' thuis horen. Soms schrijf ik twee mails aan twee verschillende forumleden met het verzoek hun topic aan te passen. Ik moet ze dan natuurlijk even de tijd geven om mijn verzoek in te willigen (iemand kan bijvoorbeeld 's avonds pas de mail ophalen). Nu gebeurt het volgende; een persoon leest vrijwel direct de mail met mijn verzoek en past de topic aan, vervolgens stuurt hij/zij mij een mail met de opmerking, dat hij/zij het verzoek heeft ingewilligd, maar het er niet mee eens is omdat er nog iemand in het forum in de fout is gegaan en waarom ik daar dan niets aan doe!

                              Zoals ik al in een eerdere reply schreef is het forum 'Algemeen' een forum waar nogal een een verkeerde topic in staat. Een aantal daarvan zijn twijfelgevallen. ik probeer dan een afweging te maken en als ik zelf twijfel laat ik de topic staan. Soms, als ik door omstandigheden s' avonds laat pas op het forum ga kijken, is een topic zover gezakt dat het ook niet meer de moeite waard is om deze aan te oppassen of te verwijderen. Je zal dan net zien dat de topic de volgende dag weer helemaal bovenaan staat, maar dan is ingrijpen weer gênant omdat de topic al dagen oud is.

                              Als ik jouw voorbeelden eens naloop dan heb ik de volgende opmerkingen:

                              Een foto gevraagd om te bewerken.
                              - In fotobewerking mogen alleen foto's geplaatst worden met duidelijke vragen aangaande de bewerking zelf. Dus niet een vraag of iemand een foto heeft om te bewerken.

                              Gaat er iemand naar TopFoto?
                              - Het is een beetje zo gegroeid dat dit soort vragen in 'Algemeen' gesteld worden. De vraag hoort er niet helemaal in thuis en ik had mij al voorgenomen dat in de eerste volgende moderatoren-vergadering aan de orde te stellen.

                              3m scotch tape?
                              - Ik heb gisteren al de onduidelijke titel aangepast in: 3M scotch invisible tape voor lenscleaning!
                              Het is geen vraag voor Cam. & Ass. Het gaat er namelijk niet om wat en hoe, maar een verwijzing naar een site in het buitenland waar BelgiumDigital wordt vermeld.
                              Een twijfelgeval vind ik ook.

                              A plat vendre?
                              -Een verwijzing naar een fotosite. Dat heeft met fotografie te maken en daar is 'Algemeen' voor. Omdat dat ik het meer grappig vond dan informatief, heb ik de topic gisteravond al naar Chit Chat verzet.
                              Naderhand had ik er enigzins spijt van. Het was dan wel grappig maar voor de maker serieus en daarbij vind ik het persoonlijk ook een verrassend aparte site.
                              Ik hoop dat de topicstarter 'razzi' niet boos op mij is.

                              Belachelijke regels?
                              - Het onder de aandacht brengen van dergelijke regels is heel nuttig en informatief voor de forumleden. Het zijn (juridische) regels die met fotografie te maken hebben.

                              Spotting vliegtuigen?
                              - Allereerst heb ik gisteren al de titel aangepast. Was oorspronkelijk een vage vraag: 'Spotting poging', maar heb ik veranderd in 'Spotting vliegtuigen poging, tips gevraagd?'. Nu is het een wat kromme titel, maar wel duidelijker. Een vraag die met fotografie te maken heeft en in 'Algemeen' gesteld kan worden, maar ook in 'Tips & Trucs' kan staan. Hoewel 'Tips & Trucs' meer bedoeld is voor het geven van tips & trucs.

                              Waar D70 goedkoopst?
                              - Cam & Ass. gaat meer over camera en accesoires en de werking en niet zozeer waar iets het goedkoopst is. Het is een vraag die wat irritatie oproept omdat hij al vaak gesteld is en makkelijk op internet te vinden is. Maar we doen er niet moeilijk over. Soms staat een dergelijke vraag ook in 'Camera & Accesoires' maar kijkt de moderator erover heen en zeker in dat forum is de vraag binnen de kortste keren naar beneden gezakt.

                              Je merkt wel LuCC het is een voordurende afweging en niet altijd eenduidig.
                              Ik voelde mij niet aangevallen, maar als je er een topic van maakt, ga ik mij wat formeler opstellen. Dat is geen verwijt aan jou, maar een logisch gevolg.

                              Ik hoop als moderator de vrijheid te hebben dat ik niet al mijn beslissingen, hoe raar ook in de ogen van (sommige) forumleden, te moeten verantwoorden. Vaak weten de forumleden niet wat zich achter de schermen afspeelt. Daarbij iedereen heeft een andere mening over: wat-waar-thuis-hoort.
                              Ik doe het naar eer en geweten, zonder onderscheids des persoons en... ik ben ook maar een mens.
                              Als er dan echt iets belangrijks is kan iemand mij mailen.

                              Ik ga Jaja vragen om mijn BD-mailadres bovenin het forum te plaatsen.

                              Tot slot, in het algemeen en dat heeft met nadruk niets met jou te maken LuCC,

                              maar dit kreeg ik enkele weken geleden door een forumlid per mail toegestuurd:
                              Weet je wat? Steek heel BD in je reet. Laat je eens lekker pijpen door de mod's.
                              Ik kan er niet kwaad om worden, maar schoot in de lach.

                              Comment

                              Working...
                              X