Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsschatting 5DIII setup

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsschatting 5DIII setup

    Ik denk er heel sterk aan mijn fullframe setup weg te doen omdat ik het gewoonweg niet meer nodig heb (doe quasi geen betalend werk meer). Zou wachten op de 7DII en terug naar APS-C gaan, vooral ook omdat lenzen dan goedkoper zijn én ik de 7D altijd een schitterend toestel vond. Hoeveel zou ik realistisch gezien voor deze setup kunnen vragen, wetende dat hij echt in perfecte staat is (geen krasjes, geen gebruikssporen, meeste nog in garantie) :

    Canon 5DIII
    Canon 24-105L
    Canon 70-200/F2.8L IS II
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: Prijsschatting 5DIII setup

    Misschien kan je met volgende link iets doen;

    Comment


    • #3
      Re: Prijsschatting 5DIII setup

      Het zal gemakkelijker zijn om die lenzen en de camerabody apart te verkopen.
      Als complete set zal je meer geluk moeten hebben dat iemand net alles tegelijk nodig heeft.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Prijsschatting 5DIII setup

        Als je beslist om alles te verkopen, moet je even iets laten weten. Ik wil graag mijn setup uitbreiden met de 5DIII.
        Lenzen heb ik al voldoende.

        Comment


        • #5
          Re: Prijsschatting 5DIII setup

          Als ik alles in 1 keer kwijtraak dan eventueel wel, maar body alleen niet tenzij ik de lenzen ook kwijt raak.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #6
            Re: Prijsschatting 5DIII setup

            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
            Als ik alles in 1 keer kwijtraak dan eventueel wel, maar body alleen niet tenzij ik de lenzen ook kwijt raak.
            Die lenzen krijg je ook heel gemakkelijk apart verkocht, véél gemakkelijker dan alles tegelijk.
            Een 24-105 en vooral de 70-200 f2,8 L IS II heb je dezelfde dag nog verkocht als je er geen overdreven hoge prijs voor vraagt.
            Als je de verkoopprijs bepaalt voor de 24-105 moet je er wel rekening mee houden dat er te koop zijn in "witte verpakking", die zijn een stuk goedkoper dan dezelfde lens in een verpakking in de Canon kleuren.
            Voor de foto's maakt het niet uit in welke verpakking de lens heeft gezeten, dat verschil zie je niet als die uit de verpakking gehaald is...
            De 70-200 f2,8 L IS II wordt nog niet zoveel tweedehands aangeboden, daarom zal de verkoopprijs daarvan in verhouding tot de nieuwprijs wat hoger zijn dan die van de 24-105 (het is een zaak van vraag en aanbod, van de 24-105 is er veel meer aanbod).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Prijsschatting 5DIII setup

              Waarom je 70-200 verkopen als je naar een 7DII zou gaan? Je kan materiaal blijven kopen maar beter dan dat ga je niet vinden.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

              Comment


              • #8
                Re: Prijsschatting 5DIII setup

                Ik gebruik de 70-200 gewoon bijna nooit. Veel kans dat ik trouwens omschakel naar Fuji.
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsschatting 5DIII setup

                  Mijn recente ervaring is ook dat je je spullen veel sneller verkocht krijgt als je ze los aanbied, laten we wel wezen alles bij elkaar opgeteld is het gewoon een enorme investering en er zijn veel meer mensen die op zoek zijn naar een los onderdeel uit je collectie. Als ik kijk naar vraagprijzen in het algemeen dan zou ik zeggen:

                  Canon 5D III: € 2.000 - € 2.300
                  Canon 24-105: € 525 - € 650
                  Canon 70-200 f2.8 IS II: € 1.500 - € 1.800

                  Let wel, de prijzen hangen mede samen met de staat van de spullen en ouderdom, daar kan ik geen oordeel over geven. De minimumprijzen zijn ook zo gekozen dat je ze waarschijnlijk ook snel verkocht hebt, de maximum prijzen heb ik vastgesteld als zijnde als nieuw en relatief jong. Een vuistregel die ik zelf altijd aanhoudt bij tweedehands prijzen is 70% van de (huidige) nieuwprijs (al gaat dat voor L lenzen en de 5D III vaak niet op).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsschatting 5DIII setup

                    Op dat vlak zitten eventuele kopers wel safe. Materiaal is in absolute nieuwstaat, nog grotendeels in garantie. Heb ook nog een 430ex ii flash te koop dan en een 3n1 kata rugzak. Nog wat ander prul ook maar de moeite niet hier te vermelden. Als ik naar Fuji zou overstappen komt daar ook nog een quasi nieuwe a6000 met kitlens en zeiss 24mm bij.

                    Met budget dat ik dan heb moet ik toch mooi systeem kunnen samenstellen niet?
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsschatting 5DIII setup

                      Ik heb zelf geen Fuji toestel en echte telelenzen zijn er nog niet veel volgens mij maar een voorbeeld van een mogelijke setup
                      • Fujifilm FinePix X-T1 + Fujinon XF 18-55mm + flitser Zwart - € 1.600
                      • Fujifilm Fujinon XF 10-24mm F4 R OIS - € 1.000
                      • Fujifilm Fujinon XF 60mm F2.4 R Macro - € 600
                      • Overige prullaria (tas, reservebatterij, etc.) - € 300


                      Totaalprijs wordt dan € 3.500. Kijk ik naar mijn laagste schatting van je huidige setup € 4.025...

                      Comment

                      Working...
                      X