Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doubs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doubs

    Wegens blijvende knieproblemen met de "renner", gaat onze Ventouxreis niet door in september .
    Daarom gaan we voor de derde keer richting Doubs. Wij waren daar reeds in 2001 en in 2012.
    In 2012 huurden wij een gîte in Saint-Hippolyte en in 2001 verbleven wij hier in Champagnole, waar we nu terug geboekt hebben.

    Wij hebben dus op die twee vorige verblijven reeds één en ander verkend in de buurt, maar misschien zijn er die ons nog zaken kunnen melden die de moeite zijn die we nog niet bezochten ?

    Alle tips welkom.

  • #2
    Re: Doubs

    Van de Doubs ken ik niet veel, behalve de grotten.
    Als speleo heb ik ooit deze bezocht, een juweeltje, maar als toerist kan het ook.
    Zeker de moeite waard



    Grotte d'Osselle
    La Froidière
    25410 Roset-Fluans
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Doubs

      Bedankt marie-anne. Grotten hebben wij nog maar weinig bezocht in Frankrijk, wel Aven Armand......en zouden er (als toerist) nog mooiere dan die bestaan denk je .
      Wij hebben wel altijd een grot of grotten op ons programma staan, maar dan voor het geval het eens snikheet moest worden, of wanneer het eens een ganse dag regent.
      Dan zijn dit ideale bezienswaardigheden. Maar gezien Aven Armand toch al een 20 jaar geleden is, misschien toch eens jouw tip bezoeken dit jaar want het is helemaal niet ver van Champagnole.

      Verder weinig tips voor de Doubs, maar dat beschouw ik dan ook weer als een goed teken...ttz. weinig mensen kwamen/komen er, dus héél rustig.
      Wij houden van de rust en de stilte, waarschijnlijk vandaar ook onze derde keer Doubs.
      Wanneer je tegen 10 mensen zegt dat je naar de Doubs gaat, dan zijn er 10 die vragen 'waar is dat ?' en dat is nu net het leuke er aan.
      Last edited by Guest17; 29 juli 2014, 11:30.

      Comment


      • #4
        Re: Doubs

        Doubs? Waar is dat?
        Ik gebruik Google Afbeeldingen vaak als voorbereiding op een reis.
        Als je zo een leuke plek tegen komt, kan je daar doelgerichter op zoeken.

        Comment


        • #5
          Re: Doubs

          Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
          Doubs? Waar is dat?
          Ik gebruik Google Afbeeldingen vaak als voorbereiding op een reis.
          Als je zo een leuke plek tegen komt, kan je daar doelgerichter op zoeken.
          Ik doe het ongeveer zo. Met de 'Mapsource' van mijn Garmin GPS maak ik enkele rondritten die ik in één of andere toeristische gids vind.
          Dan projecteer ik die rit op de Google Earth kaarten en overloop deze rit. Waar veel foto's staan langs die weg, of niet ver er van af, is er meestal wel iets bijzonders te zien.
          Die plaatsen zet ik dan op mijn Garminroute(s) die wij ter plaatse gebruiken tijdens de rondrit. Zo wordt ik telkens er iets te zien is verwittigd....
          De voorbereiding van een reis is voor mij reeds een halve reis waard .

          Comment

          Working...
          X