Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp en raad gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp en raad gevraagd

    Ik ben vandaag even geschrokken ivm een probleem met mijn Nikon D4 .
    Hiervoor vraag ik jullie is om raad en eventueel hulp wat ik verder moet doen met mijn probleem .
    Mijn Nikon D4 is nu 1,5 jaar oud en aangekocht bij een erkende nikon dealer in België.
    Sinds een paar weken had ik last van de joystick juist boven de microfoon . Hij kwam los en reageerde niet meer vlot op mijn handelingen .Ik heb mijn toestel dus binnen gedaan bij Konijnenberg Turnhout voor herstelling onder waarborg.
    De aankoop factuur heb ik bijgeleverd zodat zij ook kunnen zien dat het toestel nog onder waarborg valt .
    Na enkele weken kreeg ik dit als antwoord :

    Geachte heer/mevrouw,

    Wij hebben een prijsopgave ontvangen vanuit Nikon Service Point voor de reparatie van uw product.

    Om uw product op de juiste wijze te laten werken moet(en) de volgende handeling(en) worden uitgevoerd:

    Nikon D4 (2039337)
    SCHADE DOOR ONHEIL VAN BUITENAF (IMPACT, DE KNOP IS AFGEBROKEN). REAR
    SW FPC UNIT VERVANGEN, CAMERA REINIGEN EN CONTROLEREN. (DE CAMERA
    KOMT NIET UIT NEDERLAND VALT BUITEN DE 1 JAAR EUROPESE GARANTIE)

    De te verwachten reparatiekosten bedragen: € 238,39


    Graag vernemen we van u:

    A: Of het product hersteld mag worden.

    B: Of u geen herstel wilt en het product retour wenst. Kosten van ongerepareerd retour
    bedragen € 75,-.

    C: Of u afstand wilt doen van uw apparaat (en dat is dan inclusief alle accessoires die u eventueel bijgeleverd heeft) dan rekenen wij geen onderzoekskosten en geen administratiekosten. Het spreekt voor zich dat er dan ook geen verzendkosten van toepassing zijn. De eventueel aanbetaalde borg zal dan ook teruggestort worden. Mocht u deze aanbetaald hebben ontvangen wij graag uw bankgegevens.

    In afwachting van uw keuze,
    Met vriendelijke groeten / With kind regards / Mit freundlichen Grüßen / Meilleures Salutations,

    Maarten Vuurboom
    Service & Reparatie


    Uiteraard ben ik niet gediend met dit antwoord en ook niet van plan de kosten te betalen van de herstelling , de prijsofferte en nog minder om hem achter te laten .
    Ik heb ze dan ook gemaild met mijn opmerking dat het toestel onder de Belgische waarborg van 2 jaar dient hersteld te worden .
    Er is ook nooit een foutieve behandeling met het toestel gebeurd dus " schade door onheil van buitenaf " is een makkelijke manier om de garantie te ontlopen vind ik .
    Wat doe ik hiermee ??? Iemand raad of hulp ??

    Alvast bedankt

    Luc
    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

  • #2
    Re: Hulp en raad gevraagd

    Bestellen bij Konijnenberg via internet kom je uit dat deze dan verzonden wordt uit Den Ham en de facturatie en kopen in de winkel in Turnhout is de facturatie voor Belgie. Maar toch denk dat het voor de garantie geen verschil mag maken en beide landen twee jaar moet geven.
    Zelf gisteren de Camranger ontvangen via Konijn en op de factuur staat er duidelijk "standaard krijgt u minimaal 2 jaar garantie op alle artikelen. De garantietermijn op occasions bedraagt in Nederland en Belgie 12 maanden" Dus op de factuur dat je zelf bezit zou dit onderaan ook duidelijk moeten staan en als bewijs moeten gelden.

    Dat er onderzoekskosten of verzendkosten worden aangerekend zou toch ergens op hun website moeten vermeld staan.

    Zelf eens een conflict gehad met konijnenberg over een statief dat niet voldeed aan de voorwaarden zoals het op hun website stond en via mail contact genomen met hen. Nog voor dat ik antwoord kreeg was het artikel al aangepast op hun site en mail nadien van hen terug was er geen vuiltje aan de lucht en was ik zogezegd niet goed op de hoogte van wat ik had besteld. Gelukkig had ik een schermafdruk genomen nog voor dat ze de site hadden aangepast en had ik een bewijs in handen. Toch heeft het me nog vele mails en later alles verder via de telefoon grijze haren bezorgt om me gelijk te halen en moeten dreigen om "Kassa" van de VARA en de ombudsman voor consumenten en weet nog veel meer in te lichten voor ze met een goed voorstel over de brug kwamen. Gelukkig is na een minnelijke schikking en een kleine opleg een stafief toegezonden dat wel aan de voorwaarden voldeed.
    De verdere discussie over de retour verzending en nieuwe verzendkosten hebben om het niet moeilijk meer te maken zelf voor zich genomen, ik de retour via UPS en zij de nieuwe verzending voor zich.

    Dus heb ik goed en hard uit de hoek moeten komen en was zeker niet van plan om me vlug over te geven omdat er iemand bij konijnenberg niet wilde plooien maar toch me recht gekregen.

    Maar daarom zal ik niet laten om als de prijs bij hen voordeliger is om daar een bestelling te plaatsen. Eens opgelost mag dit geen reden zijn om er niet meer te kopen.

    Maar om uw probleem terug te komen moeten zij bij aanvaarding van het toestel u laten weten waar het zal gerepareerd worden ( bij hen zelf of bij Nikon) en vermelden dat er verzend en onderzoekskosten gaan aangerekend worden en bij benadering zouden zij dat ongeveer kunnen geven hoeveel aan de hand van eerder verzonden toestellen naar NIkon. Maar in wat je hier laat weten wat er in het bericht staat kan ik niet uitmaken of dit voorstel is opgemaakt door Konijnenberg of door Nikon. Zelf zou ik eerst info nemen over de garantie dat twee jaar zou moeten zijn en deze proberen te krijgen en dan kan je verder onderhandelen en dat zou dan kunnen dat alles vergoed en hersteld kan worden op de kosten van Nikon. Laat Nikon dan ook maar bewijzen dat het door foutief gebruik is en geen productiefout is. Verder ook eens op internet verder zoeken op dit nog met anderen die een D4 hebben is overkomen met het zelfde defect.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp en raad gevraagd

      Je zegt, "aangekocht bij een erkende Nikon Dealer"
      Maar is dat Foto Konijnenberg ???
      Wellicht niet, zo lees ik toch.

      Vandaar dat zij opmaak kosten aanrekenen denk ik, en terecht.
      Doe je camera binnen op de plek waar je hem gekocht heb.
      Is dat een online zaak dan zul je hem moeten opsturen.
      Het zou vervelend voor je zijn als dit wel een echte D4 is maar geen geregistreerd model voor Belgie.
      Daar gaat dan je aankoopwinst.
      Maar goed dat is overbodig gesproken van mij.
      Als dit allemaal niet het geval is dan is dit wel straf natuurlijk.
      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp en raad gevraagd

        Vermits de email zegt dat ze de camera van een "nikon service point" toegekregen hebben denk ik wel dat Konijn een Nikon verdeler is. Trouwens, dat doet niets ter zake. De eerste 6 maand is de fabrikant verantwoordelijk voor alle gebreken (kan meer zijn als die dat geeft, nikon schijnt hier 1 jaar te geven). Daarna is het de verkoper! Dus je gaat moeten aankloppen bij de oorspronkelijke verkoper. Als Konijn niet de verkoper was kan dat dus correct zijn. Normaal zijn de verzendkosten ook voor de verkoper (opnieuw, diegene die je het toestel verkocht heeft). Moet je daar eens over informeren.

        Ook wel eigenaardig is "de camera komt niet uit nederland". Uiteraard niet als je die vanuit belgië naar daar stuurt, maar dat is dan opnieuw Konijn. Trouwens, ik dacht dat er Europese garantieregels waren?

        Comment


        • #5
          Re: Hulp en raad gevraagd

          Alvast bedankt voor de info .
          Kent er iemand onder ons een verantwoordelijke bij nikon BeLux of iemand die me kan helpen hiermee ?
          Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

          Comment


          • #6
            Re: Hulp en raad gevraagd

            Via de site van Nikon.be heb je de mogelijkheid om contact met hen op te nemen met een mail, telefonisch of livechat. Mogelijk kunnen zijn je D4 dat nu in als ik het goed voor hebt in Nederland zit laten overkomen naar hun reparatiecenter in Belgie en alles in de volgens de regels van garantie van twee jaar toch nog in orde voor je brengen. Zelf eens in een ver verleden een Konica van mijn schoonbroer waarvan de live vieuw naar de knoppen was en volgens de verkoper van een erkende Nikon/Konica dealer niet meer te repareren was want hij had er al een lade vol van liggen met het zelfde probleem zelf via internet alles rechtstreeks gratis in orde kunnen brengen ondanks het toestel al buiten garantie was. Het was volgens hen een veel voorkomend defect.
            Niet twijfelen en vlug contact nemen met Nikon.

            Gr, Daniel.

            Comment


            • #7
              Re: Hulp en raad gevraagd

              Ga ik doen Daniel .. dikke merci voor je goede raad
              Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

              Comment


              • #8
                Re: Hulp en raad gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                Doe je camera binnen op de plek waar je hem gekocht heb.
                Maar wat als je een camera gekocht hebt in een fotozaak die afgelopen jaar de boeken heeft moeten toedoen...
                Dan moet je voor de garantie hem elders kunnen binnendoen.
                Als het beiden om erkende Nikon dealers gaat, zie ik het probleem niet echt.

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp en raad gevraagd

                  Wat ik niet begrijp is dat ik mijn camera naar foto konijnenberg breng in Turnhout .
                  Mijn Belgische factuur door hen laat kopiëren en een bevestiging van hen krijg dat het onder waarborg valt en dus mijn camera bij heb achterlaat .
                  Na 3 weken krijg ik dan plots een mail uit een herstelcenter uit Nederland met de melding dat 1 de camera Belgisch is en dat er in Nederland maar 1 jaar waarborg zou zijn ( camera is 1,5 jaar jong ) en 2 dat het zou gebeurd zijn door " uitwendig onheil " terwijl ik heb gevoeld dat de joystick loskwam tijdens de normale bediening van mijn toestel .
                  Bovendien moet ik , als ik het toestel terug wil zonder herstelling en het in België wil binnen geven onder waarborg ... 75 euro betalen om het terug te krijgen ...
                  SERVICE FOTO KONIJNENBERG .... waarvoor dank .
                  Bovendien heb ik mijn probleem aangekaart bij de bedrijfsleider Marc Van Deun dit echter zonder enige reactie .
                  Wel heb ik gisteren een mail gekregen dat het toestel hersteld is en dat ik het mag ophalen mits betaling van 250 eurootjes
                  Je begrijpt dat ik hiervoor niet veel reclame kan maken ... wordt vervolgt .
                  Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp en raad gevraagd

                    Nog eens #1 gelezen en zie dat ze vragen om een bevestiging wat je ga beslissen "herstellen of niet". Nu krijg je al een bericht dat het hersteld is en 250 euro kost. Nu zou ik van deze die de herstelling heeft uitgevoerd een bewijs vragen wie de toelating heeft gegeven tot herstelling over te gaan en die dan ook verantwoordelijk stellen voor de kosten.

                    Het volgende is hier ook verkeerd gegaan met een toestel aangekocht in Belgie en binnengebracht bij een filiaal van een Nederlandse dealer van Nikon met een vestiging in Belgie die het ontvangen defecte toestel verder heeft overgemaakt naar hun verdeelcentrum in Den Ham in Nederland vanwaar het dan is doorgestuurd naar Nikon Nederland i.p.v. over te maken Nikon Belgie. Konijnenberg Turnhout zou je in feite ervan op de hoogte moeten gebracht hebben bij aanvaarding dat het naar Nederland zou verzonden worden voor herstelling.

                    Er is hier veel verkeert aan waar jij niets meer kan aan doen dan een volledig dossier opmaken met een uitvoerige uitleg wat er allemaal verkeert aan het lopen is en eisen van een teruggave van het toestel zoals je het hebt afgegeven. Ook zou ik nog niet akkoord gaan tot betaling van gelijk welke vergoeding die nu al gegeven is namelijk de kosten voor terugzending van 75 euro of de 250 euro voor herstelling. Er wel op wijzen dat het toestel is aangekocht in Belgie en dan ook gelijk waar in Belgie mag binnen gebracht worden bij een officieel Nikon dealer en ook volgens de garantievoorwaarden van Nikon Belgie, dus 2 jaar garantie ter herstelling wordt doorgeven naar het herstelpunt van Nikon Belgie.

                    Wel zou ik Nikon Belgie er van op de hoogte stellen via mail van wat je aan het meemaken bent met de service door Konijnenberg en vragen of zij kunnen tussenkomen naar een goede oplossing om tot een goed einde te komen die voor beide partijen. Ben er zeker van dat dit door Nikon Belgie kan daar zij normaal gezien onder Nikon Benelux vallen en zelf contact met Nikon Nederland kunnen nemen voor wat betreft je garantie van 2 jaar.

                    Niet opgeven of direct overgaan tot wat het voorstel zal zijn door Konijnenberg want zij gaan toch proberen wat voor hen de voordeligste oplossing zal zijn in hun voordeel. Ik spreek van ondervinding met de klachtendienst van Konijnenberg maar bij mij hebben ze toch uiteindelijk moeten plooien.

                    Suc6, Daniel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp en raad gevraagd

                      En als dat niet helpt gewoon eens vermelden dat je contact gaat op nemen met het ministerie van economische zaken .

                      Zoals je in volgende link kan lezen is het de verkoper die de garantie moet geven en niet de fabrikant omdat je wettelijk niets te zien hebt met de fabrikant(hier nikon) maar wel de verkoper. Dus met kb moet je overeenkomen.
                      Last edited by Guest22; 26 juli 2014, 16:21.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp en raad gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                        En als dat niet helpt gewoon eens vermelden dat je contact gaat op nemen met het ministerie van economische zaken .

                        Zoals je in volgende link kan lezen is het de verkoper die de garantie moet geven en niet de fabrikant omdat je wettelijk niets te zien hebt met de fabrikant(hier nikon) maar wel de verkoper. Dus met kb moet je overeenkomen.
                        http://economie.fgov.be/nl/binaries/...m325-98573.pdf
                        Tegen dat fod een onderzoek begint is een D4 een oud waardeloos prul .
                        Van 1 klacht gaat fod economie echt niet wakker schieten .
                        Bewijs jij maar eens aan een ambtenaar van de fod dat je het toestel niet van buitenaf schade hebt toegebracht wat hier duidelijk beweert word?
                        Mijn job bestaat eruit bewijslast te verzamelen wat wil zeggen dat alles met wetgeving te maken heeft om verzekeringen doen te betalen ,gelijk hebben is niet moeilijk gelijk krijgen is een ander verhaal
                        Best contact opnemen met nikon ook veel geduld hebben en hopen dat zij de kost op zich nemen .

                        Comment


                        • #13
                          Hulp en raad gevraagd

                          T,is simpel hé, bel met je serienummer naar Procirep Brussel, en leg hun die zaak eens uit, zij kunnen perfect weten onder welke garantie voorwaarden je toestel valt, is het grijze import, dan heb je het aan je been.
                          Konijn is dan ook zowat de grootste str...firma van België wat betreft garantie...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp en raad gevraagd

                            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                            Niet opgeven of direct overgaan tot wat het voorstel zal zijn door Konijnenberg want zij gaan toch proberen wat voor hen de voordeligste oplossing zal zijn in hun voordeel. Ik spreek van ondervinding met de klachtendienst van Konijnenberg maar bij mij hebben ze toch uiteindelijk moeten plooien.
                            Suc6, Daniel.
                            en nog ne qoute :
                            SERVICE FOTO KONIJNENBERG .... waarvoor dank .
                            Ik koop daar een fototoestel ( wel ne compact voor mijn vrouw ) : en na 2..3 weken, merk ik op tegen die van ons, dat er genen enkele foto scherp is... , zij : ja maar wat ken ik daarvan, dus ikke geprobeert, en met den beste wil, gene scherpe foto mee temaken, dus ik doe die binnen daar, "kan wel enkele tijd duren" : maar ja geen probleem, want ik heb mijn toestellen
                            na een maandje ofzo... "neen is nog niet binnen"... 1 maandje later : "nog niks van gehoort"....
                            nu is het zo dat een paar weken later mijn vrouw op vacantie gaat, dus rij ik naar daar, en...na lang gebelt en ... ZIJ zijn hem verloren ?? ze vinden hem niet meer, ik zeg ok, garantie, dus ik neem een ander toestel..
                            en weet ge wat hun antwoord was, "ja, maar we gaan wel 6 maand aanrekenen in vermindering." ikke : hoe??? toestel was 3 weken oud, toen ik het binnenbracht, en die service gast daar, ja maar we zijn nu bijna 6 maand later, ik zeg ja maar dat is uw schuld.... enfin, om het nu kort te maken, ik heb daar bijna 3 uur gezeten, 8 kofiies gedronken, met holland gebeld... en poot stijf gehouden, ofwel geef je MIJN toestel terug, of geef je me de waarde terug vandat toestel, en raad eens.. na die 3 uur en 10 telefoons... had ik een nieuw van hetzelfde bedrag. ( met alle chinezen maar niet met den deze.) en ik daar nog ene poot binnenzetten, NOOIT meer. ik zei nog : boven zijnen balie hangt een scherm met 2 jaar zorgeloze garantie, wel dat hem het waar maakt, toestel is bij hun gekocht in turnhout, en is in turnhout binnengedaan, en ik had na 6 maand al dikke zorgen ( allee eigenlijk na 3 weken .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp en raad gevraagd

                              Fijn om jullie reactie's te horen en te weten dat ik hier niet alleen sta met een " bedrogen gevoel " .
                              Procirep heeft de garantie nagekeken en hij valt wel degelijk onder de normale 2 jaarlijkse waarborg .... alleen hanteren ze dit niet op een Belgisch toestel in Nederland ... alhoewel ik hem in België binnengebracht heb om te laten herstellen ...
                              Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                              Comment

                              Working...
                              X