Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini HDMi naar USB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mini HDMi naar USB

    Ik zou graag wat willen experimenteren met m'n Sony Alfa rechtstreeks op een computer aan te sluiten
    en ben dus op zoek naar een Mini HDMI naar USB kabel.
    Lijkt niet erg courant te zijn... Iemand een ( goed ) voorstel waar es te kijken ?
    Alvast bedankt,
    Christophe

  • #2
    Re: Mini HDMi naar USB

    Moderator Note: Verplaatst van Gezocht naar Algemeen, omdat men in de subfora Aangeboden/Gezocht niet publiek kan reageren. In Algemeen kan dat wel, en kun je misschien te horen krijgen dat zoiets niet bestaat, of dat het wel te vinden is... Succes!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Mini HDMi naar USB

      daar heb je aan een kabel niet genoeg voor. Je hebt daar een converter voor nodig.
      Je moet eens kijken bij blackbox. https://www.blackbox.be/en-be/s/Search//usb+to+hdmi
      Die hebben zo wel een en ander.

      Het zou trouwens wel eens een pak goedkoper kunnen zijn om gewoon een hdmi kaart in je pc in te bouwen hoor.
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment


      • #4
        Re: Mini HDMi naar USB

        Alvast bedankt, ik ga 't bekijken. HDMI kaart inbouwen lijkt met niet echt een optie A) mackbook of B) Mac G5.
        dus redelijk moeilijk qua ondersteuning, maar 't is een optie die ik nu nog overweeg.
        Bedankt. :-)

        Comment


        • #5
          Re: Mini HDMi naar USB

          Houd ons op de hoogte. Jouw vraag lijkt een beetje op een vraag die mijn zoon mij stelde. Hij was helaas niet specifiek genoeg. Hij heeft filmpjes gemaakt met verschillende toestellen, waaronder ook smartphones maar ook een Sony camera. Het enige toestel dat ie niet kan verbinden met zijn iMac (of met een ouwe PC) -om het materiaal te kunnen uploaden en verder te bewerken- is precies die Sony; daar gaat het wel om een filmcamera (dacht ik toch), niet om een fototoestel. Enfin, jij spreekt toch van een Sony Alpha?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Mini HDMi naar USB

            Dit is zowat het enige dat ik vond:

            Of het werkt, weet ik niet.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #7
              Re: Mini HDMi naar USB

              Als daar echt een hdmi signaal uitkomt ga je een frame grabber met hdmi ingang moeten hebben in je pc. Maw je moet iets hebben dat je pc een hdmi ingang geeft.



              Zijn er waarschijnlijk veel meer, deze stonden op het eerste blad van Google. Nooit zelf mee gewerkt (toch niet met hdmi, wel eens met s-video lang geleden).

              Comment

              Working...
              X