Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spotting vliegtuigen poging, tips gevraagd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spotting vliegtuigen poging, tips gevraagd?

    Gisteren eventjes gestopt aan zaventem en poging ondernomen om een vliegtuig vast te leggen maar toch zeker en vast nog niet tevreden. Daarom graag enkele tips voor dit op de juiste manier te doen. Was wel redelijk donker en bewolkt ( eigenlijk bijna de ganse dag ).


    Hier een voorbeeldje . . .



    Alvast bedankt !
    My site : http://www.photografie.be

  • #2
    Wat kan hier dus veel beter ?
    Ik heb de indruk dat het vliegtuig last heeft van ondebelichting; het symbool op de staart is bijna niet te onderscheiden van de staart, en de wielen en flaps zijn erg donker. Langs de andere kant is de lucht onder het vliegtuig erg licht, dus ik denk ook wel dat je de weersomstandigheden inderdaad niet echt meehad...

    Misschien had het ook leuk geweest om de grond nog mee te kunnen nemen als referentie zodat je een beter idee hebt over de positie van het vliegtuig en de fase van de take-off...

    Ook lijkt het identificatienummer me onscherp maar dat kan aan m'n scherm liggen.
    Nikon D70s
    AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 G ED, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED VR
    Hier woon ik (ongeveer)

    Comment


    • #3
      Je sluitersnelheid staat er niet bij,maar met zo'n weer zoals gisteren zal die wel niet erg hoog geweest zijn.
      Vandaar heb je natuurlijk sneller wat bewegingsonscherpte........enz
      Met zo'n weer geen foto's nemen van vliegtuigen.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

      Comment


      • #4
        Sluitertijd was 1/320
        F 6.0
        400mm (600)
        Metering was patroon

        Wat maken jullie hier uit op ? Wat is er fout aan deze instellingen?
        Waar moet ik zeker rekening mee houden qua instellingen ?

        Nogmaals dank !
        My site : http://www.photografie.be

        Comment


        • #5
          Beste Door,

          het is de bedoeling in dit forum dat je duidelijk te kennen geeft wat je precies wil laten beoordelen in deze foto. Algemene vragen zoals "hoe vind je hem" of "kan dit beter" zijn niet gewenst.

          Met de Edit-knop kan je de oorspronkelijke tekst aanvullen of aanpassen.

          Sticky's met de forumregels vind je HIER.

          Bedankt voor het begrip!

          Willy

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Originally posted by BD Moderator Software
            Beste Door,

            het is de bedoeling in dit forum dat je duidelijk te kennen geeft wat je precies wil laten beoordelen in deze foto. Algemene vragen zoals "hoe vind je hem" of "kan dit beter" zijn niet gewenst.

            Met de Edit-knop kan je de oorspronkelijke tekst aanvullen of aanpassen.

            Sticky's met de forumregels vind je HIER.

            Bedankt voor het begrip!

            Willy


            Ik begrijp je opmerking maar wil niet een oordeel over hoe goed en hoe slecht de foto is, enkel een paar nuttige tips om te leren omgaan met het toestel en de bijhorende lenzen. Dus wat ik juist wil weten via een voorbeeldfoto, is met welke instellingen/ omstandigheden enz.. je uiteindelijk tot de beste resultaten kan komen. Of moet ik dit posten onder een andere rubriek ? Zo ja dewelke ?

            Alvast bedankt !

            My site : http://www.photografie.be

            Comment


            • #7
              Dan hoort deze topic beter thuis in Algemeen, naar mijn gevoel.
              Ik verplaats deze alvast voor jou.

              Willy
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8

                1/320
                F 6.0
                400mm (600)
                Metering was patroon

                Wat maken jullie hier uit op ? Wat is er fout aan deze instellingen?
                Waar moet ik zeker rekening mee houden qua instellingen ?
                Wel eerlijk gezegd zou ik, onder die omstandigheden niet direct een technische oplossing kunnen bedenken... Je kan altijd wat spelen met een wijder diafragma om een kortere belichtingstijd te kunnen hebben om die onscherpte te kunnen corrigeren, maar dat hoge contrastverschil kan je denk ik alleen corrigeren in photoshop ofzo...
                Nikon D70s
                AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 G ED, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED VR
                Hier woon ik (ongeveer)

                Comment


                • #9
                  Zou anders wel een mooie sunset-foto geweest zijn.

                  Maak je maar geen zorgen! Ik slaag er ook niet in één enkele goeie vliegtuig-foto te produceren, maar dat kan natuurlijk ook aan mezelf liggen
                  Canon EOS 300D + kitlens
                  Sigma 70-300 APO Macro S2
                  ... en nog vanalles

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Den Door
                    Sluitertijd was 1/320
                    F 6.0
                    400mm (600)
                    Metering was patroon

                    Wat maken jullie hier uit op ? Wat is er fout aan deze instellingen?
                    Waar moet ik zeker rekening mee houden qua instellingen ?

                    Nogmaals dank !
                    Ben ook maar een beginneling hoor,maar een hogere sluitersnelheid ( minstens 1/500 sec ) neem ik toch altijd.
                    Kan je niet lager dan met de lens opening,moet je het ISO naar omhoog laten gaan.
                    Nu was er sprake van heel weinig zon,maar is deze foto misschien toch tegen de zon in genomen.( omdat het Symbool van achter bijna niet zichtbaar is )
                    En als je geen VR of IS op je lens hebt moet je dan ook nog een nog een vastere hand hebben,want het vliegtuig beweegt en gij draait dan nog mee met het vliegtuig.( panning of hoe noemen ze dat )
                    En ik ga maar pas als het mooi weer is,dan zijn de omstandigheden toch al optimaal.
                    In deze topic hadden we over de goede plaatsjes,om te spotten.

                    http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=51615
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Den Door
                      Gisteren eventjes gestopt aan zaventem en poging ondernomen om een vliegtuig vast te leggen maar toch zeker en vast nog niet tevreden. Daarom graag enkele tips voor dit op de juiste manier te doen. Was wel redelijk donker en bewolkt ( eigenlijk bijna de ganse dag ).
                      Alvast bedankt !
                      op welke plaats en rond welk uur is deze genomen?

                      Het grootste probleem zal inderdaad het weer geweest zijn ...

                      vanmorgen ben ik zelf geweest naar BRU, en het weer was ietsje beter, maar nog steeds niet optimaal voor de geïntresseerden: http://coppermine.airliners.be/thumbnails.php?album=11
                      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                      Comment


                      • #12
                        Als ik het kan samenvatten kan je best NIET gaan spotten bij zware bewolking of donker weer. Toen ik mijn +/- 70 foto's achteraf bekeek vond ik deze rampzalig. Allen bewogen, donker, slecht van kleur, kortom triestig. Toch geef ik de moed niet op en zal pas tevreden zijn als ik met goede foto's thuiswaarts keer.

                        Oefening baart kunst is mijn leuze !

                        Alvast bedankt en Bottie, Uw foto's zijn inderdaad echt goed !

                        My site : http://www.photografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Den Door
                          .

                          Oefening baart kunst is mijn leuze !





                          zeer goede leuze
                          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                          Comment

                          Working...
                          X