Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is er fout 2 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is er fout 2 ?



    Hallo iedereen in bovenstaande link zien jullie een filmpje van de regen, bij deel 1 had ik eerst een video toegevoegd maar later zag ik pas dat er een nummerplaat in kwam en k wist niet hoe je een bericht moet verwijderen , dus mijn vraag zoals jullie al zien is de beeldkwaliteit zéér slecht noch tans zij de verkoper dat mn d3200 hd-filiatie had en dat de beelden super moesten zijn maar als je het dan op tv of op de computer bekijkt zie je dat de kwaliteit op niks trekt.
    Hoe kan dat , ligt dat aan het beeldformaar of aan iets anders , over filmen met een spiegelreflex weet ik eigenlijk zeer weinig.
    Hopelijk kan iemand mij helpen.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Wat is er fout 2 ?

    beeldkwaliteit lijkt mij op zich OK, ook hier de vraag, welk diafragma? hoeveel iso? waarom dat diafragma? waarom autofocus? heb je hard ingezoomd? waarom... Wat zijn de video instellingen op je toestel?
    Wat staat er in de handleiding over video in HD?

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Wat is er fout 2 ?

      ? Ik zie ook niet wat er mis mee is ? Lijkt me gewoon standaard dslr kwaliteit? Wat voor kwaliteit verwacht je dan?

      Comment


      • #4
        Re: Wat is er fout 2 ?

        Een van de grote nadelen van filmen met je DSLR is de H264 codec. Je sensor kan veel mooiere beelden afleveren maar die worden toch door je camera gecomprimeerd tot er zoiets als dat van jou overschiet, niets aan te doen
        (Tenzij je een Canon 5DIII hebt met Magic Lantern, maar da's een ander verhaal )

        Comment


        • #5
          Re: Wat is er fout 2 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door wriemis Bekijk bericht
          Een van de grote nadelen van filmen met je DSLR is de H264 codec. Je sensor kan veel mooiere beelden afleveren maar die worden toch door je camera gecomprimeerd tot er zoiets als dat van jou overschiet, niets aan te doen
          (Tenzij je een Canon 5DIII hebt met Magic Lantern, maar da's een ander verhaal )
          Of een uncompressed hdmi uitgang hebt en je beelden opneemt met een externe recorder.
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment


          • #6
            Re: Wat is er fout 2 ?

            Beelden zien er op zich goed uit, maar autofocus werkt op dslr slecht, dus beter altijd manueel scherpstellen.
            Dslr op statief zetten, of klein "rigje" kopen met followfocus... werkt makkelijker.

            Comment


            • #7
              Re: Wat is er fout 2 ?

              Als ik de video bekijk zie ik het probleem dat de topic-starter vermoed niet? (Of de topic-starter moet doelen op de delen van het beeld die als gevolg van het gebruik van een spiegelreflex onscherp zijn?)

              Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
              Of een uncompressed hdmi uitgang hebt en je beelden opneemt met een externe recorder.
              Hoewel de topic-starter een Nikon heeft, heb je daar bij Canon dus helaas niets aan, aangezien Canon het HDMI signaal gecomprimeerd uitstuurt (4:2:0 ook nog 's).

              Comment

              Working...
              X