Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

locaties bandfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • locaties bandfoto's

    hey,

    lang non actief geweest. Maar heel druk gehad, ook nog wat foto's gaan maken tijdens optredens, wat nu wel meer gaat gebeuren.
    ik vind het wel leuk, en krijg goede commentaren van de bands die ik op podium fotografeer

    ben zelfs gevraagd voor benefietconcert " metal for ms " ( keitrots op mezelf )
    bands komen af en toe reactie geven van ik hoop jou tegen te komen op ...... ( naam evenement )

    nu heb ik ook al verschillende keren de vraag gehad voor een bandfoto te maken.
    Nu ben ik eigenlijk op zoek naar verschillende locaties.

    het zijn 90% metal bands die mij vragen 2 death metal bands en 1 rock en metal coverband. er zijn nog 2 bands ook metal die mij vroegen om eens een mooie locatie te zoeken.

    heeft iemand hier leuke locaties die ik zou kunnen doen met zo bands. Denk best geen urbex aangezien die geheim moeten blijven.


    groetjes
    photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

  • #2
    Re: locaties bandfoto's

    Elk bruin café werkt. Ik heb dat ook nog gedaan met de toenmalige band van mijn broer. Achter de link vind je een paar foto's die ik toen heb gemaakt. Is een pure death metal band, misschien zal je ze zelfs wel herkennen.
    Ik weet niet meer welk café dit was, maar de grootmoederlamp en de kadertjes aan de muur gaven wel een schitterend contrast met de rauwheid van de zanger. Ze hadden toen net een shoot gedaan, want anders waren daar de nieuwe bandfoto's genomen denk ik.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: locaties bandfoto's

      een autokerkhof wil ook wel werken denk ik zo. of een industrieterrein met oude(re) loodsen. Eventueel zelfs hun eigen repetitieruimte. Daar heb je het voordeel dat je ze in een voor hen vertrouwde omgeving hebt.
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment


      • #4
        Re: locaties bandfoto's

        Een autokerkhof lijkt me inderdaad ook schitterend. Of als je graag met breedhoek werkt ook wel de haven, met containers als achtergrond. Eigenlijk alles wat grungy is, zelfs een stuk weg dat niet doorgetrokken is en waarvan het asfalt kapot is, of onder bruggen. Zoals gezegd hou ik ook wel van brute tegenstellingen: metalheads in een rusthuis, of gewoon met attributen die er gewoon niet thuis horen.
        Of zelfs gewoon op een betegelde trap met ijzeren leaning in een oude school. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: locaties bandfoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          misschien zal je ze zelfs wel herkennen.
          ik denk wel dat ik er 1 iemand van ken die donker kleurige man maar ben niet zeker,


          Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
          een autokerkhof wil ook wel werken denk ik zo. of een industrieterrein met oude(re) loodsen. Eventueel zelfs hun eigen repetitieruimte. Daar heb je het voordeel dat je ze in een voor hen vertrouwde omgeving hebt.
          ja dankje voor de tip heb het genoteerd en da deze info gebruiken om in de lijst ( ook mijn moodboard te zetten waar ik reeds aan begonnen ben via pinterest )
          photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

          Comment


          • #6
            Re: locaties bandfoto's

            veel succes zou ik zeggen.
            Stuur me de link eens door? ben wel curieus wat het uiteindelijk gaat worden.
            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

            Comment


            • #7
              Re: locaties bandfoto's

              Als je zo in dat wereldje zit (maar ken je leeftijd niet), dan ken je misschien van vroeger Transsonic Voracity nog. Mijn broer heeft dat destijds opgericht, lang geleden, toen de dieren nog konden spreken. De band in de foto's is Chalice. Heeft mijn broer ook nog deel van uitgemaakt.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: locaties bandfoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Als je zo in dat wereldje zit (maar ken je leeftijd niet), dan ken je misschien van vroeger Transsonic Voracity nog. Mijn broer heeft dat destijds opgericht, lang geleden, toen de dieren nog konden spreken. De band in de foto's is Chalice. Heeft mijn broer ook nog deel van uitgemaakt.
                Nee ken ik toch niet. Wel ik ben 29 ze zijn van gent maar als ik de members bekijk van Transsonic Voracity en de foto can chalice dan zie ik die donkerkleurige persoon niet.
                Mijn vriend speelt in een band maar is gewoon rock en metal coverband nog niet zo heel bekend

                Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                veel succes zou ik zeggen.
                Stuur me de link eens door? ben wel curieus wat het uiteindelijk gaat worden.
                mijn pinterest moodboard is een verzameling van intresante bandfoto's waar ik gelijkaardige locatie van zou willen zoeken.
                http://nl.pinterest.com/kimmesorten/bandfotos/

                en foto's van al gemaakte optredens staan hier,
                https://www.facebook.com/pages/The-c..._type=bookmark
                photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

                Comment


                • #9
                  Re: locaties bandfoto's

                  De donkerkleurige persoon speelde bij Chalice. Ik weet eigenlijk niet of hij er nog speelt, ik dacht van niet eigenlijk.

                  Als ik op je Pinterest kijk, is het helemaal niet zo moeilijk. Veel foto's zijn gewoon in een bos gemaakt. Een maisveld? Een ouwe schuur kan ook dienen, steegjes in de stad, iets met pilaren, zoals de aula van de universiteit in de Voldersstraat bijvoorbeeld. Het Citadelpark heeft ook goeie plekken met dikke bomen, de grotten met trappen waar ze van beneden naar boven kunnen staan, de trappen van de Decascoop kunnen ook dienen. De bijloke, voor kerkdeuren, een brug over de autostrade, de parking van een autostrade by night, Gras/Korenlei, Gravensteen (zéker!).
                  Moest ik nog even doorzoeken, dan zouden er nog veel meer mogelijke locaties uitkomen. Er is wel één constante in die foto's: er wordt minstens één off-camera flash gebruikt.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: locaties bandfoto's

                    Als je gratis werkt, ben je altijd n goeie, dat heb ik al ondervonden. Dat geldt niet enkel voor bandshoots, maar voor alle soorten fotografie.

                    Maar ik wens je veel succes.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: locaties bandfoto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Als je gratis werkt, ben je altijd n goeie, dat heb ik al ondervonden. Dat geldt niet enkel voor bandshoots, maar voor alle soorten fotografie.

                      Maar ik wens je veel succes.
                      1 band wil mij vragen voor hun cd foto's en dan mijn naam vermelden ook mijn copyright mag erop staan en ze willen mijn facebookpagina ook vermelden. Maar die band zoekt zoiets als chateau noisy, dat kasteel zullen jullie wel kennen, maar het is gevaarlijk te bereiken in het donker ( de moment dat zij foto's willen) om het op urbex manier te doen. en heb ook contact gehad met de eigenaars en zij geven geen toestemming zelfs niet voor enkel buiten. dus nu zoek ik iets zoals dat ongeveer wat wel mogelijk te doen is.

                      sommige bands willen me wel iets geven voor hun bandfoto's en als ik op optredens ga heb ik meestal de inkom gratis soms zelfs drinken. dit is een begin om mij groot te maken in die wereld en wie weet maak ik ooit foto's voor een opdracht gever ofzo. van optredens dan.
                      photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

                      Comment

                      Working...
                      X