Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto van telenet naar inbellijn (verkleinen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto van telenet naar inbellijn (verkleinen)

    heb hier nog een vraagje,hoe moet ik foto's ,in de beste kwaliteit,en fijn ,met een 6 mb toestel getrokken, verkleinen,zodat ik het kan versturen naar iemand met een inbellijn,hoe doe je dat ,en hoeveel pixels? moet het dan zijn.
    nog nooit gedaan dit.
    Kwestie van die mens niet op te zadelen met hoge telefoonkosten.
    Imac en Canon... de max

  • #2
    480x320 is nog een redelijk te bekijken formaat.

    Kies dan nog voor een JPG compressie tussen de 75% en 85% en je hebt bestanden die vrij klein zijn. De foto wordt dan ca 35KB groot. Hou er rekening mee dat over een inbelverbinding circa 6KB per seconde kan gaan. Deze ene foto kost dus ca. 6 seconden om te downloaden.

    Comment


    • #3
      Als je Photoshop of Photoshop Elements hebt, dan kan je je foto daar openen en vervolgens klikken 'Bestand'>'Opslaan voor web', en dan kan je aan de rechterkant van je scherm de kwaliteit en de grootte gedetailleerd instellen. Er zijn ook nog andere programmatjes die dit doen, hiervoor verwijs ik naar een topic van even terug: http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=50989
      Qua pixels moet je zorgen dat de foto niet té groot blijft, je moet weten dat veel schermen op 1024 (breedte) x 768 (hoogte) pixels staan. Je kan dus bijvoorbeeld zorgen dat je foto's zodanig verkleind worden dat ze mooi binnen zo'n scherm passen.
      http://www.jvermeulen.be

      Comment


      • #4
        Ja,die photoshop elements heb ik,was bij die 300D ,zal dit eens zo proberen, om daar die compressie en pixels in te stellen.en dan kan hij dat misschien nog zelf beter instellen.
        die mens heeft geen digitale camera,dus ik heb de fotos getrokken van zijn meubels,en moet ze zenden naar hem,zodat hij ze dan op een site kan plaatsen,om die daar te koop te kunnen stellen.
        Bedankt vrienden.
        Imac en Canon... de max

        Comment


        • #5
          weer iets dat ik heb bijgeleerd zie

          bedankt

          dromer

          Comment


          • #6
            indien je met windows XP werkt kan je op de site van microsoft een gratis tooltje downloaden ... werkt heel erg handig, na instalatie heb je bij rechtermuiklik op een foto een nieuwe mogelijkheid in het menu : resize picture .. daar kan je kiezen voor de gewenste grootte, werkt prima en je kan het hier vinden

            rechts in de kolom downloads (zesde tooltje)
            groetjes, Nina
            trotse eigenaar van een fuji S602Z :)
            Member of the Han Fan Clan
            http://ninasgallery.fotopic.net
            http://ninas--tutorials.fotopic.net

            Comment


            • #7
              Stuur gewoon de full size versie ... laat het een hint zijn om over te schakelen naar breedband ... "welcome to the 21st century!"

              Comment


              • #8
                Nina,ja xp,maar ik maak mezelf wijs ,dat dit enkel werkt met de engelse versie.
                dit staat er op de site;
                If you installed PowerToys prior to April 23, 2002, you must uninstall your old PowerToys before installing the versions available here.

                • PowerToys will only work with US-English regional settings.

                juist ??
                En het zal wel nog even duren voor hij telenet neemt,moeite met de maandelijkse telenetprijzen.
                heeft onlangs een paar zware tegenslagen gehad ,dus...Tony..

                Imac en Canon... de max

                Comment


                • #9
                  Ik ga niet beweren dat breedband goedkoop is ... daarbij komt dat die goedkope "light" versies belachelijk zijn van specificaties

                  Ik ga toevallig verhuizen in 't kort en ben gaan zoeken naar een goedkoper deftig alternatief, maar als je geen vaste telefoonlijn hebt vergeet adsl dan maar want dat komt toch nog duurder uit!?

                  Maar nu gaan we naast de kwestie

                  Comment

                  Working...
                  X