Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel foto's op de teller?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel foto's op de teller?

    Hoe kan ik erachter komen hoeveel foto's er precies met mijn Rebel geschoten zijn? Er staat nu iets in de exif van image serial number 724-2452. Weet iemand waar die cijfers voor staan? Volgens mij heb ik er geen 2452 gemaakt.
    Canon EOS Rebel | EF-S 18-55 | 50mm Mk1 1.8 | 28-105 USMII 3.5/4.5 | 70-210 3.5/4.5usm |Tiffen Polarizer | Tiffen Uv | 512MB Lexar

  • #2
    Tja,

    Het gaat vlugger dan verwacht hoor!

    Met exifreader kun je in de gedetailleerde info het eruit halen.
    Dus kan wel kloppen wat je aangeeft.
    De exacte veldnaam weet ik niet uit het hoofd.
    Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
    LidNr. BD0211BE

    Comment


    • #3
      Originally posted by Yaka
      Tja,

      Het gaat vlugger dan verwacht hoor!

      Met exifreader kun je in de gedetailleerde info het eruit halen.
      Dus kan wel kloppen wat je aangeeft.
      De exacte veldnaam weet ik niet uit het hoofd.
      Volgens mij is die versprongen naar een hoger getal in het begin
      Canon EOS Rebel | EF-S 18-55 | 50mm Mk1 1.8 | 28-105 USMII 3.5/4.5 | 70-210 3.5/4.5usm |Tiffen Polarizer | Tiffen Uv | 512MB Lexar

      Comment


      • #4
        Ik zit al aan 158-5808.
        Het eerste cijfer gaat omhoog elke keer de CF-kaart wordt leeggemaakt, of als er een andere kaart gestoken wordt. En het tweede cijfer is het aantal foto's dat met de camera gemaakt is . Dus in mijn geval heb ik de geheugenkaart 158 keer leeggemaakt of vervangen door een andere, en heb ik al 5808 foto's gemaakt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Dat 2de getal: is dat effectief het aantal geschoten foto's of gewoon het hoogste fotonummer dat ermee genomen is? Daar kan verschil opzitten, heb ik gemerkt toe in foto's genomen heb op een kaartje van een vriend... Ben ik even zoet geweest om die te laten hernummeren (CRW én THM...)
          De camera kijkt namelijk naar 2 zaken bij het nummeren: het hoogste fotonummer op de kaart en het nummer van de laatste foto genomen met het toestel (wordt ook opgeslagen). Hij neemt de hoogste van de 2 en begint van daaruit te nummeren (met instelling op continuous numbering...).
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            kzit nu aan 2025 maar ben pas over de 9999 gegaan

            Comment


            • #7
              Originally posted by Black B@ndit
              Ik zit al aan 158-5808.
              Het eerste cijfer gaat omhoog elke keer de CF-kaart wordt leeggemaakt, of als er een andere kaart gestoken wordt. En het tweede cijfer is het aantal foto's dat met de camera gemaakt is . Dus in mijn geval heb ik de geheugenkaart 158 keer leeggemaakt of vervangen door een andere, en heb ik al 5808 foto's gemaakt.
              Dan zou ik de mijne in 6-7 weken al 724 keer geleegd hebben wat natuurlijk niet het geval kan zijn. Ik heb er geloof ik wel een keer een andere kaart in gehad, kan die daarvan in de war zijn geraakt.
              Canon EOS Rebel | EF-S 18-55 | 50mm Mk1 1.8 | 28-105 USMII 3.5/4.5 | 70-210 3.5/4.5usm |Tiffen Polarizer | Tiffen Uv | 512MB Lexar

              Comment


              • #8
                waar zie je dat staan ,in de 300D zou dat wel eens willen controleren,zo kan ik dan zien,of dit toestel niet vóór mijn aankoop is gebruikt,want de doos was open,en alle plastiek zakjes waren al open bij aankoop.
                Imac en Canon... de max

                Comment


                • #9
                  aan je foto nr

                  IMG_BLABLA

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by creXis
                    aan je foto nr

                    IMG_BLABLA
                    Dat biedt absoluut geen zekerheid:

                    De camera kijkt namelijk naar 2 zaken bij het nummeren: het hoogste fotonummer op de kaart en het nummer van de laatste foto genomen met het toestel (wordt ook opgeslagen). Hij neemt de hoogste van de 2 en begint van daaruit te nummeren (met instelling op continuous numbering...).
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      neen, maar wel als het je het een beetje bijhoudt en tegoei weet hoe je instellingen staan.

                      Comment


                      • #12
                        Klopt, maar daarmee kan Timon niet zien hoeveel foto's er al met zijn camera genomen zijn voor de aankoop...
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          Heb hier een bestand van 5 juni 101-0182 en een bestand van 7 juni met nummer 717-1793. Vind ik best vreemd 1611 foto's in twee dagen.
                          Canon EOS Rebel | EF-S 18-55 | 50mm Mk1 1.8 | 28-105 USMII 3.5/4.5 | 70-210 3.5/4.5usm |Tiffen Polarizer | Tiffen Uv | 512MB Lexar

                          Comment


                          • #14
                            Bij mij verspringt het eerste nummer elke 100 foto's.
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bubbles
                              Hoe kan ik erachter komen hoeveel foto's er precies met mijn Rebel geschoten zijn? Er staat nu iets in de exif van image serial number 724-2452. Weet iemand waar die cijfers voor staan? Volgens mij heb ik er geen 2452 gemaakt.
                              Als de nummering hetzelfde is als bij de G5, dan heb je in totaal 2352 foto's genomen.

                              seppuku.

                              Comment

                              Working...
                              X