Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Photobox?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met Photobox?

    Heb net m'n foto's toegekregen van photobox... en in vergelijking met andere print services, lijken mij de foto's wat lichter ... hebben jullie ook dit "probleem"?

    -w

    ps: heb exif info niet verwijderd, om foto's door te sturen - misschien ligt het daaraan?
    http://krameria.eu
    "Cogito Ergo Sum"

  • #2
    Ik wil nu niet moeilijk doen, maar ik had de indruk dat de foto's vrij donker waren bij onze laatste bestelling.(Het ging weliswaar over foto's in schaduwrijke omgeving, maar t.o.v. scherm was er relatief veel verschil)

    Ik zal nu even m'n scherm calibreren, maar of dat veel zal verschillen aan donker/licht weet ik niet.

    De kwaliteit vonden we alvast schitterend.
    Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
    LidNr. BD0211BE

    Comment


    • #3
      Ik merk zelf ook dat de foto's redelijk donker zijn tov mijn )via Spyder en Photocal) gecalibreerde CRT...
      Daardoor komen ze iets minder warm over...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Is dit hetzelfde als de pixbox van spector?

        Ik neem aan van wel.
        Nikon D70 Kit

        Comment


        • #5
          Wat dachten jullie van een monitorkalibratie?
          Dan zijn je foto's juist en niet te licht of te donker.... Zeker bij Photobox niet.

          Comment


          • #6
            Originally posted by mic
            Wat dachten jullie van een monitorkalibratie?
            Dan zijn je foto's juist en niet te licht of te donker.... Zeker bij Photobox niet.
            Mic,

            Je bedoelt dan wel een hardwarematige calibratie met een spyder of iets dergelijks?
            Of bedoel je de monitor juist zetten t.o.v. die calibratiefoto?
            Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
            LidNr. BD0211BE

            Comment


            • #7
              Originally posted by mic
              Wat dachten jullie van een monitorkalibratie?
              Dan zijn je foto's juist en niet te licht of te donker.... Zeker bij Photobox niet.
              Mijn monitor is gecalibreerd met en Spyder en niet tov de kleurenkaart van photobox... Als ik de gecalibreerde monitor nu vergelijk met de kleurenkaart van Photobox, dan is die inderdaad wat donkerder.
              De vraag is nu natuurlijk: naar wat moet je calibreren? Naar de print of naar de kleurechtheid op de monitor (dus met vb. een Spyder)? Daar ben ik zelf nog niet helemaal uit...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment

              Working...
              X