Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji print service

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji print service

    heeft er iemand ervaring met het laten afdrukken van foto's van Fuji Print digitale fotoservice?
    De prijs lijkt me zeer gunstig, vanaf 100 prints (10x15) 0,18 euro.
    Voor het formaat 11,4 x 15,2 is er een vast prijs 0,29 euro.
    Ik ben nog een beetje leek in de digitale fotografie dus vraag me af of ik het formaat 10x15 niet kan nemen?

  • #2
    10x15 is in 2/3 formaat en 11.4x15.2 is in 3/4 formaat.

    Dit wordt enerzijds bepaald door de digitale camera die je gebruikt (de meeeste consumers hebben 3/4, sommige ook instelbaar op 2/3), terwijl de meeste DSLR's 2/3 hebben (uitgezonderd de Olympus E1).
    Die verhouding kun je berekenen door de lange en korte zijde van de sensor te nemen.

    Anderzijds is er niets dat je weerhoudt om van een 2/3 een 3/4 foto te maken of omgekeerd in de fotobewerkingssoftware.
    Voor 11*15 of 10*15-prints is dit minder belangrijk, maar voor grotere prints (en je wil die inkaderen) moet je weten dat de meeste fotoframes gemaakt zijn op het 2/3-formaat... Of je moet een aangepast passepartout gebruiken...

    Lees ook deze even door: http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=51858
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Hallo

      Ik ben nog een echte leek in digitale fotografie. Enkele maanden geleden hebben wij een canon powershot A80 gekocht, waar we op reis een 150-tal foto's mee hebben gemaakt. Nu zou ik er ongeveer 100 willen laten afdrukken. Misschien een stomme vraag, maar als je formaat 10x15 kiest ipv 11x15, wat gebeurt er dan met je foto ? Wordt er een stukje weg gelaten of staat er dan een zwarte of witte strook op langs de zijkant ?