Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji print service

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji print service

    heeft er iemand ervaring met het laten afdrukken van foto's van Fuji Print digitale fotoservice?
    De prijs lijkt me zeer gunstig, vanaf 100 prints (10x15) 0,18 euro.
    Voor het formaat 11,4 x 15,2 is er een vast prijs 0,29 euro.
    Ik ben nog een beetje leek in de digitale fotografie dus vraag me af of ik het formaat 10x15 niet kan nemen?

  • #2
    10x15 is in 2/3 formaat en 11.4x15.2 is in 3/4 formaat.

    Dit wordt enerzijds bepaald door de digitale camera die je gebruikt (de meeeste consumers hebben 3/4, sommige ook instelbaar op 2/3), terwijl de meeste DSLR's 2/3 hebben (uitgezonderd de Olympus E1).
    Die verhouding kun je berekenen door de lange en korte zijde van de sensor te nemen.

    Anderzijds is er niets dat je weerhoudt om van een 2/3 een 3/4 foto te maken of omgekeerd in de fotobewerkingssoftware.
    Voor 11*15 of 10*15-prints is dit minder belangrijk, maar voor grotere prints (en je wil die inkaderen) moet je weten dat de meeste fotoframes gemaakt zijn op het 2/3-formaat... Of je moet een aangepast passepartout gebruiken...

    Lees ook deze even door: http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=51858
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Hallo

      Ik ben nog een echte leek in digitale fotografie. Enkele maanden geleden hebben wij een canon powershot A80 gekocht, waar we op reis een 150-tal foto's mee hebben gemaakt. Nu zou ik er ongeveer 100 willen laten afdrukken. Misschien een stomme vraag, maar als je formaat 10x15 kiest ipv 11x15, wat gebeurt er dan met je foto ? Wordt er een stukje weg gelaten of staat er dan een zwarte of witte strook op langs de zijkant ?
      Ik heb ook op dit forum al wat gelezen over de afdrukcentrales via het net. Wat mij wat afschrikt is de betaling via visa. Natuurlijk kan ik ze ook naar een winkel laten komen, maar die tarieven zijn dan weer opvallend duurder. Heeft iemand al ooit problemen gehad om met visa te betalen ?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Maya
        Hallo

        Ik ben nog een echte leek in digitale fotografie. Enkele maanden geleden hebben wij een canon powershot A80 gekocht, waar we op reis een 150-tal foto's mee hebben gemaakt. Nu zou ik er ongeveer 100 willen laten afdrukken. Misschien een stomme vraag, maar als je formaat 10x15 kiest ipv 11x15, wat gebeurt er dan met je foto ? Wordt er een stukje weg gelaten of staat er dan een zwarte of witte strook op langs de zijkant ?
        Ik heb ook op dit forum al wat gelezen over de afdrukcentrales via het net. Wat mij wat afschrikt is de betaling via visa. Natuurlijk kan ik ze ook naar een winkel laten komen, maar die tarieven zijn dan weer opvallend duurder. Heeft iemand al ooit problemen gehad om met visa te betalen ?
        Vermits je een A80 gebruikt ga je bij 10x15 een witte strook op je foto's hebben of ze snijden die strook eraf en je foto ga je geleverd krijgen met een breedte van 13.3 cm ipv 15cm. Met 11x15 heb je dat probleem niet en krijg je foto's van 11cm op 15 cm. Nadeel van dit laatste formaat is wel dat vele fotoalbums gemaakt zijn voor 10x15 en de 11x15 vaak fysiek gewoonweg niet in die albums kan.

        Koop zelf regelmatig zaken met visa op het net en heb nog geen problemen gehad. Maar gebruik enkel sites waarvan jij weet dat ze legitiem en goed zijn.

        Comment


        • #5
          Ik laat mijn foto's afdrukken bij www.photoways.com of bij www.photobox.ie. En altijd betalen met VISA, nog nooit problemen mee gehad. Die worden op 2 à 3 dagen thuisgeleverd...

          Beiden werken trouwens met Fuji-printers en papier, eersteklas kwaliteit...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Bedankt voor jullie snelle reacties !

            Comment


            • #7
              Nu las ik juist over www.foto.com. Deze zijn wel opvallend goedkoper en volgens de meesten ook redelijk goed. Aangezien ik wel belang hecht aan mooie foto's, maar geen echte kenner ben, zou ik wel eens bij hen willen proberen bestellen. Of maak ik hier echt de foute keuze ? Bestaan zij misschien nog niet zo lang en zijn dit introductieprijzen of zo ?

              Comment


              • #8
                Ik heb goede ervaringe met Fujiprint: goede service, goed papier,heldere kleuren...maar het is allemaal beetje subjectief zeker
                Peter

                http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                http://www.photoblog.be/peterwarson

                Comment

                Working...
                X