Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste analoge camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste analoge camera

    Hallo allemaal,

    Ondanks dat dit een forum is dat gefocust is op digitale fotografie, neem ik aan dat jullie er toch een pak meer van kennen dan ik!
    Ik ben op zoek naar een goedkope analoge camera, maakt niet uit in welke staat hij is, zolang hij het nog maar doet (ben namelijk vooral geïnteresseerd in lomografie dus de staat van de camera kan het alleen maar interessanter maken).

    Ik zou sowieso een camera willen die werkt met 35mm film omdat dit nu eenmaal makkelijk te vinden is, niet zo duur is en gewoon te ontwikkelen is in de winkel.

    Momenteel heb ik de volgende tweedehands-modellen op het oog:
    -Agfa optima 200 sensor
    -Voigtlander Vitoret D
    -Konica Pop

    Welke is volgens jullie een goed camera om mee te beginnen oefenen en waarmee je veel leuke lo-fi dingetjes kan? Zoals ik al zei ken ik er helemaal niks van en ik vind het allemaal wel interessant om over te lezen en bij te leren, maar het in praktijk ook doen en zo bijleren blijft natuurlijk leuker

  • #2
    Re: Eerste analoge camera

    Je kan je vraag ook altijd eens stellen op het analoogfotoforum.nl maar als je voor lomo gaat is de klik belangrijker dan de rest de goeie oude lomo heeft een plastic lens met lensfouten en misschien hier en daar een lichtlek.
    Hoe minder je moet instellen en nadenken hoe meer je het lomo idee in leven houdt
    Daarom zou ik gaan voor de konica pop, simpel, duidelijk, je benen zijn je zoom, haast geen instellingen, flits (waar je dan makkelijk een stukje gekleurde plastic voor kan houden)
    De andere toestellen zien er natuurlijk wel meer "analoog" uit

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Eerste analoge camera

      De Holga 135: http://www.benl.ebay.be/itm/New-Holg...1bb698e&_uhb=1
      Je kan ook de Holga 120 nemen en met een hack 35mm film gebruiken, die belicht dan ook over de geperforeerde rand.
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #4
        Re: Eerste analoge camera

        tuurlijk!! maar die stond niet op het verlanglijstje van de TS... ik ga er van uit dat als je lomo wil doen je ook al eens bent gaan neuzen op de verschillende lomo sites?

        Tom
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: Eerste analoge camera

          Een wegwerpcamera?

          Comment


          • #6
            Re: Eerste analoge camera

            In Antwerpen is er een Lomo store, boordevol camera's en films met talloze (en soms lelijke) effectjes.

            Comment


            • #7
              Re: Eerste analoge camera

              Kijk gewoon op de eerste de beste rommelmarkt eens rond voor zo'n toestel dat als reclame weggegeven werd in de jaren 80-90. Zo'n fel gekleurd plastic ding met een plastic "focus-free" lens. Kost waarschijnlijk minder dan 1/10-de van een Lomo en werkt even goed.

              Comment

              Working...
              X