Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Startersgids digitale fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Startersgids digitale fotografie

    Hoi.

    Ik heb sinds vorige week de D70 Kit van Nikon in huis.
    Tot heden heb ik niets maar dan ook niets van ervaring betreft fotografie.
    Op de één of andere manier heeft het me wel altijd aangetrokken en ik wel mer nu zoveel mogelijk in verdiepen. Alleen is het verdraaid moeilijk om je weg er in te vinden.

    Vandaar mijn vraag of er nergens een site bestaat op het internet (of een boek in de winkel) dat focust op de digitale beginner.

    Ik zit bv. met vragen als... hoe en met wat moet je bv. je lenzen kuisen. Want als ik bv. een foto van de lucht neem zie ik duidelijk een vingerafdruk.
    Ik neem aan dat je je lens niet kan kuisen met een stofdoek (zoals bij een bril). Welk statief. Hoe werken filters. Hoe moet je de zonnekap plaatsen. Enz...

    Allerlei simpele vragen voor een opstarter.
    Ik heb al veel op het forum gelezen maar dit gaat toch meer omtrent verdergevorderde topics...
    Nikon D70 Kit

  • #2
    Ik denk dat een bezoekje aan de goede, ouderwetse bibliotheek wonderen zou doen...!!!

    Ik weet het, het is uit de tijd, maar een schat aan informatie ligt daar gratis voor het rapen... Je kiest een boek, je leest het, je draagt het terug en je neemt een ander boek...

    Ik weet het wel, dit is de tijd van het internet - van het supersnelle surfen. Maar het is vluchtig, de informatie ligt versnipperd over het web en je moet weten waar je moet zoeken. Een goed boek daarentegen - laat ik het voor het gemak "Fotografie voor beginners" noemen - zet je op weg. Niets is handiger en het ligt voor het grijpen naast je deur...

    Sommigen hier zullen stilletjes lachen, maar de 'kracht' van een goed boek kan nog altijd niet verbeterd worden. Kennis bouw je traag op, beetje bij beetje, traag maar gestadig. Het internet geeft de valse indruk van snelle kennisoverdracht, maar het is soms oppervlakkig, kort en gefragmenteerd... Een boek heeft tijd voor je !

    Groeten,
    Koen
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Heb me zojuist een paar boeken gaan halen zie.

      Maar in de bib hadden ze niet echt iets over het onderhoud van de camera's en lenzen...

      Ik zit met nog 2 vraagjes.
      1) Met wat kuisen, maken jullie de lenzen proper?

      2) Welk statief is geschikt voor een D70?
      Is een Nevada 630 een goede keuze?
      Nikon D70 Kit

      Comment


      • #4
        Originally posted by Fedcup
        Heb me zojuist een paar boeken gaan halen zie.

        Maar in de bib hadden ze niet echt iets over het onderhoud van de camera's en lenzen...

        Ik zit met nog 2 vraagjes.
        1) Met wat kuisen, maken jullie de lenzen proper?

        2) Welk statief is geschikt voor een D70?
        Is een Nevada 630 een goede keuze?

        1) Ik gebruik hiervoor een antistatisch doekje, gekocht in foto winkel, vergelijkbaar met een doekje waarmee brillenglazen gekuisd worden. En bril is ook een soort lens nietwaar?

        2) De bevestiging voor een statief (de schroefdraad onderaan uw toestel) is een universele maat. Elk statief zal dus gemonteerd kunnen worden. (ik zelf gebruik een statief van 30 jaar oud, een erfenis...)
        Je zal zelf moeten kiezen of je een zwaar of een licht statief neemt.... een D70 met ietswat deftige lens kan wel wat wegen, dus neem geen al te licht statief. Ook de keuze tussen balhoofd of 3 afzonderlijke assen zal je moeten afwegen....
        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

        Comment

        Working...
        X