Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Academie voor Beeldende Kunst of Sint-Lucas Academie (Gent)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Academie voor Beeldende Kunst of Sint-Lucas Academie (Gent)

    Dag allen,

    Ik ben van plan om in september een avondopleiding fotografie te starten in Gent. Ik ben geďnteresseerd geraakt in de academies, zijnde de Sint-Lucas-Academie en de Academie voor Beeldende Kunst.

    Ik ga binnen anderhalve week naar de opendeurdagen/eindejaarstentoonstellingen. Maar ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die reeds ervaring hebben in een van deze academies? Alle info is welkom!

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Academie voor Beeldende Kunst of Sint-Lucas Academie (Gent)

    Gegroet!

    Ik vroeg me af of jij inmiddels gestart bent met een opleiding aan 1 van deze 2 academies?
    Ben ook geďnteresseerd om de avondopleiding fotokunst te volgen aan de academie in Antwerpen.
    “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

    Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

    Comment


    • #3
      Re: Academie voor Beeldende Kunst of Sint-Lucas Academie (Gent)

      Ik heb vorig jaar fotokunst gevolgd aan de academie van antwerpen... Een half jaar, ik vond er niets aan.
      Wat mij vooral tegen stak is dat er eigenlijk zo goed als geen les gegeven werd, iedereen liep maar wat binnen en buiten. Gewoonlijk werd er een documentaire ofzo getoond. Je kreeg opdrachten die je dan thuis of op een andere locatie zelf moest uitvoeren (a la: neem een foto met een groot diafragma en een klein diafragma) en de resultaten werden gezamelijk bekeken. Redelijk saai. Verder had ik de indruk dat je foto's niet abstract of raar genoeg konden zijn, dat was ook al niet aan mij besteed.
      Dit was wel een eerste jaar. Voor een echte beginner die zijn toestel niet kent, zal dit misschien wel interessant zijn. En over volgende jaren kan ik dus geen oordeel vellen.
      De docenten waren iig wel hulpvaardig genoeg.
      En het is handig dat er een doka is en een studio.
      Last edited by !Karen; 12 december 2014, 21:50.
      FLICKR PHOTOSTREAM
      Just try to comprehend that which you'll never comprehend

      Comment

      Working...
      X