Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antwerpen 360 graden en nog wat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Antwerpen 360 graden en nog wat

    Vanaf de linkeroever een 360-graden panorama gemaakt, ditmaal wel een statief gebruikt. Vervolg op een eerder geplaatst 180-graden panorama. Het originele bestand is bij een hoogte van 30cm 7,5 meter breed.
    .

    .
    Klik op de link om het bestand beeldvullend (in de hoogte...) te zien:

    (Ja, de kathedraal staat er nu helemaal op ;-)
    Have fun, Henk
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Antwerpen 360 graden en nog wat

    Onvermijdelijk dat er in zo'n 360 grafen opname enkele minder interessante delen zitten natuurlijk maar dat is het gevolg van consequent zijn.
    Knap staaltje werk en ik heb hem met veel genoegen bekeken.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Antwerpen 360 graden en nog wat

      Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
      Onvermijdelijk dat er in zo'n 360 grafen opname enkele minder interessante delen zitten natuurlijk maar dat is het gevolg van consequent zijn.
      Knap staaltje werk en ik heb hem met veel genoegen bekeken.
      Ben ik het helemaal mee eens. Eigenlijk wilde ik de Schelde in het midden hebben, met aan beide zijden een stuk van de linkeroever. Helaas is Photoshop zo eigenwijs om dat niet te doen...
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

      Comment


      • #4
        Re: Antwerpen 360 graden en nog wat

        Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
        Ben ik het helemaal mee eens. Eigenlijk wilde ik de Schelde in het midden hebben, met aan beide zijden een stuk van de linkeroever. Helaas is Photoshop zo eigenwijs om dat niet te doen...
        kan je denk ik bepalen door bij het samenzetten voor de optie handmatig te kiezen (geen paniek, je moet alleen de posities bepalen) waarbij je dus zelf de positie eerst wat kan puzzelen (zo bepaal je waar je 360 moet beginnen)?

        Comment


        • #5
          Re: Antwerpen 360 graden en nog wat

          Stefan, heb ik geprobeerd, maar lukt niet. Probleem is denk-ik dat ik méér dan 360 graden aan beelden heb, zodat PS de vrijheid denkt te hebben v.w.b. de indeling. Als ik minder dan 360 graden neem, is het opgelost... maar dan klopt de titel niet meer ;-)
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: Antwerpen 360 graden en nog wat

            Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
            Stefan, heb ik geprobeerd, maar lukt niet. Probleem is denk-ik dat ik méér dan 360 graden aan beelden heb, zodat PS de vrijheid denkt te hebben v.w.b. de indeling. Als ik minder dan 360 graden neem, is het opgelost... maar dan klopt de titel niet meer ;-)
            ik heb ook eens een panorama gemaakt die 3x 360 ging. wat ik deed was 360 maken, dan die 3x andere bestandsnaam geven, inladen en aaneen zetten. Dat gaf dan 3x dezelfde aaneengezet (was wel met de manuele optie samengezet). Dan maak je de 360° snede waar je maar wil.
            Wat mss ook helpt mop PS te '"misleiden" is de beelden hernoemen alvorens ze te importeren, waardoor deze onbewust gedwongen wordt om wat jij in het midden wil in het midden te zetten.

            Comment


            • #7
              Re: Antwerpen 360 graden en nog wat

              Ziet er gaaf uit. Met welke apparatuur heb je deze foto gemaakt. Ik heb namelijk ook interesse in het maken van dergelijke foto's?
              Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

              Comment


              • #8
                Re: Antwerpen 360 graden en nog wat

                Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
                Ziet er gaaf uit. Met welke apparatuur heb je deze foto gemaakt. Ik heb namelijk ook interesse in het maken van dergelijke foto's?
                Deze bestaat geloof-ik uit 14 normale foto's, en in Photoshop met Photomerge aaneengezet.
                Waar je dan op moet letten:
                - houd je camera horizontaal, doe je dat niet dan zul je achteraf in Photoshop alle foto's horizontaal moeten zetten
                - laat de foto's een flink stuk overlappen, een gebouw zal dan op twee foto's te zien zijn, bij de ene aan de rechterkant, bij de volgende dan aan de linkerkant, Photoshop moet overeenstemmende gedeelten vinden en die over elkaar leggen/c.q. op elkaar laten aansluiten
                - vooral aan de zijkanten van het panorama zul je zien dat je aan boven en/of onderzijde te weinig beeld hebt om een mooie rechthoekige panorama over te houden, met de laatste panorama's heb ik daarom staande foto's gemaakt, dat waren er dus meteen een stuk of dertig.....
                succes, Henk
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

                Comment


                • #9
                  Re: Antwerpen 360 graden en nog wat

                  Dank je voor de tip!
                  Is dit in Photoshop SC5 ook te doen?
                  Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                  Comment


                  • #10
                    Re: Antwerpen 360 graden en nog wat

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
                    Dank je voor de tip!
                    Is dit in Photoshop SC5 ook te doen?
                    In CS4, CS5 én CS6:
                    Bestand (File) -> Automatisch (Automate) -> Photomerge
                    Ik kies voor de optie Automatisch.
                    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                    (BD1383NL)

                    Comment

                    Working...
                    X