Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop top-foto!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop top-foto!

    Beste allen,

    Onlangs heb ik een camera besteld bij www.top-foto.de. Op het eerste zicht leek me dit een goede zaak qua prijzen en service.

    De camera is spijtig genoeg verloren gegaan en de kans dat ik mijn geld of mijn camera ooit ga zien schat ik in op ongeveer nul :-/

    Top-foto had namelijk de verkeerde naam op het pakket geplaatst. Normaal is dit geen probleem zou je denken, maar het pakket werd opgestuurd naar een bedrijf waar meer dan 1000 mensen werken en alhoewel het daar aangekomen is, wist men daar niet wat men er mee aan moest en tegen de tijd dat ik op de hoogte was van het feit dat het eigenlijk al geleverd had moeten zijn (dat wordt niet automatisch medegedeeld of zo) was het intern "verloren".

    Gepikt dus. Alhoewel ik zeer duidelijke instructies had gegeven omtrent de addressering en de naam, slaagde men er bij top-foto nog in om dit niet na te leven.

    Het enige wat ik nog kan doen is naar de politie gaan om aangifte van diefstal te doen en opnieuw bestellen.

    Ik heb uiteraard m'n leske wel geleerd: als ik nog eens iets laat opsturen, is 't wel naar mij thuis en niet meer naar een groot bedrijf, want ze pikken daar als de raven!
    En er hoeft geen betoog dat als er iemand opstuurt, dat dat niet top-foto zal zijn .

    Groeten,
    Sonara

    De topicstarter reageert niet in op mijn verzoeken de titel ietwat te nuanceren. Daarom doe ik, de moderator, dat. Door de titel kan de indruk onstaan dat TopFoto in gebreke is gebleven, terwijl de fout meer gezocht moet worden binnen het bedrijf van de vrouw van Sonara.
    Nikon D70s
    AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 G ED, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED VR
    Hier woon ik (ongeveer)

  • #2
    Dat is een spijtige zaak.
    Maar als je in een gewone fotowinkel had gekocht, voor een paar euro's meer, had je dit probleem niet gehad. En wat doe je als je beroep moet doen op de garantie? De boel naar je E-store opsturen of jet materiaal bij je lokale fotograaf binnen doen? Als die nog bestaat natuurlijk, wegens al die concurrentie met E-winkels die alleen maar in omzet geïnteresseerd zijn...

    Comment


    • #3
      Jongens, jongens, geen flame sessie tegen top-foto. Om te beginnen is het niet zomaar een webshop, maar ook een gewone winkel die ondertussen al meer dan 5 jaar bestaat en door tientallen BD-ers en niet-BD-ers gebruikt word! EN problemen met de garantie heb je trouwens ook nooit: die wordt perfect nageleefd! Dus eerst even nakijken voor je zo'n posts doet.

      Anderzijds is het spijtig dat je cam op die manier verloren gegaan is, maar ik heb altijd zoiets van stuur het gewoon naar jou thuis. En als je het naar de zaak stuurt, zorg er dan voor dat je de rechtstreekse ontvanger bent, en niet nummer 10 in de rij.
      Kun je dit niet via de verzekering regelen? Neem nog eens contact op met Top-foto, misschien kunnen zij ook nog iets doen...

      Maar om hiervoor een nieuwe account aan te maken om enkel dit te komen posten
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Dit is duidelijk niet een alleenstaant geval! Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt! Ook zogegezegt verloren was mijn levering. Gelukkig ging het over een relatief klein geldsom. (500 euro)

        Comment


        • #5
          Ligt het niet meer aan jezelf dan aan top-foto?
          En leuke collega's heb je, toch?? Er zal toch iemand voor ontvangst getekend hebben? Ewel...trek die maar aan z'n jasje zou ik zeggen....
          Sorry hoor maar van zo'n zever, zo'n slimmigheid word ik dus kribbig
          ***Canon 300D * kitlens * ...

          Comment


          • #6
            Annetje heeft gelijk; een beetje Sherlock Holmes spelen in je bedrijf zal wel helpen. En good luck om de spullen en/of je centen te recupereren.

            ColinD70
            Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen

            Comment


            • #7
              Ik snap best wel dat er voor- en tegenstanders zijn van e-winkelen en ook van top-foto.

              Als er mensen zijn die tevreden zijn over deze zaak, omdat zij er een goede service krijgen, dan hebben zij daar een goede reden toe, en zal ik de laatste zijn om hen af te raden er nog aankopen te doen.

              Over het feit wie wie doodconcurreert ga ik me zeker niet uitspreken, wat ik wel kan zeggen is dat dit voorval mij er zeker niet zal brengen om niet meer te e-shoppen, zo getraumatiseerd ben ik nu ook weer niet

              Als er mensen zijn zoals ik die slachtoffer worden van een fout, mag en moet dit zeker ook vermeld worden, dit zijn gewoon feiten. Zulke vermelding al na 1 post een flame-sessie noemen lijkt mij misschien een beetje overhaast.

              De toekomst zal uitwijzen dat ik deze account enkel en alleen zou aangemaakt hebben om dit bericht te plaatsen, maar dit is mijn bedoeling zeker niet, aangezien ik van plan ben om hier constructief mee te posten als ik mijn camera in handen heb.

              Op de manier waarop ik mijn bestelling heb geplaatst kan niks aangemerkt worden, foute naam is foute naam, mijn schuld niet, punt. De foutmarge wordt inderdaad kleiner als je het naar je thuisadres laat sturen, wat ik in de toekomst zeker zal doen, maar spijtig genoeg is het te laat. Ik kan niet anders dan het gevoel hebben dat ik er weinig schuld aan heb.

              Ik zal op deze zaak ook niet verder in gaan, want dan komen we inderdaad snel in het straatje waar je voor vreest, CooMa!
              Ik hoop alleen maar dat we d'er allemaal iets van hebben kunnen leren, het meest van alles ik denk ik!
              Nikon D70s
              AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 G ED, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED VR
              Hier woon ik (ongeveer)

              Comment


              • #8
                verhelder mij eens....
                er stond de verkeerde naam op het pakje....(t.a.v. verkeerd of het 't bedrijf..?)
                werk jij in dat bedrijf...?

                Comment


                • #9
                  Op zich is e-shoppen niet gevaarlijker dan shoppen in een gewone winkel. Bij sommige winkels gaat ook wel eens wat fout. En sommigen zijn minder betrouwbaar dan anderen. Voor e-shops kan je vaak nog eerst een heleboel meningen/ervaringen van anderen lezen voor je besluit een aankoop te doen.

                  Dit gezegd zijnde... Mijn ervaringen met Top Foto zijn altijd al goed geweest. Ik zal in de toekomst zeker nog kopen.

                  Sonara heeft wel gelijk dat er wel eens foutjes sluipen in de spelling van de naam bij bestellingen bij Top Foto; dat was bij mijn laatste bestelling ook het geval. Maar dat mag geen reden zijn waarom een pakketje "verloren" gaat binnen een bedrijf van 1000 mensen. Zelfs als er 5 spellingsfouten in je naam staan, moeten ze je nog weten te vinden via het interne telefoon boek...

                  Heb je de bestelling met credit card gedaan Sonara? In dat geval, kan je namelijk een schade claim indienen bij de credit card maatschappij. Heb zelf goeie ervaringen met AMEX in een gelijkaardig geval als het jouwe. Bestelling uit de New York die volgens de handelaar verstuurd was en na 6 maanden nog niet aangekomen was; klacht ingediend bij AMEX en 3 dagen later had ik mijn geld al terug gekregen (750 EUR!).

                  Goeie raad: als je besluit te kopen op het internet, betaal dan of bij levering of via credit card...


                  Groeten, Kris.
                  My work: VICTORIE.com

                  Comment


                  • #10
                    Annetje heeft zeker gelijk, hoor!

                    Behalve misschien dat de oorzaak bij mij zou liggen, aangezien ik al Sherlockje gespeeld heb tegen de dood op en de interne auditor er zich zelfs mee bezig aan het houden is. Spoorloos. Ik heb echt gedaan wat ik kon, zelfs mensen aan de lijn gehad die het pakket in hun handen hebben gehad en vanaf een bepaald punt stopt het. Dus beweren dat het mijn schuld is dat ik mijn pakket niet heb had ik zelf een week geleden nog gedaan, maar na 50 interne e-mails, 15 telefoontjes naar verantwoordlijken en een bedrijfs-wijde email, faxen naar Taxipost en ook nog wat phone calls naar Duitsland denk ik toch dat ik gedaan heb wat ik kon. Behalve toveren.

                    Maar uiteraard heeft iemand van het bedrijf het gepikt, en dat kan je bezwaarlijk aan de verzender toeschrijven. Dat weet ik wel. Dat doe ik ook niet. Het probleem is er wel ontstaan, en dat frustreert mij wel een beetje. Als die gewoon dat éne kleine foutje niet had gemaakt dan waren de gevolgen zo groot niet.

                    De enige waar ik dan ook klacht ga (en kan, denk ik) tegen indienen is tegen onbekenden, zijnde de Pikker van het Pak. En dat is, tot mijn grote spijt, een collega van mijn vrouw.
                    Nikon D70s
                    AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 G ED, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED VR
                    Hier woon ik (ongeveer)

                    Comment


                    • #11
                      Nog even een message voor lks712, misschien was ik niet duidelijk genoeg in m'n omschrijving.

                      Het adres van de firma was correct. De naam van de persoon waarvoor het bestemd was, was mijn vrouw. Zij werkt daar. Ik werk daar niet en heb niets met dat bedrijf te maken.

                      De verzender heeft daar per abuis MIJN naam gezet. Mij kennen ze daar op 't werk van mijn vrouw natuurlijk niet, en dat is de reden waarom mijn vrouw na een week vragen aan de receptie ("hebben jullie een pakje voor mij?") steevast "nee, sorry" kreeg. Daardoor ging er tijd verloren.
                      Ondertussen werd het pakje wel van de ene dienst naar de andere gestuurd tot het op miraculeuze wijze "verdween".

                      Je ziet dat dit een moeilijke situatie is: wie kan je verantwoordelijk stellen? Volgens mij enkel de échte dief, de verzender was er onrechtstreeks wel de aanleiding toe...

                      Spijtig genoeg heb ik betaald met een internationale overschrijving, niet met creditcard, dus ik ben m'n geld wel kwijt denk ik.

                      Anyway, voor de geïnteresseerden:

                      Ik was van plan om een Canon PowerShot S1 IS te kopen. Dit is dan mijn eerste digitale camera en ik vind dit toch al een leuk toestel om er eens mee in te stappen. Misschien wat later dan ik oorspronkelijk had gepland, maar tsja het weer zit niet echt mee deze maand dus ik heb er nog niet veel zonde van gemaakt!

                      Ik ga die in de loop van de maand toch terug bestellen en dan hoop ik in dit forum toch leuker nieuws te mogen brengen dan dit spijtige voorval!

                      In ieder geval, iedereen alvast bedankt voor de vele reacties op zulke korte tijd, hopelijk is niemand al te hard afgeschrikt door mijn bericht, maar zijn de do's en don'ts onthouden .
                      Nikon D70s
                      AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 G ED, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED VR
                      Hier woon ik (ongeveer)

                      Comment


                      • #12
                        De verzender heeft daar per abuis MIJN naam gezet. Mij kennen ze daar op 't werk van mijn vrouw natuurlijk niet, en dat is de reden waarom mijn vrouw na een week vragen aan de receptie ("hebben jullie een pakje voor mij?") steevast "nee, sorry" kreeg. Daardoor ging er tijd verloren.
                        je krijgt toch 'n bevestiging van topfoto naar welk adres het verstuurd word met de door jou vermelde gegevens...?
                        heb je wel degelijk t.a.v. de naam van je vrouw opgegeven...?

                        Comment


                        • #13
                          w00ha,

                          Inderdaad, op de bevestigings- e-mail van hen staat haar naam zwart op wit, op het pakket mijn naam. Ik ben er dus zeker van dat ik de juiste gegevens heb ingevoerd. En daar sta je dan, hé. Zonder geld en zonder toestel.
                          Nikon D70s
                          AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 G ED, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED VR
                          Hier woon ik (ongeveer)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Sonara
                            w00ha,

                            Inderdaad, op de bevestigings- e-mail van hen staat haar naam zwart op wit, op het pakket mijn naam. Ik ben er dus zeker van dat ik de juiste gegevens heb ingevoerd. En daar sta je dan, hé. Zonder geld en zonder toestel.
                            dan is topfoto imo dik in de fout gegaan....

                            en heeft je vrouw ook prachtige collega's...

                            Comment


                            • #15
                              Maar waarom stuur je een pakje met een digitaal fototoestel naar een groot bedrijf???
                              Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken mijn zendingen naar Ford te sturen??? (Waar ik werkte) Alle pakjes naar mijn thuis... Jamaar, niemand thuis? Niet erg. DHL en anderen verzenders laten een bericht achter en komen desnoods terug of je kan 't zelf afhalen.
                              Maar een pakje sturen naar een bedrijf is toch om moeilijkheden vragen.
                              Overal zitten oneerlijke mensen dat heb ik op de 26 jaar dat ik bij Ford gewerkt heb dikwijls meegemaakt.
                              Een zeer spijtige zaak natuurlijk. Hopelijk komt 't nog in orde voor jou.

                              Comment

                              Working...
                              X