Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben benieuwd...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik ben benieuwd...

    naar de mogelijke thema's voor Juni...
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Ik ben benieuwd...

    Ik citeer mezelf uit deze topic: http://forum.belgiumdigital.com/f13/...-a-486339.html

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC
    ...
    Dit is meteen de laatste kans om zelf een onderwerp te kiezen voor de zomerreces. Niet dat er geen opdracht is voor de maanden juni+juli, maar die opdracht heb ik zelf al in gedachten...
    Die juni-juli Challenge is intussen opgezet; hopelijk wordt-ie automatisch actief per 1 juni, want het is een 'specialleke' in die zin dat er twee maanden worden samengevoegd, dat het thema bekend is vanaf 1 juni, en foto's gemaakt vanaf 1 juNi kunnen meedingen, maar dat er pas kan opgeladen worden vanaf 1 juLi.
    Mocht de Challenge niet meteen zichtbaar worden, dan zal ik hier het thema bekend maken en de Challenge proberen op te starten vanaf 1 juli. Maar ik blijf hopen dat ik een en ander goed heb ingesteld...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Ik ben benieuwd...

      Leuk zou ook zijn, mochten de foto's enkel zichtbaar worden nadat de inzenddatum werd afgesloten. Geeft meer kans naar eigen creatief denken. Geen pottenkijkers
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Ik ben benieuwd...

        Ik besef dat wel, Wim, maar da's een serieuze omwenteling, die niet op 1-2-3 kan verwezenlijkt worden. Een iets simpeler verandering: scoren kan niet vóór alle inzendingen binnen zijn en de inzendingsperiode afgesloten is. Dan zou je de beoordelaars horen, vrees ik! Dus evenmin haalbaar.
        Voorlopig -denk ik- blijft alles wat het is, met dien verstande dat er vanaf mei (eindelijk opnieuw!) een prijs voorzien wordt voor de winnaar.
        Ik probeer ook altijd thema's naar voren te schuiven die zowel met een P&S als met een dSLR, of met een breedhoek evengoed als met een macrolens kunnen gemaakt worden.
        Wat ook zeker blijft: de BD-Challenge is een fotowedstrijd, geen fotobewerkingswedstrijd. Zo heb ik deze maand toevallig eentje moeten verwijderen dat teveel bewerkt was, en heb ik vorige maand nog privé een discussie gevoerd met iemand die weigerde om een foto in te dienen zonder copyright-symbool (en zonder bewerking als kader, enz.)
        't Is ook altijd wat.
        Ik ben aan vakantie toe.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Ik ben benieuwd...

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Zo heb ik deze maand toevallig eentje moeten verwijderen dat teveel bewerkt was, en heb ik vorige maand nog privé een discussie gevoerd met iemand die weigerde om een foto in te dienen zonder copyright-symbool (en zonder bewerking als kader, enz.)
          't Is ook altijd wat.
          Ik ben aan vakantie toe.
          op je strepen staan als jury he ;-)
          Vooral dat tweede, de regels zijn toch duidelijk uitgeschreven (als hij/zij ze leest natuurlijk), als dat niet naar zijn/haar zin is moet hij/zij gewoon niet deelnemen he.

          Comment


          • #6
            Re: Ik ben benieuwd...

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
            op je strepen staan als jury he ;-)
            Vooral dat tweede, de regels zijn toch duidelijk uitgeschreven (als hij/zij ze leest natuurlijk), als dat niet naar zijn/haar zin is moet hij/zij gewoon niet deelnemen he.
            Yep, dat is niet eens een discussie waard. De regels zijn er. Staat het je niet aan, dan maar geen foto insturen he.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Ik ben benieuwd...

              allé, ik ben er mee WEG
              leuk thema Les dat heel ruim genomen kan worden en dus hopelijk veel inzendingen brengt
              mar ja dat bezorg me wel weer extra werk om de overblijvers op het laatste van een commentaar te voorzien
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: Ik ben benieuwd...

                Met zo'n thema kan je inderdaad verschillende kanten uit.
                Weg als in straat, baan...
                Of iets dat er vroeger was, maar nu niet meer (dat is wat moeilijker, dan moet je op de foto wel kunnen zien dat er iets geweest is), en "we zijn weg", iemand die (op reis) vertrekt... (+ nog een heleboel andere mogelijkheden).

                We hebben in ieder geval tijd genoeg om er eerst over na te denken, al heb ik nu al wel een paar ideeën, het enige probleem is om die zo goed mogelijk uit te werken om er iets origineels van te maken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Ik ben benieuwd...

                  Omdat ikzelf toch niet mag deelnemen, hierbij mijn bijdrage. De foto is van vorig jaar, dus om die reden alleen al niet geldig:

                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X