Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Back to the essence

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Back to the essence

    Recent weer terug naar de essentie van fotografie gegaan. Een werkelijk schitterende Leica M3 over kunnen nemen. Omdat ik het creatieve proces helemaal in eigen hand wilde houden, heb ik een donkere kamer ingericht. Ik ontwikkel mijn Tri-X films nu zelf. En druk alles af in mijn donkere kelder. Delen met vrienden gaat op de ouderwetse manier. Aan de keukemtafel dus. Met een verhaal erbij. Niks "Like" of "share".

    Zou het leuk vinden om met collega analoog fanaten eens wat technische info uit te wisselen. Ondanks dat dit forum de naam Digital draagt...

  • #2
    Re: Back to the essence

    Helaas (??) vorig jaar na meer dan 40 jaar analoge fotografie al mijn spullen verkocht.
    Waarom je dit de "essentie van fotografie" noemt ontgaat me wel.
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Back to the essence

      Moderator Note: Verplaatst van Fotobewerking (dat vandaag de dag zeker digitaal is) naar Algemeen. Je vindt hier wel meer soortgenoten met een heimwee naar analoog, net zoals je bij muziekfanaten liefhebbers van vinyl vindt.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Back to the essence

        heimwee?

        analoogfotoforum.nl

        zitten ook een hele hoop belgen op hoor. En ja, we delen de prints ook digitaal
        Zelfs hybride is OK.

        Tot daar!!

        Tom

        PS: ik begrijp wel dat je het "back to the essence" noemt
        Hoewel ik ook zeker een voorstander ben van de digitale revolutie!!
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: Back to the essence

          Begrijp het ook maar al te goed. Voor mij is dit echter puur hobby en van ontwikkelen ken ik niet meer dan het adres van mijn labo.

          Heb net gemerkt dat ze me van analoogfotoforum afgekegeld hebben omdat ik niet genoeg inlog. Nu ja, dan ga ik ook niet meer terug als ze zo onvriendelijk zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Back to the essence

            Er is idd een "opkuisactie" geweest, als ik me niet vergis alle niet actieve leden (6 maand niet ingelogd, wil niet zeggen dat je intussen niet meeleest als "gast") zijn verwijderd. Dit om overzicht te bewaren en een idee te hebben van het aantal "actieve" leden. Laat dit je zeker niet tegenhouden om er opnieuw een account aan te maken!!! (en iets meer in te loggen ;-))
            Ontwikkelen is bijna even makkelijk als de auto nemen en je filmpje binnen doen. Als je extra uitleg wil stuur maar een berichtje

            Tom
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: Back to the essence

              Dit om overzicht te bewaren en een idee te hebben van het aantal "actieve" leden.
              Sorry, dit is klinklare onzin. Inloggen != actief zijn. En actief zijn is dan nog niet hetzelfde als "nuttig actief" zijn. Als je bij elke gepostte foto schrijft dat het goed is ben je misschien wel ingelogd, je bent zelfs actief maar of er iemand beter van wordt is een andere vraag. Ga me niet terug inschrijven, gebeurt trouwens vrij weinig en voor het minste zitten ze daar op hun paard. Ze hadden minstens een mailtje kunnen sturen, al was het maar uit beleefdheid.

              Ontwikkelen is bijna even makkelijk als de auto nemen en je filmpje binnen doen.
              En met de huidige prijzen van brandstof bijna goedkoper ook. Iemand heeft het me vorig jaar uitgelegd, met demo etc. Heb ondertussen zelfs de spullen (bekers, tank, thermometer, klemmen, flessen) en chemie staan. Maar z&w is niet mijn ding, geef mij maar dia. Zal er wel eens van komen, als ik 5 minuten tijd heb.

              Comment


              • #8
                Re: Back to the essence

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Sorry, dit is klinklare onzin. Inloggen != actief zijn.
                Tja, je moet ergens de grens leggen he. Het is niet mijn forum. Wat ik wel weet is dat als je niet inlogt, je onmogelijk actief kan zijn. (al is het maar om zoals zovelen "goed" te zeggen.)
                Qua drukte valt het nogal mee, pakken meer dan apug-nederlandstalig.

                En ja, zwart-wit ontwikkelen is makkelijk, kleur is te doen maar een pak kritischer en dia, daar heb ik eigenlijk geen idee van. Je zal eens 5 minuten tijd moeten maken en dan nog eens 5 minuten om het mij ook uit te leggen

                Tom
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #9
                  Re: Back to the essence

                  bij de titel van deze topic moest ik aan mijn rommelmarktbezoek van afgelopen zondag denken



                  bovenste rij:agfa-clack,-?-,agfa-isola,prontor-s,agfa-compor(?),kodak-folding brownie
                  onderste rij:kodak-brownie 127,grace,kodak-brownie,tilmov,bilora,kodak-brownie mod D,-?-
                  Last edited by yves wouters; 27 mei 2014, 19:57.
                  digitaal impressionist

                  Comment


                  • #10
                    Re: Back to the essence

                    Mooie set, zo'n Agfa Clack was mijn eerste toestel

                    Laatste aanwinst:

                    Comment


                    • #11
                      Re: Back to the essence

                      Nice,

                      Zie ook draadje hier:
                      Forum voor aankondigingen over -voor de fotograaf interessante- evenementen. Festiviteiten, luchtshows, musea en cultuur etc. Voor 'Shooting-Day informatie', gelieve het daartoe bestemde forum te gebruiken.


                      Al mijn werken zijn analoog :-)
                      Opnamen met een zgn. Texas Leica :-)

                      YMMV

                      Vraag maar raak mbt. analoog (Zw/W). Ben hierom wereldberoemd in Belgie :-p
                      Last edited by Nerdifant; 27 mei 2014, 21:27.
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Back to the essence

                        imho heeft analoog of digitaal niets met de "essentie" van fotografie te maken.

                        Of je een gedicht schrijft met een ganzenveer of met een digitale tekstverwerker ....
                        Last edited by jr52; 27 mei 2014, 22:42.
                        "Just do it !"

                        http://jr52.be/index.html

                        Comment


                        • #13
                          Re: Back to the essence

                          Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                          imho heeft analoog of digitaal niets met de "essentie" van fotografie te maken.

                          Of je een gedicht schrijft met een ganzenveer of met een digitale tekstverwerker ....
                          Heeft er meer mee te maken of je je gedicht door de autocorrectie van je tekstverwerker laat schrijven

                          Opnamen met een zgn. Texas Leica :-)
                          Ook mooi toestel. Gebruik je de 6x7 of 6x9? Heb zelf een voorkeur voor 6x9.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Back to the essence

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Ook mooi toestel. Gebruik je de 6x7 of 6x9? Heb zelf een voorkeur voor 6x9.
                            Een Fuji GSW690III (6x9) dus.

                            :-)
                            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Back to the essence

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                              Ben hierom wereldberoemd in Belgie :-p


                              is dat enkel nederlandstalig of ook franstalig belgie???

                              Nu eerst nog communie van de oudste voor te bereiden maar dan weer meer doka tijd, ik zal je tegen dan wat vragen sturen, en ik hoop eindelijk eens in hasselt te raken.
                              Tom
                              De gustibus et coloribus non est disputandum
                              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                              Comment

                              Working...
                              X