Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raad gevraagd verkoop 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • raad gevraagd verkoop 50D

    heeft er iemand soms een gedacht welke normale prijs ik zou vragen voor de verkoop van mijn canon 50D ,hoe bereken je zoiets ,hij is van september 2010 en heeft 30700 kliks ,nieuwprijs was 899 € ,wat zou een faire prijs zijn ?
    dank voor jullie hulp

  • #2
    Re: raad gevraagd verkoop 50D

    Als je rekend op een levensduur van 10 jaar dan schrijf je af a rato per 10% per jaar dus kom je uit op 500 euro reele waarde.
    Maar ik zie dat de marktprijs een stuk lager zit op ebay, daar vind je gelijkaardige al vanaf 350 euro tot 450 euro marktwaarde.

    Comment


    • #3
      Re: raad gevraagd verkoop 50D

      dank voor jou reactie ,nu heb ik toch al een idee hoe ik dat moet bereken

      Comment


      • #4
        Re: raad gevraagd verkoop 50D

        Eigenlijk is het gemakkelijk, als je teveel vraagt, dan zal je weinig reactie krijgen.
        In dat geval zal je de vraagprijs moeten laten zakken als je die camera toch wil verkopen.

        Hou er rekening mee dat er ondertussen al twee nieuwere generaties zijn van die 50/60/70 reeks, dat zorgt er ook voor dat de verkoopprijs een flink stuk lager zal liggen.
        Als je een camera verkoopt terwijl de opvolger er nog maar net is, dan ligt de prijs wat hoger, maar als er ondertussen al een tweede opvolger op de markt is, dan is er niet veel vraag meer naar het "oude" model.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: raad gevraagd verkoop 50D

          Ebay geeft goede indicatie. Je kijkt eerst naar de "nu kopen" objecten, dat geeft eerste indicatie, vervolgens kijk je vooral naar de geveilde 50D's, en volg er een paar om te zien aan welke prijzen ze effectief verkocht worden. Dat laatste geeft de beste indicatie. Je kijkt best ook eens op Ebay.de en Ebay.co.uk omdat om een of andere niet begrijpbare reden het aanbod daar toch groter is dan op Ebay.be, zelfs al kruis je optie "Europa" aan. Bijna al mijn Ebay aankopen gaan via de Duitse of Engelse site. De 50D gaat inderdaad niet zo duur. Gezien de zeer degelijke body, en de iets lagere prijs, misschien wel een ideaal backuptoestel om te houden?
          | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

          Comment


          • #6
            Re: raad gevraagd verkoop 50D

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Eigenlijk is het gemakkelijk, als je teveel vraagt, dan zal je weinig reactie krijgen.
            In dat geval zal je de vraagprijs moeten laten zakken als je die camera toch wil verkopen.

            Hou er rekening mee dat er ondertussen al twee nieuwere generaties zijn van die 50/60/70 reeks, dat zorgt er ook voor dat de verkoopprijs een flink stuk lager zal liggen.
            Als je een camera verkoopt terwijl de opvolger er nog maar net is, dan ligt de prijs wat hoger, maar als er ondertussen al een tweede opvolger op de markt is, dan is er niet veel vraag meer naar het "oude" model.
            dank Bart voor de informatie ,

            Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
            Ebay geeft goede indicatie. Je kijkt eerst naar de "nu kopen" objecten, dat geeft eerste indicatie, vervolgens kijk je vooral naar de geveilde 50D's, en volg er een paar om te zien aan welke prijzen ze effectief verkocht worden. Dat laatste geeft de beste indicatie. Je kijkt best ook eens op Ebay.de en Ebay.co.uk omdat om een of andere niet begrijpbare reden het aanbod daar toch groter is dan op Ebay.be, zelfs al kruis je optie "Europa" aan. Bijna al mijn Ebay aankopen gaan via de Duitse of Engelse site. De 50D gaat inderdaad niet zo duur. Gezien de zeer degelijke body, en de iets lagere prijs, misschien wel een ideaal backuptoestel om te houden?
            als back-up zal ik hem niet houden daar ik er al 2 heb (5DII en 60D) maar zal ens deze weg volgen dat jij mij hier aangeeft
            allen bedankt voor de hulp

            Comment

            Working...
            X