Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werken als Freelance fotograaf ? Info a.u.b. ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Werken als Freelance fotograaf ? Info a.u.b. ?

    Hallo,

    Ik heb de kans om voor een tijdschrift als freelance fotograaf te werken. Maar omdat ik absoluut geen ervaring heb met de prijzen of manier waarop hierbij dan gewerkt zou worden?
    Wat de hangbare prijzen zijn per foto? per opdracht ?
    waar moet ik op letten bij het al dan niet aangaan van die overeenkomst ?

    Als er iemand is die mij hier meer info over kan bezorgen ? Of websites waar ik info kan vinden hierover?

    Alvast bedankt
    Trooper
    Proud owner of a Nikon D70 !!

  • #2
    Toevallig weet ik dat de nederlandse fotografenfederatie elk jaar een lijst met richtprijzen uitgeeft, kweet niet of het ook op jou van toepassing is, maar misschien heb je er iets aan... Heb er zelf geen ervaring mee...

    http://www.fotografenfederatie.nl/ en dan onder richtprijzen...

    Vorbar
    Canon EOS 300D | EF-S 18-55mm | EF 90-300mm USM | 50mm f1.8

    Comment


    • #3
      Hallo, je kan je best lid maken van Sofam (belgie) dat is als Sabam voor de muziek het kost je 125 € eenmalig te betalen dan krijg je om de 4 maanden geloof ik een tijdschrift met wat artikels over fototoestellen beurzen en ook de boetes die werden uitbetaald aan de eigenaars van een foto die zonder toestemming werd gedrukt als je een foto wil verkopen berekenen (aantal bijlagen dat er word gedrukt van een foto) zij uit en contacteren die firma die je foto wil zij rekenen 21% aan voor onkosten de rest gaat naar jou
      ook krijg je telkens ieder jaar een boekje daar staan de prijzen in voor foto's ,voor mensen die met film werken ik bedoel dan op tv voor de uitzendprijzen enz..
      kijk gerust eens op internet bij Sofam
      groeten Eagle 901

      Comment


      • #4
        A ik vergat nog iets als je lid wordt komt iedere laatste vrijdag van de maand het bestuur bijeen om alles goed te keuren als dit gebeurt is krijg je dan een map met een hoop vb van contracten hoe ze er uit moeten zien voor vb een fotomodel een huwelijk op straat als je iemand wil fotograferen met een bepaaldt doel (deze heb ik altijd bij op zak )en ook een boek met de rechten en plichten van de fotograaf
        voila ik hoop dat je een beetje verder bent gekomen
        groeten Eagle 901

        Comment


        • #5
          De prijzen in het boekje van SOFAM zijn de prijzen die we allemaal graag zouden verdienen. Persoonlijk ben ik ervan overtuigt dat de prijzen van SOFAM zeer idealistisch zijn en verre van realistisch. De uitgevers geven zeker nooit de prijs die Sofam voorop steld. Het kan een indikatie zijn voor een vraag prijs. Ik denk als je zegt dat je de prijzen van Sofam wilt je kans loopt dat ze je niet aannemen.
          Overweeg dus. Zie zeker dat je er aan uit kunt. Laat in elk geval je verplaatsingen betalen. En ga niet onder de 20€cent (8Bfr)/km. 30€cent/km lijkt me normaler. Zie dat je er een normaal zelfstandigen loon meeverdient. Ga dus zeker niet onder de 20€/uur. Maar of je er ook de tijd om naar en van de opdracht te gaan kan voor rekenen is nog een ander paar mouwen. Kranten betalen tussen de 20 a 30€ per foto. afhankelijk of ze hem afdrukken Z/W of kleur, regionaal of nationaal. Op de front kan de prijsflink oplopen en zeker alsde foto boven de plooi staat. Misschien wel tot 300€ als hij in kleur is. Maar hoe dikwijls lever je zo een foto.

          Comment


          • #6
            ik hoop dat je je diploma hebt

            in eerdere topics leek da nogal important
            some toys 4 big boys
            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

            Comment


            • #7
              Hallo,

              Alvast bedankt voor de informatie. Ik ga direct eens gaan rondsurfen met de tips die ik hier gekregen heb. Dit weekend doe ik een soort proef fotoshoot en dan onderhandellen we volgende week verder.

              Alvast bedankt
              Proud owner of a Nikon D70 !!

              Comment


              • #8
                no comment
                Last edited by LucRoymans; 11 januari 2009, 15:12.

                Comment

                Working...
                X