Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewaren foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bewaren foto's

    dag iedereen,

    ik zoek hoe je best foto's kan bewaren, geen digitale bestanden.Als je online ingeeft krijg je meestal over digitale bestanden en auteursrechten.

    Maar ik heb het over fysieke foto's (vergrotingen): in een harde map vermoed ik, maar ik zou precies ook iets tussen de foto's willen om ze extra te beschermen.
    Gebruik je dan best zijdepapier of is er een andere, betere optie?

    alvast bedankt!! mvg Katia.

  • #2
    Re: Bewaren foto's

    Zolang de foto's niet over elkaar wrijven kan je ze probleemloos op elkaar leggen zonder er iets tussen te steken.
    Leg ze niet omgekeerd (geen voorkant tegen voorkant) want dat kan wel voor problemen zorgen.
    Dat is ook de voornaamste reden waarom er in albums tussenbladen zitten, maar als je de foto's in een map opbergt, dan is dat dus geen probleem, want dan zitten de voorkanten niet tegen elkaar.

    Je kan mappen kopen in verschillende formaten (hard karton, zodat de foto's niet vervormen).
    Hou afdrukken van hetzelfde formaat bij elkaar, want als je er een paar kleinere tussen legt, dan vervormen de foto's wel (de kleinste afdrukken bovenaan leggen kan ook wel helpen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Bewaren foto's

      Als het al afgedrukte foto's zijn dan gebruik je gewoon de bestaande albums-boeken.
      Wanneer je digitale foto's hebt dan kan je daar een fotoalbum mee samenstellen die je als boek (album)kan laten afdrukken.
      Dat is veel makkelijker en mooier dan dat je losse foto's in een boekje plakt.

      Comment


      • #4
        Re: Bewaren foto's

        bedankt voor de tips!!

        het is niet bedoeld om in albums te stoppen, worden het nogal grote boeken... gaat over 30x40 en verschillende onderwerpen.

        Comment


        • #5
          Re: Bewaren foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Als het al afgedrukte foto's zijn dan gebruik je gewoon de bestaande albums-boeken.
          Wanneer je digitale foto's hebt dan kan je daar een fotoalbum mee samenstellen die je als boek (album)kan laten afdrukken.
          Dat is veel makkelijker en mooier dan dat je losse foto's in een boekje plakt.
          mee eens.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Bewaren foto's

            Of je plakt ze in een album of je kan je kan ze ook bewaren in een mooi kartonnen doosje van vb 40 x30met zoals je zegt met zijde papier ertussen voor de zekerheid.
            Ik zou et wel geen honderden op elkaar stapelen .
            Mvg john
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

            Comment


            • #7
              Re: Bewaren foto's

              bedankt nogmaals, ik ga de tips zeker toepassen.

              dat mooie doosje spreekt me zeker aan, moet ik wel nog één vinden of maken.
              Waarschijnlijk in de toekomst wel toepassen, nu start ik alvast met een harde kaft zodat de foto's in de tussentijd toch al beschermd worden.

              Comment


              • #8
                Re: Bewaren foto's

                als je dan toch voor doosjes zou gaan zorg dan dat ze van zuurvrij karton zijn gemaakt. Het verlengd de levensduur van je afdrukken aanzienlijk. (alhoewel je dat zelf waarschijnlijk niet meer gaat meemaken)
                Ook in kaften kan je voor zuurvrij gaan. Bij mij zitten ze in een grote bak in kaften maar of die zuurvrij zijn durf ik niet te zeggen. Alleszins je foto's niet in plastic verpakken.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Bewaren foto's

                  Ik weet niet hoe zoiets heet, maar van die harde grote mappen waar "kunst-studenten" hun tekeningen/schilderijen in bewaren?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bewaren foto's

                    Voor het LANG bewaren van foto's moet je zien dat je echt zuurVRIJ papier en karton hebt (museum kwaliteit) "gewoon" zuurvrij papier is gebufferd papier en eens die buffer is uitgewerkt (een jaar of 5) dan helpt het natuurlijk niet veel meer dat "zuurvrij"

                    En opletten voor vocht!!

                    Tom
                    De gustibus et coloribus non est disputandum
                    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bewaren foto's

                      bedankt nog voor de zuurvrije tip!!

                      die map die kunst-studenten gebruiken was ik over aan het denken; hier eens in de tekenshop informeren!

                      thnx again!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bewaren foto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door katja13 Bekijk bericht
                        bedankt nog voor de zuurvrije tip!!

                        die map die kunst-studenten gebruiken was ik over aan het denken; hier eens in de tekenshop informeren!

                        thnx again!!
                        Die mappen verkopen ze ook in de Makro, ze hebben daar verschillende formaten (daar heb ik er toch al een paar gekocht).
                        In winkels waar ze tekenmateriaal verkopen hebben ze die waarschijnlijk ook.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bewaren foto's

                          Kalkpapier, zo'n papier da je licht kunt doorzien maar toch op tekenen, kan dit ook in plaats van zijdepapier?
                          Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bewaren foto's

                            Ik denk dat kalkpapier vrij hard is, en dat dat misschien op zich al voor beschadiging van de foto's kan zorgen, zeker als het per ongeluk wat gekreukt is, en dat het dan tussen een stapeltje foto's zit.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bewaren foto's

                              Ik steek er gewoon printpapier tussen. Dat wordt ook aangeraden om bijvoorbeeld tussen foto's te steken die nog niet lang geprint zijn. En dan in een kartonnen map voor vervoer of in een doos voor bewaring. Werkt prima.
                              ______
                              www.vue.photo

                              Comment

                              Working...
                              X