Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD cursus Fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BD cursus Fotobewerking

    Zou het niet mogelijk zijn om via BD een cursus fotobewerking te organizeren (ik vind nergens hier avondlessen voor).

    Daarmee bedoel ik, hoe maak ik van mijn foto die uit de camera komt (RAW of JPG), een foto die echt uitspringt qua kleuren en scherpte enz...

    Hiermee bedoel ik niet van een slechte foto een goede maken, maar gewoon je foto's dat extras te geven waardoor ze eruit springen.

    Ik zie hier toch regelmatig foto's die de WoW factor hebben.
    Waarschijnlijk werden deze goed ge-preprocessed.

    Wie heeft hier belangstelling voor ?
    Wie durft dit op zich nemen ?
    Voor mij zou het geen probleem zijn om voor deze cursus te betalen.
    Kunnen we misschien een ECHTE PRO op dit gebied inhuren ?

    Thks Plette
    www.wildlifepixs.com

  • #2
    Dat vind ik een prima idee !!!
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

    Comment


    • #3
      Count me in (mits op een aardige tijd en niet al te ver van NL vandaan)
      www.lowspark.nl

      Comment


      • #4
        Pracht idee en er is veel vraag naar...
        Ik geef al jaren Workshops fotobewerking en deze zijn ieder jaar volzet.
        De meeste mensen hebben nu een digitale camera (vijf jaar geleden waren we nog met enkelen...) en die mensen willen nu ook meer weten van digitale fotobewerking.
        Ze willen meestal niet een langdurige cursus van twee jaar, maar snel op bv zes zaterdagen wegwijs worden in PS.

        Het enige probleem is altijd een lokaal vinden met 15 computers, beamer enz...
        BD zou eventueel zoiets kunnen op poten zetten... is nogal naar boven gekomen.

        Comment


        • #5
          Mic, wij hebben hier op het werk een aantal leslokalen met meer dan 15 pc's en beamer. Die worden ook verhuurd als ergeen cursussen gegeven worden. Ik zal eens informeren voor de prijs...

          Comment


          • #6
            Heb ook grote interesse om eens een workflow van enkele ervaren fotografen te overlopen.

            Niet: cursus photoshop (wat is een layer...)

            Wel: hoe een goede na-verwerking doen van een digitale foto (verscherpen, levels aanpassen, contrast, zw-omzetting...) om een schitterend plaatje te krijgen, voor personen die al goede ervaring hebben met photoshop. -> schrijf me dan al maar in
            Panoramix

            Comment


            • #7
              Mic, ik heb je een mailtje gestuurd op je msn adres met de info over onze leslokalen...

              Comment


              • #8
                idd, ik krijg dagelijks mailtjes van BDers die bij mij een Workshop reeks PS willen komen volgen...
                Maar deze zijn allen ingericht door computerclubs in het Limburgse. Deze clubs "huren" mij in om deze cursus te komen geven.
                Zij zorgen voor de administratie en klaslokalen, ik geef alleen de Workshops...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by iO
                  Mic, ik heb je een mailtje gestuurd op je msn adres met de info over onze leslokalen...
                  Dat zal niet helpen.. Die post lees ik nooit. (MSN gebruik ik zelden)
                  Stuur via BD naar m'n e-mailadres. (Ik heb er drie)
                  of naar mic at micdigital.be

                  Comment


                  • #10
                    Mic, ik krijg een fout op je msn adres... Waar moet ik de gegevens naar sturen ?

                    Comment


                    • #11
                      Ben ook heel erg geïnteresseerd!
                      Zowel in de verbetering van de foto zoals Panoramix aanhaalde,
                      als in een creatieve workshop à la Nina!

                      Comment


                      • #12
                        Gegevens zijn verstuurd ...
                        Is wel duur heb ik gezien, dus waarschijnlijk niet echt iets voor ons...

                        Comment


                        • #13
                          Hoi!

                          Ik wil ook heel graag meedoen!

                          Indien we voldoende pc's hebben moet het niet noodzakelijk een klaslokaal zijn. Elk lokaal met internetverbinding is goed, en hebben we internet eigenlijk nodig?
                          Ik heb bijvoorbeeld mijn eigen laptop en nog een reserve pc thuis die al zouden kunnen dienen.

                          Ik zou evt. in mijn school ook eens kunnen vragen voor een lokaal.
                          Geen idee of ze zoiets verhuren in onze school maar een nee heb ik, ja kan ik krijgen .
                          Als ik het moet vragen, laat dan maar wat weten.

                          Groetjes!

                          Loes

                          Comment


                          • #14
                            Het idee van Loesje volgen is niet zo slecht, elk kan zelf een pc of portable meebrengen. Internet is toch niet nodig, enkel een lokaal met voldoende stopcontacten.
                            Misschien toch een projector zoeken of huren...en natuurlijk personen die een deftige digitale workflow kunnen en willen uitleggen...
                            Panoramix

                            Comment


                            • #15
                              Nee, je hebt geen internet nodig.. Al wat je nodig hebt is een lokaal met +/- 15 PC's met Windows XP en PS 07 erop.
                              Dan een beamer en stopcontacten.
                              Er zijn zalen genoeg met van die oude bakken met Windows 98 op zonder PS... voor een paar euro, maar daar heb je niets aan voor een cursus fotobewerking

                              @ IO idd duur zeg ! 125 euro voor een halve dag en dan nog BTW excl.
                              De kunstacademie doet dit voor computerclubs aan 55 euro per halve dag. (wel met connecties)

                              125 Euro is ok, maar dan moet je minimum 30 leerlingen hebben en dus ook 30 computers. Aan zo'n prijs moet je veel mensen hebben anders wordt 't te duur voor de deelnemers vind ik.
                              Zo'n cursus van bv zes zaterdagen (voormiddag) dus 6 maal drie uur, zou toch niet meer als 45 a 50 euro per persoon mogen kosten. (inclusief zaal, boekjes enz)
                              Een klas van 15 mensen is het beste. Ik spreek van ondervinding.
                              Ik heb al les gegeven aan 50 mensen maar dan bereik je niet iedereen en vragen stellen is met zo'n grote groep onmogelijk, anders krijg je de workshop niet rond op één voormiddag. Mijn klasjes zijn tussen de 14 en 17 mensen en dit is ideaal.
                              Ik heb ook één klas van 26 maar dat is binnen Ford en dus een grote zaal met PC's en beamer en micro en alle benodigdheden...
                              En die mensen krijgen al vier jaar van mij les dus die weten wat kan en niet kan en dat verloopt zeer vlot.

                              Maar misschien vinden we bij BD wel een sponser die ons zo'n klaslokaal ter beschikking stelt.

                              Comment

                              Working...
                              X