Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarmee foto best verkleinen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarmee foto best verkleinen?

    Waarmee verklein ik mijn foto het best zonder dat ik kwaliteitsverlies krijg?
    StijnDeGrauwe.be

  • #2
    Rare topic voor hier.
    In PS kan je je foto verkleinen zonder kwaliteitsverlies.
    In Irfanview ook, maar die verscherpt de foto te fel.

    Comment


    • #3
      ik verklein meestal met PS maar als ik thumbs moet maken bvb of hele series tegelijk doe ik dat met Mir.net klein programmake freeware en poepsimpel

      http://www.acumensystems.com/mir/

      Comment


      • #4
        irfanview is gratis, je kan de zelf de verkleiningsmethode selecteren.
        Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

        Comment


        • #5
          Originally posted by Darth_Stijn
          Waarmee verklein ik mijn foto het best zonder dat ik kwaliteitsverlies krijg?
          Om na het resizen van een foto zo veel mogelijk van de kwaliteit te behouden is het aangewezen om een USM (unsharp mask) toe te passen om verloren gegane scherpte terug te brengen. Maar best ook niet té veel USM toepassen of je krijgt witte halo's rond voorwerpen.

          De kwaliteit wordt ook bepaald door de compressie die je gebruikt bij het bewaren : hoe meer compressie, hoe kleiner de filegrootte maar hoe minder kwaliteit.
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            als je windows XP hebt kan je een resize-tool downloaden ff zoeken op google zou ik zeggen

            het gebruik kan niet sneller en makkelijker, rechtmuisknop --> resize --> grote aanklikken en voila, hij maakt een kopietje in de gewenste grote

            Comment


            • #7
              @ Thomaz:

              Thomaz heeft gelijk zal je ineens de link geven!


              Je moet dit downloaden: ImageResizer.exe

              Veel succes,

              Jonas.
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

              Comment

              Working...
              X